Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد فرزاد روز شنبه در جلسه شورای ارزیابی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: حدود ۳۰۴ سایت ارتباطی تلفن همراه در استان از مجموع اپراتورهای تلفن همراه فعال است که از مجموع ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، بیش از یکهزار و ۵۴۵ روستا را پوشش می دهند.

وی افزود: توسعه زیرساخت های ارتباطی استان همواره جزو برنامه های ذاتی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است اما وسعت بالا، صعب العبور بودن و کوهستانی بودن استان شرایط را برای ایجاد پوشش ارتباطات همراه و اینترنت سخت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرزاد اعلام کردد: در سال جاری ۵۴ سایت به سایت های شبکه همراه اول افزوده شده است و ۸۷ سایت تلفن همراه ارتقا داده شده است و اینترنت پر سرعت در اختیار روستائیان آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: سایت های راه اندازی شده شرکت "های وب" به ۷۲ سایت ارتباطی در استان رسیده است و امیدواریم با رفع نواقص و مشکلات احتمالی به طور کامل در دسترس هم استانی ها برای بهره مند شدن از اینترنت پر سرعت قرار گیرد.

فرزاد اظهار کرد: یکی از وظایف وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و به تبع آن ادارات کل ICT در استان ها فراهم کردن و بهبود ارتباطات در زمینه ارتباطات همراه و دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق شهری، روستایی و راه های ارتباطی است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز وظیفه پایش، بررسی و نظارت بر حسن انجام تعهدات اپراتورها را برعهده دارد.

وی گفت: هدف از ارتباطات همراه و اینترنت روستایی فراهم کردن امکان ایجاد دولت الکترونیک و کاهش رفت و آمد روستاییان به شهرها است و بهبود امکانات رفاهی در روستاها و ایجاد مشاغل آنلاین در روستاها برای فروش محصولات کشاورزی و محصولات دامی و به تبع آن بهبود اوضاع اقتصادی در روستاها و ایجاد مهاجرت معکوس در روستاها است.

فرزاد خاطرنشان کرد: امکان ارائه آموزش آنلاین در زمان های خاص مانند شریط شیوع کرونا از دیگر مزایای وجود اینترنت پر سرعت در روستاها است.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • ممنوعیت تردد از پل دسترسی به ۵ روستای ثلاث‌باباجانی