Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@08:24:14 GMT

بحران برق قزاقستان با ماینینگ رمزارزها

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۲۵۵۹

بحران برق قزاقستان با ماینینگ رمزارزها

به گزارش روزنامه همشهری و به نقل از فایننشال‌تایمز، «متیو هرد»، مهندس نرم‌افزار اهل سن‌خوزه، حالا نگران ۳۳دستگاه استخراج بیت‌کوین خود در قزاقستان است. در طول هفته گذشته، در تلاش شبکه ملی برای محدود کردن انرژی مورد استفاده توسط ماینرهای رمزارز، این دستگاه‌ها تعطیل‌ شده‌اند.

او در این خصوص گفت: «ماشین‌های من برای روزهای متمادی آفلاین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته گذشته، با وجود اینکه دستگاه‌های من روشن شده‌اند، اما آنها به سختی روشن می‌مانند.»

قزاقستان در تلاش است تا با محبوبیت عظیم استخراج ارزهای دیجیتال کنار بیاید که بخشی از آن در سال جاری میلادی به دلیل افزایش شدید ارزش این ارزها و تا حدی به دلیل مهاجرت گسترده ماینرها به مرزهای این کشور پس از آنکه چین در ماه مه گذشته استخراج ارزهای دیجیتال را غیرقانونی کرد، بوده است. با این حال، باید به این نکته مهم اشاره کرد که قزاقستان کشور بسیارسردی است که زمستان‌های سختی دارد. پس از تعطیلی اضطراری۳ نیروگاه بزرگ در شمال قزاقستان در ماه گذشته، «کیگاک»، اپراتور شبکه عمومی هشدار داد که جیره‌بندی برق ۵۰ ماینر ارز دیجیتال ثبت‌شده در دولت را آغاز خواهد کرد.

این شرکت همچنین اعلام کرده که اگر شبکه مشکلی داشته باشد، ابتدا آنها متصل خواهند شد. «هرد» در ماه اوت به قزاقستان نقل مکان کرد و دستگاه‌هایش توسط شرکت Enegix مدیریت می‌شوند، شرکتی که فضا را برای راه‌اندازی دستگاه‌های ماینینگ اجاره می‌کند.

او می‌گوید که درآمدش از ماشین‌های استخراج رمزارز، از روزانه به‌صورت میانگین، ۱۲۰۰دلار بیت‌کوین به ۸۰۰دلار در ماه اکتبر کاهش یافته  است. این در حالی است که در طول هفته گذشته، دستگاه‌های او از کار بازمانده‌ و در حالت آفلاین به سر می‌برند. او همچنین به این نکته اشاره کرد که ۵۵درصد از مواقع به صاحبان این ماشین‌ها اطلاع داده نمی‌شود که چه زمانی خاموشی‌ها رخ می‌دهد یا چه زمانی دوباره آنلاین می‌شوند.

در روزهایی که دنیا با بحران انرژی و معضلات اقلیمی دست و پنجه نرم می‌کند، استخراج ارزهای دیجیتال به‌وسیله دستگاه‌های مخصوص این کار و همچنین رایانه‌ها باعث بالا رفتن مصرف برق شده است. عمده برق تولیدی در بسیاری از کشورها، به‌وسیله انرژی ماحصل از سوخت‌های فسیلی که اصلی‌ترین آلایندگان محیط‌زیست به‌حساب می‌آیند، تامین می‌شود. به‌همین دلیل بسیاری از دولتمردان جهان مخالف استخراج رمزارزها در کشورشان هستند.

بیشتر بخوانید:

هشدار به ستاره پیشین بارسلونا درخصوص تبلیغ پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال

چین به‌عنوان بزرگ‌ترین کشوری که کار ماینینگ در آن انجام می‌گرفت، تمام فعالیت‌ها در این خصوص را غیرقانونی اعلام کرد. سقوط ارزش ارزهای دیجیتال نیز از همانجا آغاز شد. با این حال تلاش برای استفاده از انرژی‌های پاک برای استخراج ارزهای دیجیتال در برخی کشورها در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 639919 برچسب‌ها رمزارز برق چین قزاقستان بیت‌کوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رمزارز برق چین قزاقستان بیت کوین استخراج ارزهای دیجیتال دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان اظهار داشت: اطلاع رسانی کامل به فرمانداران و مدیران صورت گرفته است و از آنها می‌خواهیم آمادگی کامل را داشته باشند.

وی افزود: هر چند که در بعضی موارد به دلیل حجم بالای آب توان مدیریت بحران کم می‌شود اما باز هم باید با توجه به ویژگی هر نقطه تصمیمات خاص و شاخص گرفته شود.

استاندار کرمان، با بیان اینکه آمادگی کامل تمام دستگاه‌های خدمات رسان جهت مقابله با بحران لازم است تصریح کرد: اطلاع رسانی به مردم بسیار اهمیت دارد، زیرا یکی از دلایل موفقیت در سیل جنوب نیز همین مسئله آگاهی و کمک مردم بود.

کد خبر 6087789

دیگر خبرها

  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران