Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به این موضوع که آیا حضور در سه رویداد بزرگ جهانی در یک سال برای نوجوان ایرانی مشکل‌ساز نخواهد بود، گفت: به دو دلیل مشکلی پیش نمی‌آید. - اخبار ورزشی -

محسن بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد اینکه یکتا جمالی یکی از چهار وزنه بردار بانوی اعزامی به مسابقات جهانی تاشکند خواهد بود و آیا حضور در سومین رقابت جهانی در یک سال به او فشار مضاعف وارد نخواهد کرد، اظهار داشت: به دو دلیل خیر؛ آخرین مسابقه‌ای که جمالی در آن شرکت کرد، مهر ماه در نوجوانان جهان در جده بود و او فرصت ریکاوری و رسیدن به اوج دوباره را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه شرایط سنی جمالی طوری است که ظرفیت حضور در سه مسابقه در یک سال و فشار تمرینات را دارد. او نوجوان است و اگر مثلا در مورد یک ورزشکار 29 ساله این مسئله مطرح می‌شد، با یکتا جمالی فرق می‌کرد.

وی در مورد اینکه چقدر برای جمالی بعد از کسب دو مدال جهانی در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان، احتمال کسب مدال بزرگسالان جهان را قائل است؟ خاطرنشان کرد: الان در خصوص بزرگسالان جهان صحبت می‌کنیم. جمالی در هر دو رویداد قبلی روی سکو رفته اما قطعا برای بزرگسالان کارش خیلی سخت‌تر از دو رویداد قبلی است. او در تاشکند با کسانی رقابت می‌کند که هم شاید 10-15 سال از او بزرگتر بوده و هم سابقه‌شان برای حضور در مسابقات جهانی و تمرین در این رشته خیلی بیشتر است اما اینها چیزی از ارزش‌های جمالی کم نمی‌کند. تا همین جای کار هم جمالی دو مدال بین المللی گرفته و کار فوق العاده‌ای در سال 2021 انجام داده است. همین که وی رکورد شخصی خودش و همچنین تجارب بین المللی‌اش را بالا ببرد، خیلی عالی است و تا ان‌شاءالله  تا المپیک بعدی به اوج تجربه و آمادگی رسیده و به یکی از بهترین‌های وزنه برداری دنیا تبدیل شود.

سومین رویداد بین‌المللی جهان در سال 2021 در انتظار دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری/ بازگشت به محل افتخارآفرینی

دبیر فدراسیون وزنه برداری در مورد وضعیت پریسا جهانفکریان بعد از عمل جراحی گفت: شنید‌ه‌ام تمریناتش را تازه شروع کرده و از آسیب‌دیدگی رها شده است. بعد از مسابقات جهانی تاشکند اگر شرایط جهانفکریان مناسب بود، حتما به اردوها دعوت خواهد شد.

بیرانوند در مورد وضعیت سایر وزنه برداران بانوی اعزامی به جهانی تاشکند عنوان  کرد: بهتر است در این خصوص با مربیان تیم صحبت کنید اما بچه‌های ما همین که در گروه A قرار بگیرند و جزو 15 نفر اول دنیا باشند برای ما خیلی خوب است. ما اگر در رقابت با 4-5 نفر اول هر دسته برای کسب مدال برنز هم باشیم، این برای رشته نوپای وزنه برداری بانوان که کمتر از سه سال از فعالیت‌شان می گذرد، یک حرکت رو به جلو خواهد بود. این اتفاق خوبی برای وزنه برداری دختران ما است که در این زمان کم در دسته A با کسانی که سابقه 50 ساله در وزنه برداری دارند، رقابت کنند. قطعا دختران ایران کار سختی در تاشکند دارند اما هرکدام آنها در مرحله اول رکورد خوبی را ثبت کنند و در مرحله دوم رکورد ملی خود را افزایش دهند و بعد هم نیم نگاهی به مدال حتی در تک حرکت داشته باشیم، خوب است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزنه برداری وزنه برداری وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها

هدایت ممبینی در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: این قهرمانی را به تمام مردم و جامعه فوتسال کشور تبریک می‌گویم و انشاالله این روند خوب در جام جهانی که در شهریور ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد ادامه خواهد داشت.

او در خصوص رقابت نزدیک تیم‌ها در این دوره از مسابقات گفت: فوتبال و فوتسال در منطقه مرکزی آسیا (کافا) پیشرفت خیلی خوبی در سال‌های اخیر داشته است و کشورهای این منطقه سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبال و فوتسال داشته‌اند و در جام جهانی آینده ۴ تیم از منطقه کافا حضور دارند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بیشتر بازیکنان تیم ملی افغانستان در لیگ ایران حضور دارند و مربیان فوتسال ایران در چندین کشور مشغول به فعالیت هستند و این نشان دهنده پیشرفت فوتسال در آسیا است.

ممبینی در خصوص روند جذب حامی مالی برای تیم ملی فوتسال تصریح کرد: فضای فوتبال و فوتسال به گونه‌ای که ما باید حامیان بیشتری را به سرمایه‌گذاری در آن رغبت دهیم. به نظرم تا زمانی که مشکل حق پخش تلویزیونی حل نشود حامیان مالی از حضور در باشگاه‌ها استقبال نخواهند کرد. مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص وزیر ورزش و جوانان به دنبال رفع این مشکل هستند و امیدوارم با حل حق پخش در آینده شاهد حضور تعداد بیشتری از حامیان مالی در فوتبال و فوتسال کشور باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص اهدای پاداش به بازیکنان و اعضای تیم ملی فوتسال گفت: ما در طول مسابقات پاداش‌هایی را به اعضای تیم پرداخت کرده‌ایم. فردا هم یک جلسه داریم تا میزان رقم پاداش برای اعضای تیم را مشخص کنیم. ما در بخش فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال در کافا قهرمان شدیم و در فوتبال ساحلی در جایگاه سوم جهان شدیم که باید به این عزیزان هم پاداش دهیم تا بخشی از زحمات آنان را جبران کنیم.

او در خصوص آخرین وضعیت خرید دستگاه‌های کمک داور ویدیویی (VAR) از شرکت چینی گفت: تا زمانی که یکسری اطلاعات رخ ندهد ما نمی‌توانیم درباره VAR صحبت کنیم. یک شرکت چینی اخیراً به شرکت‌های مورد تایید فیفا اضافه شده است و به دلیل اینکه مراودات بیشتری با کشور چین داریم می‌توانیم تجهیزات بیشتری از این شرکت وارد ایران کنیم.

ممبینی درباره قرارداد کادر فنی تیم ملی فوتسال گفت: از لحاظ اداری هنوز چیزی به ثبت نرسیده اما مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی