Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@12:35:51 GMT

صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تایید شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۷۶۹۹

صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تایید شد

صراط:

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رأی مثبت اکثریت اعضای کمیسیون به برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست امروز خبر داد.

به گزارش ایرنا، «رضا حاجی پور» در توضیح نشست فوق العاده روز شنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حضور «یوسف نوری» گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در نشست امروز نمایندگان دغدغه‌های خود و مطالبات فرهنگیان از آموزش و پرورش را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مسائلی از قبیل اجرای رتبه بندی فرهنگیان، اصلاح وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش در نشست امروز بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در این نشست اعضای کمیسیون به ارتقای فضا و سرانه آموزشی در کشور، توزیع کتب درسی و بهبود محتوای آن و ساماندهی کلاس‌های حضوری و غیرحضوری دانش آموزان که موجب بلاتکلیفی خانواده‌ها شده تذکراتی را مطرح کردند.

حاجی پور افزود: در ادامه نشست هم وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مطالب مطرح شده از سوی نمایندگان پاسخ داد و برنامه‌های خود برای ساماندهی آموزش و پرورش را تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت بیشتر اعضای کمیسیون با رای مثبت خود برنامه‌ها، سوابق و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را تایید کرده و رضایت خود را اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردا ۷ آذرماه برگزار می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رضا حاجی پور وزیر آموزش و پرورش یوسف نوری سازمان برنامه و بودجه آموزش و پرورش صراط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی

وزارت آموزش و پرورش از عوامل یکی از سریال‌های نمایش خانگی شکایت کرد و خواهان توقف پخش سریال شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امید رضاوند؛ مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه اظهار کرد: علی‌رغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه به‌ویژه فرهنگیان شده است.

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور، معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان معزز است.

وی گفت: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

به گزارش تسنیم، در بخشی از این سریال، به ماجرای تنبیه بدنی دانش‌آموزان توسط معلم اشاره شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته
  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود