Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:54:18 GMT

پرونده بیژن قاسم زاده به دادسرا برگشت

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۵۹۷۳

پرونده بیژن قاسم زاده به دادسرا برگشت

رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران در رابطه با پرونده بیژن قاسم زاده گفت: همانطور که قبلا هم اعلام شده دیوان عالی کشور به علت نقص، پرونده را به دادگاه کیفری یک استان تهران اعاده شده داده است. دادگاه نیز جهت رفع نواقص پرونده آن را به دادسرا ارسال کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، قاضی جواهری رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران در پی انتشار اخباری مبنی بر تبرئه شدن بیژن قاسم زاده، یکی از متهمان پرونده اکبر طبری ضمن تکذیب این موضوع اعلام کرد: پرونده پس از نقض به دادگاه کیفری یک استان تهران اعاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران هم جهت رفع نواقص مد نظر دیوان عالی کشور پرونده را به دادسرای تهران ارسال کرده‌است.

رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران خاطرنشان کرد: دادسرا پس از رفع نواقص مدنظر دیوان عالی کشور در اجرای مفاد مواد ۲۷۴ و ۲۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری پرونده را به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال خواهد کرد و حکم جدیدی در این خصوص صادر نشده است.

بنابراین گزارش، ۲۵ آبان ماه ذبیح‌الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی در مورد پرونده بیژن قاسم زاده به بیان توضیحاتی پرداخته و گفته بود پرونده در دیوان عالی کشور در رابطه با ارتشا، نقص تحقیقاتی گرفته و رای نقض گردید و به دادگاه صادر کننده حکم عودت داده شد. هم اکنون دادگاه در حال تجمیع تحقیقات و استماع اظهارات شهود و مواجهه حضوری آنهاست.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قسمت دیگری از حکم صادره، نقض بلا ارجاع شده بود و طبیعتا بعد از تکمیل تحقیقات و صدور حکم اگر چنانچه به پرونده اعتراض یا اعاده دادرسی صورت گیرد، مجدد به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد در غیر این صورت حکم اجرا می‌شود.

پیش از این، بیژن قاسم زاده سنگرودی به جرم تاثیر دادن نفوذ افراد و همچنین دریافت رشوه به انفصال دائم از خدمات دولتی و ۱۰ سال حبس تعزیری و ضبط مال ناشی از ارتشا و جزای نقدی محکوم شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازپرس بیژن قاسم زاده دادگاه کیفری یک استان تهران دیوان عالی کشور بیژن قاسم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا از علامات مؤمن است، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

وی افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همان گونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولان امر تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

منتظری با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳پ یش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها برای تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

منتظری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 748474

دیگر خبرها

  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی