Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد مهدی گویا، درباره آخرین جهش ویروس کرونا از سمت آفریقای جنوبی، اظهار داشت: ظرف دو روز گذشته سویه جدیدی از ویروس کرونا از آفریقای جنوبی گزارش شده است، این سویه به دلیل ایجاد تعداد زیادی جهش ژنتیکی در ویروس که تقریباً ۵۰ جهش برآورد می‌شود، نگرانی‌های زیادی را در سطح دنیا به وجود آورده است.

به گزارش مهر، وی افزود: هرچه تعداد جهش در یک ویروس بیشتر می‌شود، نگرانی‌ها نیز افزایش می‌یابد، زیرا احتمال اینکه ویروس بتواند قدرت سرایت و همچنین شدت بیماری زایی بیشتری داشته باشد، بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل این نگرانی‌ها افزایش یافته و اکنون محدودیت‌هایی در سطح دنیا به خصوص در مورد مسافرت به آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه اش یعنی کشورهای بوتساوانا، نامیبیا، اسواتینی، زیمبابوه، موزامبیک برقرار شده و مسافرت‌ها به این کشورها با محدودیت‌های جدی صورت می‌گیرد و تلاش شده که سفرها به حداقل ممکن است برسد.

گویا تأکید کرد: در درجه اول تقاضا می‌کنیم که هموطنان چنانچه قصد سفر به این کشورها را دارند، سفرشان را به تعویق بیاندازند. تعویق مسافرت‌ها اهمیت زیادی دارد، زیرا هنوز وضعیت ویروس در این کشورها مشخص نیست و اینکه با چه سرعتی پیش می‌رود، قدرت بیماری زایی اش تا چه میزان است یا اینکه چند نفر را تاکنون آلوده کرده؟ سوالاتی است که ظرف روزها و هفته‌های آینده مشخص شده و پاسخ داده می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون پیش بینی‌ها مبنی براین است که سویه جدید کرونا قدرت بیماری زایی و سرایت بیشتری دارد و از هموطنانمان می‌خواهیم که سفر خود را به تعویق بیندازند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت عنوان کرد: ما یکسری محدودیت‌ها ایجاد کردیم و برای افرادی که قصد سفر از مبدا کشورهای مذکور به مقصد ایران را داشته و اهل ایران نباشند، ممنوعیت ایجاد کرده‌ایم و این افراد اکنون نمی‌توانند به کشور ما سفر کنند. در این زمینه هماهنگی‌های لازم را نیز با وزارت امور خارجه و وزارت کشور انجام می‌دهیم تا با قاطعیت این موضوع را پیگیری کنیم.

گویا در ادامه درخصوص ایرانیانی که در کشورهای آفریقای جنوبی و همسایه اش زندگی می‌کنند و قصد بازگشت به کشورمان را دارند، خاطرنشان کرد: تمامی ایرانیانی که از مبدا این کشورها قصد ورود به ایران را دارند، همگی در مبادی ورودی کنترل شده و باید در شرایط قرنطینه به سر ببرند و دو مرحله تست پی سی آر را پشت سر گذاشته و درصورت منفی بودن اجازه دارند که به شهر و منزل خود بروند. ما می‌دانیم که این شرایط بسیار سخت است، اما امیدواریم که مردم عزیز درک و رعایت کنند و همکاری لازم را با ما داشته باشند. ما هرکاری که انجام می‌دهیم، برای حفظ سلامتی مردم عزیز کشورمان است.

وی تأکید کرد: تا وقتی که اطمینان حاصل نکردیم که این وضعیت به کدام سمت می‌رود، باید احتیاط کنیم، به خصوص اینکه هنوز تکلیف ویروس به طور کامل مشخص نیست که آیا واکسن‌های موجود فعلی مانع ابتلای به این ویروس می‌شوند یا خیر و آیا داروهای موجود فعلی روی این ویروس مؤثر هستند یا خیر؟ هرچند که اثربخشی داروها نسبی است.

گویا در پایان افزود: تقاضای دیگر ما از مردم این است که اکنون فرصت بحث و گفتگو راجع به اینکه واکسن چقدر اثربخش است، نیست. در شرایطی قرار داریم که باید هرچه سریع‌تر افرادی که تاکنون واکسینه نشده‌اند، اقدام کنند و این موضوع نه برای حفظ جان خودشان، بلکه برای حفظ سلامتی و جان افراد خانواده و جامعه شأن، ضرورت و اهمیت زیادی دارد از این رو تأکید می‌کنم، افراد واکسینه نشده هرچه زودتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسیناسیونشان را کامل کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» ضمن اشاره به دستور کار قرار گرفتن ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا، از افزایش تعداد رایزنان بازرگانی به ۱۴ نفر در قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» گفت: یکی از افتخارات بزرگ نظام ج. ا ایران و دولت سیزدهم این است که تحت منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری سیاست توجه به آفریقا را در کانون توجه سیاست‌های خارجی کشور به‌ویژه در حوزه تجاری قرار داده است.

وی با خطاب قرار دادن رئیس جمهور، افزود: موفقیت‌های اولین اجلاس ایران و کشورهای غرب آفریقا در سال گذشته منجر به توافقات خوب در تجارت بین‌المللی شد؛ آن موفقیت انگیزه‌ای شد تا شما دستور بفرمایید اجلاس ایران و قاره آفریقا ادامه پیدا کند. مفتخر هستم که اعلام کنم ابتکار شما منجر به بزرگترین رویداد همکاری‌های اقتصادی ایران و قاره آفریقا شده است.

به گفته معاون وزیر، در این اجلاس، ج. ا ایران میزبان بیش از 30 کشور آفریقایی است و وزرات صمت به عنوان سیاست‌گذار و سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی برگزاری این اجلاس در تعامل نزدیک با وزارت امور خارجه کشور، سفرای محترم کشورهای آفریقایی در ایران و نمایندگان ایران در قاره آفریقا، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای برگزاری هدفمند این اجلاس انجام داده است. همانگونه که مستحضرید این رویداد همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا است.

ضیغمی با بیان اینکه آشنایی با بخشی از توانمندی‌های صادراتی ایران در دستور این اجلاس است، افزود: دستگاه‌های تخصصی، اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی طی جلسات مکرر و نشست‌های تخصصی نسبت به ارتباط تجاری و اقتصادی با همتایان خود تبادل نظر خواهند کرد و سعی کردیم در این اجلاس در قالب 12 کمیته تخصصی نسبت به همکاری‌های مشترک تبادل نظر کنیم.

وی با تاکید بر لزوم افزیش سطح روابط اقتصادی ایران با قاره آفریقا، گفت: اقتصاد ایران و بسیاری از کشورهای آفریقایی مکمل یکدیگر هستند و به راحتی می‌توان از مسیر تجارت آزاد دوطرفه نسبت به جهش در مناسبات تجاری اقدام کرد. در همین راستا سازمان توسعه تجارت در نظر دارد با همراهی و همفکری معاونت دیپلماسی وزارت امور خارجه تعداد رایزنان بازرگانی را در سال جاری در قاره آفریقا از 3 نفر به 14 نفر افزایش دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ضمن برشمردن موانع توسعه اقتصادی ایران با کشورهای آفریقایی، گفت: شناخت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طرفین محدود است؛ امیدواریم از مسیر این اجلاس و نمایشگاه ایران اکسپو 2024 و نشست‌های فراوانی که برنامه‌ریزی کردیم این نقیصه را برطرف کنیم. همچنین حل این مسائل زیرساختی که به آنها اشاره می‌کنم، از جمله ضرورت راه‌اندازی خط منظم هوایی به ویژه به غرب و جنوب آفریقا، ( توافقنامه‌ای در این زمینه امضا شد اما اجرایی نشده است) و ضرورت راه‌اندازی خط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا الزامی است. وی ادامه داد: همانگونه که می‌دانید ما به شرق و شمال آفریقا خط منظم کشتیرانی راه‌اندازی کردیم و با دستور رئیس جمهوری در سفر به الجزایر موضوع کشتیرانی به غرب آفریقا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: موضوع بعدی زیرساخت‌ها در تبادلات مالی و بانکی است که ابتکارات خوبی را در این اجلاس با همتایان آفریقایی خود به اشتراک خواهیم گذاشت و امیدواریم این سه موضوع اصلی در اجلاس بعدی حل و فصل شوند.

ضیغمی در پایان پیشنهاد داد با توجه به دستاوردها و توافقات این اجلاس، همزمان با ایران در دبیرخانه اتحادیه آفریقا نیز ساز و کاری برای حفظ، توسعه و این ارتباطات شکل بگیرد. امروز ضمن رونمایی از تندیس و لوح یادبود دبیرخانه دائمی ایران و آفریقا در این زمینه با مقامات آفریقایی مذاکراتی خواهیم کرد؛ امیدواریم این اجلاس نقطه عطف جهش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران با کشورهای قاره بزرگ آفریقا باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد