Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@03:31:23 GMT

چالش‌های زایمان طبیعی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۶۹۹۲

رئیس اداره سلامت مادر و نوزاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، توجه به علل سزارین نخست زا را مورد توجه قرار داد. ناطقان: جلسه کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی با حضور علی گنجعلی خان مدیر درمان، زینت قنبری مدیر گروه زنان و زایمان، فهیمه قطبی زاده معاون درمان گروه زنان و زایمان، صدیقه حنطوش زاده، نمایندگان مدیر گروه بیهوشی و اطفال دانشگاه، رؤسای بخش‌های زنان بیمارستان‌های، الهه خالو نظری رئیس اداره سلامت مادر، نوزاد، مامایی، در سالن حکیم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه گنجعلی خان گفت: دستورالعملی از وزارت بهداشت در زمینه ترویج زایمان طبیعی ارسال شده که نیاز است کمیته‌های لازم تشکیل شود و مورد بررسی قرار گیرد.

وی با عنوان این مطلب که موضوع درخواست سزارین توسط مادر همچنان مبهم است، افزود: ما باید در دانشگاه مادر کشور پیشنهادهایی ارائه دهیم تا به وضوح دستورالعمل‌ها کمک کند. امیدواریم با بررسی این شاخص‌ها در کمیته بررسی شده و به نتایج خوبی برسیم.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: فرهنگ خانواده‌ها در تعیین میزان سزارین مهم است. لازم است شرایط خوشایندی برای زایمان طبیعی ایجاد کنیم تا مادران باردار به این امر متمایل شوند.

وی افزود: به منظور بررسی فرایند سزارین به درخواست مادر، کارگروهی از گروه زنان تشکیل شده و این موضوع را مورد بررسی قرار دادند و پیشنهادها لازم برای شفافیت بیشتر این دستورالعمل را به وزارت بهداشت اعلام کنیم تا بتوانیم موضوع را به نتیجه برسانیم.

در ادامه، قطبی زاده گفت: در بیمارستان امام خمینی (ره) برای ترویج زایمان طبیعی به LDR نیاز داریم. مشکلات گروه بیهوشی باید مورد بررسی قرار گیرد. صداوسیما و مراکز بهداشتی برای ترویج زایمان طبیعی باید اقدامات بیشتری انجام دهند.

حنطوش زاده بر ارائه آمار عوارض زایمان طبیعی و بررسی نظرات مادران باردار برای انجام زایمان طبیعی و سزارین تأکید کرد و گفت: لازم است کلاس‌های آموزشی در مراکز بهداشتی از سه ماهه اول بارداری آغاز شود.

مریم سعیدی معاون درمان گروه نوزادان گفت: ما در تحلیل داده‌های به دست آماده می‌توانیم کمک کنیم، اما تصمیم‌گیری در بعضی از موارد نیاز به مستندات کافی دارد.

خالو نظری، هدف از ترویج زایمان طبیعی را ارتقا سلامت مادر نوزاد دانست و گفت: دستور جلسه امروز نامه ارسالی وزارت بهداشت در خصوص پایش ۶ ماهه سزارین نخست زا و طراحی مداخلات فعال جهت کاهش سزارین نخست زا و مناسبتی است.

رئیس اداره سلامت مادر، نوزاد، مامایی به ارائه آمار میزان سزارین نخست زا در دانشگاه در ۶ ماه اخیر، میزان زایمان بی‌درد، اقدامات انجام شده در دانشگاه‌ها منظور کاهش سزارین نخست زا و مناسبتی، جمع‌آوری و تحلیل چالش‌های اجرایی زایمان بی‌درد در مرکز درمانی، چالش‌ها برنامه فرآیند اجرایی سزارین به درخواست مادر و…، پرداخت.

در پایان این نشست، طاهره میر مولایی مدیر گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی گفت: از الگوهای کشورهای موفق در بحث زایمان طبیعی استفاده کنیم و اقداماتی که انجام داده اند را مورد بررسی قرار دهیم. منبع: مشرق برچسب ها: چالش ها ، زایمان طبیعی ، سزارین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چالش ها زایمان طبیعی سزارین ترویج زایمان طبیعی مورد بررسی قرار سلامت مادر چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین گردهمایی سالگرد زلزله مرگبار سال ۱۳۳۹ شهر لار با حضور پژوهشگران، مسئولان شهرستان لارستان و شهر‌های همجوار در شورای اسلامی شهر لار برگزار شد.

رسول قنبری، عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این مراسم با بیان ویژگی‌های جغرافیایی منطقه لارستان و تحقیقات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در این زمینه اظهار کرد: در صورت هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی اعم از حوزه مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری‌ها و نهاد‌های مرتبط با متخصصان امر زلزله شناسی این واحد دانشگاهی می‌توان بر بسیاری از مخاطرات طبیعی فائق شد.

وی نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی بدیل دانست و افزود: نگرانی در ارتباط با زلزله نه تنها ناشی از وجود گسل‌های موجود در منطقه لارستان است؛ بلکه ناشی از مسائلی همانند گنبد‌های نمکی و دیگر فاکتور‌های مربوطه است. با توجه به معماری شهر لار، اکثر نقاط شهر جزء نقاط آسیب پذیر از منظر خطرات زلزله نبوده و نگرانی زیادی در این زمینه نباید داشت.

عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان  با اشاره به اینکه در این واحد دانشگاهی پژوهش‌های بسیاری قوی و تخصصی در زمینه زلزله و ویژگی‌های جغرافیایی منطقه لارستان انجام شده و یا در حال انجام است از صاحبنظران خواست برای اطلاع بیشتر از این موضوع به حوزه پژوهش و گروه پژوهشی جغرافیای طبیعی واحد لارستان مراجعه کرده و از مسئولان اجرایی شهرستان و استان درخواست کرد در راستای استفاده علمی از این پژوهش‌ها و فعالیت‌های تخصصی و اجرایی با این واحد دانشگاهی در ارتباط باشند.

مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان نیز به بیان دلایل بلایای طبیعی و مخاطرات اقلیمی از منظر قرآن و احادیث پرداخت و خواستار توجه توأمان به ریشه‌های علمی و اعتقادی بسیاری از رویداد‌های غیر قابل پیش بینی و یا قابل پیش بینی طبیعی شد.

به گزارش آنا، زلزله مهیب سال ۱۳۳۹ شهر لار بیش از ۴۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند و ۷۵ در صد از خانه‌های این شهر را ویران کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • عزیزم 03/03.03 به دنیا بیا لطفاً!
  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • عزیزم ۰۳/۰۳/۰۳ به دنیا بیا لطفاً!
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد