Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای می‌گوید که در حال حاضر قابلیت‌های ادعایی این رژیم در برابر ایران محدود است.

خبرگزاری میزان - «عاموس یادلین»، رئیس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد «با یک توافق امضا شده، ایران به سلاح هسته‎ای نزدیک‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، مدعی شد که «در نتیجه پیشرفت تهران در غنی‌ سازی اورانیوم از زمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در صورت بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک، زمان گریز ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای بسیار کوتاه‌تر خواهد بود.»

او در ادامه، کابینه پیشین رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو را به دلیل تشویق ترامپ به خروج از برجام، مورد انتقاد قرار داد.

مقام سابق رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات ادعایی خود گفت «مشکل از سال ۲۰۱۸ شروع شد؛ اگر شخصی در سال ۲۰۱۵ [هنگام امضای برجام]در هنگام انجام وظیفه نگهبانی به خواب رفت، در سال ۲۰۱۸ این شخص به طور کامل برج مراقبت را ترک کرد، زیرا زمانی که اسرائیل ترامپ را متقاعد کرد که از توافق خارج شود واضح بود که یا از توافق خارج می‌شوند یا آن را نقض می‌کنند و باید برنامه‌ای تدوین می‌شد که در آن زمان ما این کار را نکردیم.»

به گفته او، «اتفاقی که در سال ۲۰۱۸ افتاد، ایرانی‌ها به غنی سازی خود ادامه دادند... تا ۶۰ درصد؛ آن‌ها امروز سه تن اورانیوم غنی شده دارند و خطرناکتر از همه، سانتریفیوژ‌های هسته‌ای پیشرفته ساختند؛ حالا، حتی اگر به توافق ۲۰۱۵ برگردیم، همان توافق نیست.»

بیشتر بخوانید: نفتالی بنت: ایران، اسرائیل را محاصره کرده است یک مقام پیشین صهیونیست: نتانیاهو در قبال ایران بی برنامه بود

به ادعای این مقام سابق رژیم صهیونیست، «در حالی که دولت بایدن معتقد است اگر مذاکرات در وین به بازگشت به برجام منجر نشود، هر گزینه‌ای را برای خود محفوظ می‌دارد، اما واشنگتن از بیان شفاهی و آشکار آن اجتناب کرده است.»

«یادلین»، می‌گوید «آمریکا عملاً در موقعیت بسیار ضعیف تری به وین بازمی گردد.»

رئیس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، در بخش دیگری اظهار داشت که قابلیت نظامی این رژیم محدود است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم صهیونیستی نفتالی بنت برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی نفتالی بنت برجام اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد

وب‌سایت «آکسیوس» گزارش داد که ایالات متحده به طور ناگهانی انتقال یک محموله برنامه‌ریزی شده مهمات ساخت آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین را در روزهای گذشته متوقف کرد. کاخ سفید که در ظاهر از عملکرد رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد می‌کند، در مورد وقفه ادعایی توضیحی نداده است.

به گزارش ایسنا، دو مقام رژیم صهیونیستی به این رسانه گفتند که تحویل محموله مذکور «به طور غیر قابل توضیحی» در روزهای گذشته متوقف شده و کابینه این رژیم «در تلاش برای درک دلیل عدم ارسال محموله» بود.

کاخ سفید در پاسخ به سوال آکسیوس از اظهارنظر خودداری کرد، پنتاگون، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم از پاسخگویی به سوالات امتناع کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از عملیات غافلگیرکننده مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر سال گذشته میلادی، به حماس اعلام جنگ کرد. هفت ماه بعد و با نزدیک شدن تلفات به ۳۵۰۰۰ تن طی حملات تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و مقامات او به طور فزاینده‌ای در ظاهر از نتانیاهو انتقاد می‌کنند، اما در عمل بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده‌اند.

بایدن اعلام کرده است که تهاجم رژیم صهیونیستی به شهر پرجمعیت رفح «خط قرمز» خواهد بود و نتانیاهو را به دلیل بمباران کورکورانه غزه هدف انتقاد قرار می‌دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین شهرک‌نشینان صهیونیست تندرو در کرانه باختری را تحریم کرده است، در حالی که ایالات متحده از رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل در ماه مارس که اجازه می‌داد طرحی مبنی بر درخواست آتش‌بس فوری میان تل‌آویو و حماس تصویب شود، خودداری کرد. از هفتم اکتبر، واشنگتن چهار مرتبه از حق وتوی خود به نفع صهیونیست‌ها استفاده کرده است.

علی‌رغم تغییر در لفاظی، دولت بایدن همچنان اسلحه و مهمات را به سمت اراضی اشغالی سرازیر کرده است و بنا به گزارش‌ها، بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی را از ۷ اکتبر به این رژیم تحویل داده است.

محتویات این محموله‌ها معمولا برای عموم فاش نمی‌شود، مگر اینکه ارزش آنها از ۲۵۰ میلیون دلار بیشتر شود و تنها دو مورد از این آستانه عبور کرده‌اند. این بسته‌های بزرگ در ماه گذشته مورد تایید قرار گرفت و شامل بیش از ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی MK۸۴ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی MK۸۲ و همچنین بیش از ۱۰۰۰ مهمات با قطر کوچک بود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفت
  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند