Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» و «عارف علوی» روسای جمهور تاجیکستان و پاکستان در حاشیه پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در پایتخت ترکمنستان با هم دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت و گو کردند.

رحمان ضمن این دیدار گفت که کشورش همیشه به توسعه همکاری با پاکستان توجه نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی نیز گسترش مناسبات با تاجیکستان را یکی از اولویت‌های پاکستان در رابطه به منطقه آسیای مرکزی عنوان کرد.

روسای جمهور دو کشور نسبت به تعمیق تعاملات اقتصادی و تجاری متقابل ابراز علاقه مندی کرده و خواستار تقویت فعالیت کمیسیون مشترک تاجیکستان و پاکستان شدند.

همچنین رحمان و علوی از پیشنهاد برگزاری نشست‌های شورای مشترک کارآفرینان دو کشور و گروه‌های کاری مشترک در زمینه‌های نفت و گاز، سرمایه گذاری، حمل و نقل، انرژی و زیربنایی استقبال کردند.

در این راستا تحقق پروژه انتقال برق «کاسا 1000» و گسترش دهلیزهای حمل و نقلی و ترانزیتی از تاجیکستان به بنادر «کراچی» و «گوادر» پاکستان مهم ارزیابی شد.

رحمان و علوی همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله تهدیدات امنیتی نظیر تروریسم، افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر و سایر اشکال جرائم فراملی تبادل نظر کردند.

در مورد وضعیت افغانستان گفته شد که دولت تاجیکستان از اجرای همه گونه پروژه‌هایی که به بازسازی اقتصادی و اجتماعی و تامین امنیت افغانستان کمک کند، استقبال خواهد کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری اقتصادی همچنین با همتای ترکمن خود دیدار و در مورد موضوعات همکاری های دوجانبه و منطقه ای گفت و گو کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان روسای جمهور دیدار روابط دوجانبه منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، شرکت هیات را در نشست‌های بین‌المللی و نشست‌های سازمان همکاری اسلامی مهم عنوان ‌کرده است.

وی گفت برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موفق طالبان، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

این در حالی‌ست که پانزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اسلامی با نام «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار» امروز (شنبه) در گامبیا آغاز شده قرار است فردا نیز ادامه داشته باشد.

در این نشست در کنار سایر موضوعات درباره اوضاع افغانستان نیز بحث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است