Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا زالی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا صبح روز گذشته (پنجم آبان ماه) حدود ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار دز واکسن کرونا به شهروندان استان تهران تزریق شده است.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: از مجموع این تعداد، بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن برای نوبت اول و بقیه برای نوبت دوم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی اظهار داشت: با توجه به اقبال عمومی و شتابی که در مراکز واکسیناسیون شکل گرفته، امید است هرچه سریعتر واکسیناسیون جمعیت هدف این استان به نقطه مطلوب برسد و همه جمعیت هدف واکسن خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: تعدادی از شهروندان تهرانی هنوز اقدام به تزریق واکسن کرونا نکرده اند که به آنان توصیه می شود هرچه سریع تر اقدام به تزریق واکسن کنند.

زالی همچنین شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و ساده و عادی انگاری می‌تواند مجددا به شبه طغیان‌های کرونایی منجر شود. این کار می‌تواند تجربه تلخی را برای ما فراهم کند و به همین دلیل همه باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران گفت: رعایت شیوه نامه‌ها و تکمیل واکسیناسیون می‌تواند از شکل گیری موج های بعدی کرونا در تهران و سایر استان‌ها جلوگیری کند.  

وی ادامه داد: تجربه آلمان و اتریش نشان داد که واکسیناسیون هرچند نقش بسیار موثر و کارایی در کاهش مرگ و میر و عوارض بیمارستانی دارد، اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان باید به دقت رعایت شود.

زالی گفت: با توجه به خطر شکل گیری جهش‌هایی که به تازگی در برخی نقاط دنیا با شیوع بیماری پدید آمده است و همچنین شکل گیری امواج شبه طغیانی در اروپای شرقی و مرکزی و ارتباط آنها با مناطق غرب و شمال غرب کشور، باید مراقبت‌ها بیشتر از گذشته در این مناطق اعمال شود.

وی ادامه داد: مردم همچنان باید پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی ها و شستن مرتب دست ها را رعایت کنند و ساده انگاری نکنند.

منبع: الف

کلیدواژه: شیوه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده مرکز پزشکی حج در خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   دکتر محمد رضا واحدی جو افزود:  واکسیناسیون از  امروز پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد و در ابتدا زائران مشهدی و مدینه اول واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   وی گفت: شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، خواف، تایباد سرخس، فریمان، نیشابور، بجستان نمایندگان گروه پزشکی حج واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید