Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: تعامل و رعایت اخلاق اجتماعی لازمه یک زندگی شهری است که در صورت نبود آن شهر با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد به نقل از ستاد خبری طرح«هم‌سایگی ایمن»، حسن موحدیان درباره مبحث اخلاق اجتماعی و تعامل در زندگی شهری اظهار کرد: به دلیل زندگی آپارتمانی در کلانشهرها مبحث تعامل اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده که این موضوع نیاز به همکاری مردم با یکدیگر داشته و از طرفی مبحث همکاری نیز با اعتمادسازی پیوندی دوسویه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مبحث اعتماد سازی نیز اگر افراد به موضوعات احترام، همیاری و همدلی، حمایت و شایستگی توجه کنند، بسیاری از مشکلات شهری کاهش خواهد یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: به عنوان مثال اگر درترافیک شهری، مردم با همدلی و ایثار، خود را جای دیگری بگذارند، شهر نشاط آور و آرامی خواهیم داشت؛ همچنین همدلی و تعامل در آپارتمان‌ها از تعداد مشکلات می‌‌کاهد.

موحدیان با اشاره به موضوع آموزش شهروندی عنوان کرد: باید همین تعامل و همدلی را یاد بگیریم و سعی کنیم پیش از همه، خودمان را ارتقا دهیم؛ همچنین همکاران ما در شهرداری بر روی آموزش شهروندی بیشتر کار کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح «هم‌سایگی ایمن» توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، افزود: بحث ایمنی ساختمان موضوع بسیار مهمی است که باید رعایت شود و ساختمان‌ها نیز بر اساس مقررات ساخته شوند؛ همچنین آموزش شهروندان در این رابطه نقش موثری در مباحث ایمنی در شهر خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اضافه کرد: مخصوصا در بخش آتش‌نشانی بعضا سازندگان فکر می‌کنند سخت گیری صورت می‌گیرد؛ اما اگر حادثه پلاسکو را کنار بگذاریم، اتفاق اخیر در چالوس نشان از ضعف در رعایت نکات ایمنی در ساختمان دارد.

طرح «هم‌سایگی ایمن»، کارویژه‌ای با رویکرد همسایه مداری و توجه به مسائل ایمنی ساختمان های بزرگ شهر بوده که به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در حال اجراست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مشهد اخلاق مشکلات شورای اسلامی شهر شهرداری فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد مقدس مشهد همسایه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام

در این مانور که همزمان با سراسر کشور برگزار شد آخرین تمهیدات لازم برای کاهش خطرات حوادث در بخش ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

در سال گذشته ۵۹۲ مورد از بازرسی‌ها به کارگاه‌های پر خطر اختصاص داشت که این عامل باعث شد تا در سال گذشته ۲۳ درصد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران در استان کاهش پیدا کند.
 
در این مانور ۵۰ نفر از بازرسان کار، رابطین ایمنی، کمیته‌های حفاظت ایمنی، کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان، مجموعه آتش نشانی، مدیریت درمان و سازمان نظام مهندسی با هم همکاری دارند و از کارگاه‌هایی که در حوزه ساختمان، ابنیه و راه هستند بازدید می‌کنند.
 
برنامه‌های آموزشی ایمنی، ابزار مهمی در کاهش تعداد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند