Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:22:00 GMT

پناهیان: روضه خانگی بگیرید تا مجالس بزرگ ادامه یابد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۱۰۴۸

پناهیان: روضه خانگی بگیرید تا مجالس بزرگ ادامه یابد

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام پناهیان سخنران مذهبی طی سخنانی به موضوع اهمیت روضه‌های خانگی پرداخت و اظهار داشت: سرچشمه مراسم‌های بزرگ، خانه‌های کوچک هستند که در آن‌ها روضه برگزار می‌شود. در این صورت این مراسم‌های بزرگ اصالت پیدا می‌کند. به این معنا که دیگر جا نبود در خانه دور هم جمع شویم، به بیرون آمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر فقط در مراسم‌های بزرگ روضه باشد و سرچشمه این مجالس با عظمت در خانه‌ها نباشد، ممکن است این دریاچه خشک شود و دچار آسیب‌های مختلف شود. اگر در این دریاچه و یا اقیانوس از سرچشمه آب جاری شود، این آب تازه می‌شود. عظمت  و اصالت این مجالس روضه که برکات بسیاری دارد و هنوز شناخته نشده است، هستی و هویت خود را از روضه‌های خانگی می‌گیرد. اثر این مجالس، در روضه‌های عمومی فوق‌العاده است.

پناهیان ادامه داد: یک سالی در قم با اینکه هیأت بزرگ چندهزار نفری داشتیم که هرهفته حضور پیدا می‌کردند، بنا داشتم در خصوص اهمیت روضه‌های خانگی صحبت کنم اما متاسفانه دیدم در خانه روضه‌ای ندارم. این درحالی بود که مجلس روضه هفتگی ما یک روضه خانگی بود که به دلیل ازدیاد جمعیت امکان برگزاری در خانه را نداشت. برای همین هیأت را به بیرون از خانه آوردیم و دیگر در خانه مجلسی نداشتیم.

این سخنران مذهبی گفت: بنا داشتم از اهمیت روضه‌های خانگی بگویم اما در خانه روضه‌ای نداشتیم، به فرزندانم گفتم روضه خانگی بگیرید تا من در این دهه از این موضوع بگویم. به همت بچه‌ها روضه‌ای ترتیب دادیم و با اینکه خودم روضه بزرگی بیرون از خانه داشتم، دنبال سیاهی و چای و استکان برای این روضه خانگی رفتم تا شامل آیه « لم تقولون ما لا تفعلون؛ چرا سخنى مى‌‏گویید که عمل نمى‏‌کنید؟!» نباشیم.

وی تصریح کرد: شکوه مجالس بزرگ عزاداری به جای خود محفوظ است و به آن نیازمندیم اما آن را به مثابه دریاچه و دریایی تصور می‌کنم که از نهرهایی نشأت می‌گیرد که سرچشمه آن روضه‌های خانگی است. اگر این دریا موجب شود که آب درجاهایی نشست بکند و از دل آن این نهرها بیرون بیاید هم خوب است و این باقی خواهند ماند.

پناهیان افزود: اگر فقط در این مراسم‌های بزرگ روضه باشد و سرچشمه آن در خانه‌ها نباشد، ممکن است این دریاچه بخشکد.

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا پناهیان روضه خانگی هیأت عزاداری آیت الله حق شناس مراسم های بزرگ روضه های خانگی روضه خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • فرار بزرگ شاگردان آلونسو از باخت؛ ادامه شکست ناپذیری لورکوزن
  • قتل مادر به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت