Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای ازبکستانی خود با تاکید بر لزوم ترسیم نقشه راه برای همکاری‌های فی‌مابین، این اقدام را عاملی برای جهت‌دهی و شتاب‌بخشی به روابط دو کشور دانست.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی اکو با عبدالعزیز کامل‌اف وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان دیدار و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با مرور بر روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، ضرورت گسترش مناسبات در مسیر منافع دو کشور را مورد تاکید قرار داد و آمادگی کشورمان برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در آینده نزدیک را به اطلاع طرف ازبکستانی رساند.

امیرعبداللهیان همچنین با تایید نظر وزیر خارجه ازبکستان در زمینه لزوم ترسیم نقشه راه برای همکاری‌های فی‌مابین، این اقدام را عاملی برای جهت‌دهی و شتاب‌بخشی به روابط دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان دیدار رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه پانزدهمین نشست سران طی روز یکشنبه را نقطه عطفی در مسیر توسعه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین ارزیابی کرد.

امیرعبداللهیان در بخش همکاری‌های چند جانبه در منطقه در موضوعات مختلف از جمله آب، حمل و نقل و ترانزیت نیز آمادگی کشورمان برای همکاری با ازبکستان به منظور کار با دیگر کشور‌ها را مورد تاکید قرار داد.

شرایط در افغانستان، آوارگان افغانستانی ناشی از وضعیت اخیر در این کشور، تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه بر قراری دولتی فراگیر در افغانستان و متشکل از اقوام مختلف، نتایج گفت‌وگو‌های انجام شده با همتایان از دیگر کشور‌ها در این خصوص و همچنین تشریح دیدگاه و تحرکات کشورمان در خصوص گفت‌وگو‌های وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه غیر قانونی ایالات متحده و جدیت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی خوب، فوری و همراه با حسن نیت به شرط بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات خود و لغو تحریم‌های اعمال شده، بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا، همکاری نزدیک کشورمان با آژانس از دیگر محور‌های مطرح شده از سوی امیرعبداللهیان با همتای ازبکستانی در این دیدار بود.

عبدالعزیز کامل‌اف وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان نیز در این دیدار با تشکر از میهمان نوازی کشورمان در جریان سفر اخیر وی به تهران به منظور شرکت در نشست همسایگان افغانستان و بااشاره به روابط دوجانبه، آمادگی کشورش برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌ها را مورد تاکید قرار داد و بر ضرورت ارتقا مناسبات تصریح کرد.

وی دیدار روز یکشنبه روسای جمهور دو کشور را بیانگر روابط حسنه فی‌مابین دانست.

وزیر خارجه ازبکستان همچنین دیدگاه دو کشور در موضوع افغانستان را به یکدیگر نزدیک دانست و همکاری‌های فی‌مابین دو کشور با دیگر کشور‌های منطقه را مورد تاکید قرار داد.

تبریک به مناسبت ریاست دوره‌ای ازبکستان در سال جدید میلادی بر سازمان همکاری اکو از سوی امیرعبداللهیان و همچنین ابراز امیدواری وزیر امور خارجه ازبکستان در استفاده از تجربه غنی کشورمان در حوزه اکو از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو از سوی وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار بود.

 

بیشتر بخوانید: دیدار امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان

 

انتهای پیام/

برچسب ها: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ازبکستان کامل اف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ازبکستان کامل اف وزیر امور خارجه جمهوری مورد تاکید قرار جمهوری اسلامی ایران همکاری های فی مابین جمهوری ازبکستان خارجه ازبکستان برای همکاری دو کشور همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد