Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۲۴ نخبه قرآنی از خراسان رضوی به مرحله نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف‌ و امور خیریه راه یافتند.

جعفر حسینی با اعلام این خبر، اظهار کرد: مرحله نیمه‌نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی برای اولین‌ بار در ایام کرونا به مسابقات سراسری قرآن اضافه شد که طی آن فایل تصویری شرکت‌کنندگان به مدت یک هفته در نیمه دوم آبان‌ماه در حضور گروه داوری پخش و مورد قضاوت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: راه‌یافتگان بخش آوایی مرحله نیمه‌نهایی از استان خراسان رضوی ۳۴ نفر بودند که شامل ۲۷ نخبه قرآنی مرد و ۷ نخبه قرآنی خانم می‌شدند. از این میان ۱۳ نخبه قرآنی در رشته‌های دعا خوانی، قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن‌ کریم و اذان به مرحله فینال چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف‌ و امور خیریه راه یافتند.

حسینی با اشاره به افراد راه یافته به مرحله کشوری، تصریح کرد: حمید حق‌طلب، امید حسینی‌نژاد، حمید صفدری و مرضیه میرزاپور در رشته قرائت، سلمان حصاری و سیدحامد حسینی در رشته ترتیل از جمله راه‌یافتگان به مرحله فینال مسابقات سراسری قرآن هستند.

وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان رشته حفظ کل شامل محمد لائینی، محمد خاکپور و رویا فضائلی می‌شوند. در رشته حفظ ۲۰ جزء می‌توان به سعید قره‌داشی و مصطفی ریحانی اشاره کرد. در رشته دعاخوانی نیز حمید حسینی و بنت‌الهدی شایق نمایندگان خراسان رضوی خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، وی بیان کرد: ۱۱ نفر نیز در رشته تفسیر پس از کسب نمره برتر در مرحله استانی موفق به حضور در مرحله نهایی این مسابقات شدند. بر این اساس هاشم وحیدیان و ادریس واحدی در رشته تفسیر ویژه برادران اهل سنت و  الهه زنگنه، زینب آذرخشی ریحانی، مینا کوشکی، فاطمه خالقی، سمیرا دارینی، سید ابوالفضل علوی، عباس الهی پارسا، امیرحسین تفقدی جامی، مجید غلامی در رشته تفسیر ویژه برادران تشیع در مرحله فینال این مسابقات حضور دارند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: گفت: نوع برگزاری آزمون نهایی رشته تفسیر هنوز مشخص نشده است و  مرحله کشوری این مسابقات در بخش آوایی نیمه دوم آذرماه به صورت حضوری در تهران برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قرآن کريم اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی مشهد خراسان رضوي مسابقات سراسری قرآن امور خیریه نخبه قرآنی رشته تفسیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد

غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مرحله استانی چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در ۱۱ رشته و در ۲ بخش آوایی و پژوهشی در یزد در حال برگزاری است.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مداحی و دعاخوانی، اذان، انشای نماز، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... برگزار می‌شود.

غفاریان اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز دختر و پسر طی دو روز و به صورت مجزا با هم به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری که مردادماه امسال به میزبانی استان‌های خراسان رضوی و مازندران برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد