Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه‌های توسعه‌ای و راهبردی چابهار نظیر راه آهن و راه‌ها، فرودگاه و بیمارستان نیمه فعال است و با این وضع نمی‌توانیم برروی توسعه چابهار حساب کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: چابهار با توجه به موقعیت استراتژیک و راهبردی‌اش می‌تواند یک کشور کوچک را توسعه دهد، این بندر نقطه کانونی توسعه استان و کشور است اما از ظرفیت‌هایش استفاده‌ای نمی‌شود و عمدتا فقط ظرفیت‌های بی‌نظیر آن در حد حرف مسولان باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچ بهانه‌ای نداریم که نتوانیم از ظرفیت‌های چابهار استفاده کنیم، متاسفانه پروژه‌های توسعه‌ای و راهبردی چابهار نظیر راه آهن و احداث راه‌های موصلاتی و پروژه‌های توسعه انسانی با سرعت خیلی کندی پیش می‌روند و نیمه فعال‌اند و با این وضع نمی‌توانیم روی توسعه چابهار حساب کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای توسعه بندر چابهار باید فاصله از بودجه دولتی فاصله بگیریم و درحال برنامه‌ریزی برای مشارکت بنگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی و دولتی هستیم تا بتوانیم با مشارکت و سهیم کردن آن‌ها چابهار را توسعه بدهیم.

مدرس خیابانی گفت: منطقه آزاد چابهار باید به یک منطقه تجاری و صنعتی تبدیل شود یعنی هم زیرساخت‌ها، هم واحدهای صنعتی از جنس فرآوری و هم واحدهای تولیدی متعدد که قابلیت و مزیت رقابتی منطقه را دارند ایجاد شوند.بندر چابهار هم بدون راه آهن معنی ندارد؛ اگر بندر به ریل و راه آهن وصل شود ظرفیت آن چند برابر می‌شود و بسیاری از مشکلات تخلیه و بارگیری و مشکلات حمل و نقل حل خواهد شد

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چابهار پروژه های توسعه راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال

استاندار کردستان در شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد:  جهش تولید با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی تکلیفی است که مقام معظم رهبری در سال‌جاری از ما مطالبه کرده‌ان و این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات محقق نمی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: در کنار جهش تولید موضوع مشارکت مردم بسیار مهم است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید زمینه را برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم سازند، بیان کرد: جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص در هر حوزه باید دسترسی لازم را به برنامه‌هایی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌کنند داشته باشند تا در مورد آن نظر دهند.

کردستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استقبال از افتتاح راه آهن نشان می‌دهد این ظرفیت در قالب بندر خشک در این استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه خیلی از محصولات که در کردستان تولید و یا از کشور عراق وارد می‌شود از طریق بندر خشک به سایر نقاط دور و نزدیک کشور ارسال می‌شود، گفت: از کردستان به سمت دورترین نقاط ایران زاهدان و از آنجا به پاکستان و ... محصولاتی که تولید می‌شود صادر خواهد شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۷ هزار تن غلات و ۴۰۰ هزار تن سیمان با کشور عراق بسته شده و از طریق سیستم راه آهن در حال انتقال به مرز شلمچه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است