Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان با اشاره به لزوم بهره‌برداری درست از معادن استان گفت: باید بررسی شود و دید که چرا در گیلان معادن چشم‌گیر فعال و در حال کار نداریم و شرایط بروکراسی نیز آسیب‌زا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه شورای معادن گیلان با اشاره به مشکلات خاص معادن در این استان اظهار داشت: ظرفیت معادن استان‌ باید دقیق مشخص شود البته مسائل مربوط به مصالح ساختمانی، شن و ماسه در استان یکی از چالش‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به لزوم بهره‌برداری درست از معادن استان خاطرنشان کرد: باید بررسی شود و دید که چرا در گیلان معادن چشم‌گیر فعال و در حال کار نداریم و از سوی دیگر حاکم شدن شرایط بروکراسی همواره آسیب‌زا بوده است و باید دید چرا شفاف‌سازی نمی‌شود؟

عباسی باید به آسیب‌های برداشت غیرمجاز و بیش از حد از بستر رودخانه‌ها در حریم روستاها و مناطق مختلف استان اشاره و بیان کرد: جلوی این گونه برداشت‌های غیرمجاز باید گرفته شود در عین حال راه‌های تامین مصالح پیدا شود با توجه به اینکه طرح‌های جهش مسکن نیز قرار است در استان اجرا شود.

استاندار گیلان از دستور رئیس جمهور برای ایجاد مدیریتی مستقل برای رسیدگی به معضل پسماند استان‌های شمالی کشور خبر دادانتقاد تند امام جمعه رشت از ویلاسازی برخی مسئولان در کنار سواحل گیلان/ برخی مسافران فقط ویرانه ‌‌به جای ‌می‌گذارنداستاندار گیلان: "گرانی و کمبود کالای اساسی" خط قرمز ستاد تنظیم بازار است

نماینده عالی دولت در استان گیلان از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست که حجم نیازمندی پروژه‌های خود به مصالح ساختمانی را اعلام کنند و افزود: مصالح مورد نیاز بخش خصوصی هم به تفکیک شهرستان‌ها اعلام شود و ضمن برآورد ظرفیت‌ها، مصالح موردنیاز در همان شهرستان تامین شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مجموع معادن گیلان به 108 معدن می رسد اظهار داشت: از این تعداد حدود 50 معدن فعال هستند که 84 درصد این معادن مربوط به مصالح ساختمانی، 4 درصد فلزی و 4 درصد نیز مربوط به سنگ نما و تزئینی هستند.

فرهاد دلق‌پوش با اشاره به اینکه 26 معدن استان گیلان غیرفعال بوده و تعداد معادن راکد فاقد بهره‌بردار استان به 32 مورد می‌رسد خاطرنشان کرد: 47 درصد معادن استان در حال حاضر فعال هستند و برای فعال‌سازی سایر معادن غیرفعال نیز برنامه داریم.

وی به تعداد مجوزهای برداشت موقت صادره اشاره و بیان کرد: در سال 99 بالغ بر 192 مجوز برداشت موقت صادر شد که براساس درخواست دستگاه‌های متولی و صدور مجوز متولیان به تناژ بیش از 8 میلیون و 376 هزار تُن رسید و در سال 1400 نیز 92 مجوز صادر شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مصالح زیاد در حوزه راه‌آهن، عمده مجوزها در سال گذشته در همین مسیر صادر شده است.

دلق‌پوش با بیان اینکه سیاست‌گذاری شن، ماسه و مواد معدنی موجود در بسترهای رودخانه با سازمان صنعت، معدن و تجارت نیست بلکه معادن کوهی به این سازمان مربوط می‌شود گفت: ما به تناسب نیاز پیمانکاران، دستگاه‌های اجرایی و درخواست‌کنندگان اقدام به صدور مجوز می‌کنیم.

انتهای پیام/612/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گیلان معادن استان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

به گزارش خبرآنلاین، استاندار کرمانشاه در جلسه اخیر شورای اداری این شهر از ممنوعیت بکارگیری منشی های زن خبر داد.

اقتصاد آنلاین نوشت: استاندار کرمانشاه در جلسه اخیر شورای اداری گفت: «بکار گیری منشی‌های خانم برای مدیران در ادارات و سازمان های دولتی ممنوع شد؛ طی دو هفته بایستی در سازمان ها و ادارات دولتی این امر به اجرا در آید.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899674

دیگر خبرها

  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی