Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید در برنامه‌هایش تشریح می‌کرد چه رویکردی برای دانشگاه فرهنگیان و مقابله و حذف مافیای کنکور دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: این انقلاب باید بر اساس قواعد و قوانین عادی در طی ۴ دهه گذشته سقوط می‌کرد؛ کودتاها، جنگ‌ها، ترورها، فتنه‌ها را پشت سر گذاشتیم و این بسیج بود که در این ۴ دهه اجازه نداد انقلاب به مسیری که برخی از نفوذی‌ها در داخل و دشمنان در خارج می‌خواستند برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جواد نیک بین اظهار کرد: آقای نوری در بدنه آموزش و پرورش رشد پیدا کرده و برنامه‌هایی برای این وزارتخانه ارائه کرده که جای سوالات جدی به جای گذاشته است؛ به عنوان مثال باید مشخص شود برنامه وی برای حذف و مقابله با مافیای کنکور که سالانه چند برابر بودجه آموزش و پرورش پول می‌خورند، چیست. این غول و اژد‌های چند سر موجب شده دانش‌آموزان سالانه هزینه‌های زیادی را انجام دهند.

وی افزود: وزیر پیشنهادی باید بگوید برای چاپ کتب درسی و حذف مافیای کتب چه برنامه‌ای دارد، همچنین وی باید پاسخگو باشد برنامه‌اش برای تعارض منافع و مسئله پساشغلی چیست.

نیک بین ادامه داد: مسئله تعارض منافع در هر مجموعه‌ای متفاوت است، به عنوان مثال در مجموعه‌ای مثل وزارت بهداشت مسئول غذا و دارو نباید خودش داروخانه داشته باشد و نه عضو هیأت مدیره شرکتی باشد که متأسفانه این مسائل وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید برنامه‌اش برای تغییر ساختاریافته در این وزارتخانه چیست، امروزه معلمان خرید خدمت، غیرانتفاعی، نهضتی، قرآنی، روزمزد، ساعتی و حجمی در مدارس دربسته حمایتی وجود دارند که تبعیض ساختاریافته محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: کسری معلم را نمی‌توان با بازگشت به تدریس معلمان بازنشسته درست کرد؛ تبعیض ساختاریافته، داد معلمان را درآورده است، این داد از فقر نیست بلکه از تبعیض است. دو معلم در یک مدرسه فعالیت می‌کنند، اما درآمدشان متفاوت است. معلمان غیرانتفاعی با ماهی ۵۰۰ هزار تومان در تهران فعالیت می‌کنند و بیمه نیز نیستند؛ وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای مافیای مدارس غیرانتفاعی دارد.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره به مسئولان گفته‌ام اگر می‌خواهید وضعیت کشور درست شود از بودجه وزارتخانه‌ها ۳۰ الی ۵۰ درصد کاسته و به آموزش و پرورش اضافه کنید، زیرا این مجموعه مهمترین وزارتخانه کشور است و آینده در دستان این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید پاسخ دهد نظرش در مورد خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش چیست؛ دوستان غربزده این کشور محتوای آموزشی را به سمتی بردند که واژه‌های ایثار و خودگذشتگی را حذف کنند از این رو وزیر پیشنهادی باید برنامه‌اش در این خصوص را ارائه دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: لایحه رتبه‌بندی معلمان یکی از مهمترین مسائلی است که این روز‌ها در مجلس شورای اسلامی مطرح است، آقای نوری باید پاسخ دهد چطور می‌خواهد اعتبار اجرای این لایحه را تأمین کند و برنامه‌اش برای تأمین اعتبارات این وزارتخانه چیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آموزش و پرورش پیشتر دنبال شایسته سالاری در آزمون‌ها بودند، اما در این سال‌ها عموماً ملاک سنجش و رتبه‌بندی دانش‌آموزان را تست‌ها مشخص می‌کند نه استعدادها؛ در نطق‌های گذشته گفته‌ام آموزش و پرورش بی‌سوادپرور و استعدادکش است که بیانگر نکته مذکور ست؛ به عنوان مثال فرزند بنده نمره‌اش در درس ادبیات ۲۰ است، اما در دروس زبان انگلیسی و ریاضی نمرات ۱۰ و ۱۲ می‌گیرد. چرا سیستم آموزشی می‌خواهد ریاضی این فرد مثل ادبیاتش شود در حالی که وی استعداد ادبیات دارد و می‌تواند مولوی، حافظ و شهریار، پروین اعتصامی و فاضل نظری شود. وزیر پیشنهادی باید بگوید چه برنامه‌ای برای به فعلیت رساندن استعداد دانش آموزان و شایسته سالاری در این حوزه دارد.

نیک‌بین بیان کرد: ۱۲ سال فرزندانمان در نظام آموزشی درس می‌خوانند، اما باید مشخص شود چه چیزی یاد می‌گیرند؛ اما زبان داخلی و خارجی فرا می‌گیرند کدام مهارت در سیستم آموزشی به آن‌ها یاد داده می‌شود و اصلا کدام برنامه مهارتی در آموزش و پرورش وجود دارد؛ متأسفانه فرزندانمان بعد از ۱۲ سال تحصیل موضوع یاد نمی‌گیرند مگر اینکه خودشان و خانواده‌هایشان اقدام کنند.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ درصد قبولی کنکور مربوط به دانش‌آموزان غیرانتفاعی و ۲۰ درصد مربوط به دانش‌آموزان مدارس دولتی است در حالی که ۱۵ درصد جمعیت دانش‌آموزان در غیرانتفاعی تحصیل کرده و ۷۵ درصد در مدارس دولتی که بیانگر نتیجه عکس در قبولی کنکور است؛ سیستم آموزشی استعداد‌ها را می‌کشد و بی‌سواد می‌پروراند و در برگزاری کنکور اشتباه تعداد قبولی‌ها نیز متفاوت می‌شود.

وی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید چه برنامه‌ای برای دانشگاه فرهنگیان دارد؛ این موضوع یکی از مولفه‌های مهم سند تحول بنیادین به عنوان اسناد بالادستی نظام است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید برنامه‌اش برای اعمال مدرک دوم و سوم فرهنگیان چیست؛ فرهنگیان درخواست دارند مدارک بالاتر از زمان استخدامشان اعمال شود. برچسب ها: نیک بین ، مخالف ، کاشمر ، مجلس ، وزیر آموزش و پرورش ، کنکور ، مافیای گندم

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نیک بین مخالف کاشمر مجلس وزیر آموزش و پرورش کنکور مافیای گندم وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی نماینده مردم کاشمر برنامه اش چه برنامه ای دانش آموزان باید بگوید نیک بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم در استان، از معلمان و فرهنگیان مازندران قدردانی کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ضمن یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری، با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید و با قدردانی از زحمات و خدمات علمی،تربیتی، پرورشی، آموزشی جامعه فرهنگیان ، گفت: اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برای جهاد تبیین باید از نظر افرادی که با ذهنیت این نسل آشنا هستند استفاده کنیم، در خود مدارس پرورشی را باید جدی بگیریم، همانطور که قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده، پرورش مهمتر از تعلیم است.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: مدارس هیات امنایی از ولایت و قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست، باید حساب شده باشند، در عین اینکه دولتی هست برنامه‌های، اخلاقی فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای را باید برای دانش آموزان داشته باشند، ما اینجور مدارس را تشویق می‌کنیم در این راستا شاهد همکاری مسئولین شهری هم بودیم، در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیات امنایی داشته باشیم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم در این دیدار از اجرای برنامه های متنوع به مناسبت روز معلم در سطح استان خبر داد و گفت: در این هفته به مدارس توصیه شد برنامه ای با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان در تجلیل از جایگاه معلم برگزار کنند 

کمالی با بیان اینکه در آیین تجلیل استانی نیز از ۶۰۰ معلم قدردانی خواهد شد افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته؛ با معرفی ۹۸ معلم منتخب شهرستانی و ۹ معلم برای معرفی به کشور از مقام آنان ویژه تجلیل شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • یک‌بار دیگر کنکور ویرانگر!
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور