Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین امروز (شنبه) با حضور محمدرضا باهنر دبیرکل این حزب و سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در این نشست با اشاره به جلسات و دیدارهای مختلف با دولتمردان و اعضای دولت سیزدهم، گفت: در این مباحثات و جلسات عنوان کردیم که بعد از آغاز ریاست کابینه سیزدهم آنقدر اتفاقات مختلف روزمره از سیل و زلزله تا اعتراضات و انتقادات پیش خواهد آمد که گرفتار خواهید شد؛ اگر چه رسیدگی به مسائل روزمره حائز اهمیت است، اما نباید همه وقت و توان موجود به آنها اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی گرفتاری‌های موجود تلنباری از اشتباهات و کم‌کاری‌ها در چهل سال گذشته است، اظهار کرد: هر دولتی را که نقد کنیم، می‌توان عیوب و نقاط ضعف بسیاری از آن را بشماریم؛ ولی هر دولتی نتایجی هم داشته است. متأسفانه روالی در کشور ما بود که هر مسئولی روی کار می‌آمد، اصرار داشت مسئولِ پیش از خود را ناکارآمد بخواند، اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این چنین نبوده و نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تأکید بر اینکه خدمات جمهوری اسلامی در این چهل سال توماری بلند است، تصریح کرد: مهم این است که امروز ضمن مدیریت مسائل روزمره، به مشکلات موجودی که کم هم نیستند، رسیدگی شود.

باهنر ادامه داد: بسیاری از مسائل کشور نیاز به اصلاح ساختار، رویکرد و عملکرد دارد که گاهی در روند رسیدگی به مسائل روزمره از آنها غافل شده‌ایم.

وی با اشاره به حضور سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد در نشست جامعه اسلامی مهندسین، عنوان کرد: مناطق آزاد یکی از مسائل مهم در کشور است؛ وقتی از دوستان در مجلس سؤال می‌کنیم که چه تعداد منطقه آزاد مدنظرتان هست، آنقدر پیشنهاداتشان زیاد است که می‌گوییم بخشی از کشور را هم برای سرزمین اصلی نگاه دارید.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه هدف مناطق آزاد، رشد تولید و صادرات و دسترسی به تکنولوژی روز و تجمیع سرمایه‌ها است، عنوان کرد: مناطق آزاد با زحمت و کار مسئولان طراحی شد و کارهای مثبت و قابل‌توجهی در آنها انجام گرفت؛ زیرساخت‌هایی به وجود آمده است، اما به نظر می‌رسد در مجموع به یک اصلاح اساسی نیاز دارد.

باهنر با تأکید بر اینکه قطار مناطق آزاد باید روی ریل صحیح بیفتد، بیان کرد: اصلاح ضروری چیزی جز افزایش میزان تولید و رقابت در این مناطق نیست؛ با رقابت صحیح هم باید بتوانیم صادرات را توسعه بدهیم و هم خود را از واردات بی‌حد نجات دهیم.

وی با بیان اینکه اینکه اگر بخواهیم همه چیز را خودمان تولید کنیم تصمیمی دور از خرد است، اظهار کرد: در منطقه، هر کشوری در موضوعی توانایی و تخصص دارد؛ اما ما هم باید نقش خود را در تجارت منطقه مشخص، تثبیت و تلاش کنیم که فلش نامتوازن بازرگانی را تغییر دهیم و این فلش به سمتی برود که صادرات از واردات فزونی بگیرد.

دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه تحریم‌ها نیز نقش مؤثری در این روند دارند، بیان کرد: برخی مسائل مثل تحریم‌ها از اختیار ما خارج است، اما ما باید با اقتدار مقابل آن‌ها بایستیم و عمل کنیم؛ ما امید داریم دولت سیزدهم بتواند قطارها را روی ریل اصلی و به مسیر درست برگرداند.

باهنر با بیان اینکه نباید درباره دولت سیزدهم توقع و تبلیغ بی‌جا ایجاد کنیم، تصریح کرد: کسانی که به تبلیغات غلو شده درباره دولت سیزدهم دامن می‌زنند، کار نادرستی می‌کنند چرا که ایجاد توقع بی‌جا مضر است؛ ما توقع نداریم همه‌ چیز ناگهانی حل شود، اما مسیرها باید طوری اصلاح شود که کارآفرینان، تحصیل‌کردگان و سرمایه‌داران به ادامه مسیر و آینده ترغیب و تشویق شوند.

دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین گفت: توقع نداریم تا اسفند ۱۴۰۰ به نتیجه نهایی برسیم، اما دوست داریم بشنویم که برخی مسائل در حال اصلاح است، این توقعی است که ما داریم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • اظهارنظر تازه وزیرجنگ اسرائیل درباره نبرد با حزب الله
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد