Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-07@10:48:31 GMT

همکاری تایوان با اروپا برای تولید تراشه

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۲۱۶۸

همکاری تایوان با اروپا برای تولید تراشه

ایتنا - ​​​​​​​تایوان به دنبال همکاری با کشورهای شرق اروپا برای تولید انواع تراشه و نیمه هادی است. انتظار می‌رود این اقدام با واکنش مثبت اتحادیه اروپا مواجه شود.
به دنبال کمبود تراشه و نیمه هادی در جهان اتحادیه اروپا از ماه‌ها قبل در تلاش بوده تا تایوان را راضی به همکاری با کشورهای عضو این اتحادیه برای تولید این نوع سخت افزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا این تلاش‌ها به نتیجه رسیده و دولت تایوان راضی به این همکاری شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، تایوان کشور کوچکی در شرق آسیا است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ سازنده تراشه و نیمه هادی مانند تی اس ام سی در آن مشغول فعالیت هستند. این کشور به مرکز تلاش‌ها برای حل مشکل کمبود تراشه مبدل شده است.

به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی موقت و کامل کارخانه‌های تولید تراشه، برخی شرکت‌های اتومبیل سازی مجبور شدند تولید انواع خودرو را متوقف کنند. دامنه این تحولات به بازار لوازم خانگی نیز کشیده شده و مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد کرده است.

تی اس ام سی، در حال ساخت یک کارخانه تولید تراشه ۱۲ میلیارد دلاری در ایالت آریزونا در ایالات متحده است، اما با وجود تلاش‌های اتحادیه اروپا و حمایت آن از سرمایه گذاری، هیچ پیشنهادی مبنی بر علاقه به ایجاد تأسیسات مشابه در اروپا ارائه نکرده بود.

کونگ مینگ هسین که ریاست شورای توسعه ملی تایوان را بر عهده دارد، پس از سفر ماه گذشته خود به اسلواکی، جمهوری چک و لیتوانی به خبرنگاران گفت که هر سه کشور از تمایل به همکاری با تایوان برای تولید تراشه خبر داده‌اند. او افزود تایوان گروه‌های کاری را با همکاری سه کشور تشکیل خواهد داد تا نحوه همکاری در زمینه تولید انواع تراشه‌ها را بررسی کنند. تایوان برای آموزش فنی نیز بورسیه تحصیلی اعطا خواهد کرد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: تراشه سخت افزار تایوان تولید تراشه برای تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، وال استریت ژورنال به نقل از افراد آشنا گزارش داد که اپل در حال توسعه تراشه خود برای اجرای نرم افزار هوش مصنوعی در مراکز داده است.

اپل که در زمینه هوش مصنوعی از رقبای خود عقب افتاده است، از سؤال در مورد برنامه های خود برای این فناوری طفره رفته است.

تیم کوک، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: «ما همچنان نسبت به فرصت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی مولد بسیار خوش‌بین هستیم و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی انجام می‌دهیم.

در این گزارش آمده است که این پروژه با نام رمز داخلی «Project ACDC» (تراشه‌های اپل در مرکز داده) با هدف استفاده از تخصص طراحی تراشه اپل برای زیرساخت سرور آن است.

به گفته این روزنامه، این پروژه چندین سال است که در حال انجام است، اما مشخص نیست که چه زمانی رونمایی خواهد شد.

در این گزارش آمده است که برای تراشه سرور اپل، این مؤلفه احتمالاً بر روی اجرای مدل‌های هوش مصنوعی، که به عنوان استنتاج نیز شناخته می‌شوند، متمرکز خواهد بود تا بر روی آموزش مدل‌های هوش مصنوعی.

اپل بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

وال استریت ژورنال گفت که اپل با شرکت تولید نیمه هادی تایوان برای طراحی و شروع تولید چنین تراشه هایی همکاری می کند؛ اما اضافه می کند که هنوز مشخص نیست که این دو شرکت درباره این موضوع به نتیجه قطعی رسیده اند یا خیر.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • بایرن مونیخ در رویای همکاری دوباره با پپ گواردیولا
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند