Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از انتخاب، ملا محمدحسن آخوند، نخست‌وزیر حکومت طالبان برای نخستین‌بار پس از به قدرت رسیدن این گروه در افغانستان، طی یک بیانیه‌ی صوتی صحبت کرده است. او در این بیانیه که در تلویزیون ملی افغانستان نشر شد، خطاب به مقامات طالبان گفت که زمان امتحان فرارسیده و آن‌ها از حکومت باید حفاظت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت در بیست سال گذشته طالبان مشکلات مختلف را تحمل کرده و سه وعده داده بودند. «جمع شدن گلیم کفار از افغانستان و پایان اشغال، برقراری نظام اسلامی و برقراری امنیت» اهداف گروه طالبان بود و آن‌ها تا تحقق این اهداف جنگیدند.

نخست وزیر طالبان گسترش بیکاری، فقر و قطحی را بی‌ربط به حکومت این گروه دانست و گفت که «مسئولان امارت اسلامی افغانستان شب و روز تلاش می‌کنند که در خدمت مردم باشند.»

ملا محمد حسن آخوند خطاب به والی‌ها، فرماندهان و سایر مسئولان این گروه گفت: «دروازه‌های تان به روی مردم باز باشد وگرنه دروازه‌های رحمت خداوند به روی شما بسته می‌شود. این ملت مسلمان و مجاهد را خدمت نمایید، ناسپاسی نکنید وگرنه شما بر مقامات اداره فاسد قبلی برتری ندارید. اگر نظام الهی را حفاظت نکنید و مردم و مجاهدین را خدمت نکنید، پس چه ارزشی نزد پروردگار دارید.»

رییس کابینه‌ طالبان همچنین گفت که آنان سیاست بی‌طرفی را در پیش گرفته‌اند و از جهان انتظار دارند در قبال افغانستان براساس همین سیاست موقف‌گیری کنند. ملا حسن آخوند در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «به جهان اطمینان می‌دهیم که در پالیسی ما هرگز جا ندارد که در امور دیگران به‌خصوص همسایه‌ها مداخله کنیم و ما مردمی نیستیم که در زبان ما چیزی باشد و در عمل ما چیزی دیگر. کشور ما با مشکل مواجه است و کوشش می‌نماییم که کشور و ملت خود را از فقر و مسکنت نجات دهیم.»

او گفت که طالبان عامل بیکاری و وضعیت بد اقتصادی در افغانستان نیستند و مشکلات موجود، میراث حکومت محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین که از کشور فرار کرد، می‌باشد. ملا حسن آخوند گفت که طالبان روزی مردم را وعده نداده بلکه روزی از طرف خداوند است.

به گفته‌ او، حکومت پیشین کار را از روی مردم گرفته بود و مردم نمی‌توانستند از یک قریه به قریه‌ دیگر بروند و حالا اگر کسی شب یا روز می‌خواهد جایی برود، تجارت و کار کند در سراسر افغانستان هیچ مانع وجود ندارد. او گفت ملت بیدار باشد و «شکر نعمت را ادا کرده و ناشکری نکنند.»

او در بخشی از پیامش گفت: «زنان حق تحصیل و کار را دارند. هم اکنون درس می‌خوانند و کار می‌کنند و ما برای شان زمینه‌های خوب‌تری درس و کار را مساعد می‌سازیم. آن‌ها از همه حقوق اساسی و مشروع شان برخوردار خواهند بود.»

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا افغانستان طالبان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز

اسپانیا در سایه اتهامات فساد مالی علیه همسر نخست وزیر این کشور در معرض خطر بحران دولتی بعد از کناره گیری احتمالی نخست وزیر قرار گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اس ار اف سوئیس در مطلبی نوشت: افکار تحسین برانگیز پدرو سانچز برای استعفا از نخست وزیری در سایه تحولات داخلی سوالاتی را در این کشور ایجاد کرده است.

"پدرو سانچز"، نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه در نامه‌ای که در سرویس پیام کوتاه X منتشر شد، اعلام کرد که برای بررسی استعفای خود، کار رسمی خود را برای چند روز به حالت تعلیق در می آورد. دادگاه منطقه‌ای مادرید قبلاً تحقیقات مقدماتی علیه بگونیا گومز، همسرش را به اتهام فساد مالی اعلام کرده بود. این سوسیالیست 52 ساله همه انتصابات خود را لغو کرد و از حملات جدی اردوگاه جناح راست علیه او و همسرش که سه سال از او کوچکتر است انتقاد کرد. این شکایت از اتحادیه «مانوس لیمپیاس» («دست‌های پاک») است که به مبارزه با فساد متعهد است و از اهداف جناح راست حمایت می‌کند.

سانچز سوسیالیست از ژوئن 2018 نخست وزیر اسپانیا است. از ژوئیه 2023، او یک دولت اقلیت تحت حمایت احزاب منطقه ای را رهبری می‌کند. او می خواهد روز دوشنبه اعلام کند که آیا در سمت خود باقی خواهد ماند یا خیر.

این بیانیه نخست وزیر همه اسپانیا را شگفت زده کرد و واکنش های متفاوتی را برانگیخت. جولیا ماخر، یک روزنامه نگار در بارسلونا در این باره گفت: همکاران حزب سوسیالیست از "ناراحتی مطلق" و "شوک" صحبت کردند. چند ده تن از هواداران در مقابل مقر حزب تجمع کردند تا حمایت خود را از سانچز نشان دهند. حزب محافظه کار خلق PP، بزرگترین حزب اپوزیسیون، نخست وزیر را متهم کرد که خود را قربانی نشان می دهد و تنها می خواهد رای دهندگان خود را قطبی و بسیج کند. به گفته وی رفتار سانچز "کودکانه و خودشیفته" بود.

این پرونده توسط کارشناسان حقوقی اسپانیایی از نظر حقوقی نسبتاً ضعیف ارزیابی می شود. بگونا گومز متهم است که از نفوذ خود به عنوان همسر نخست وزیر برای کمک به شرکت ها برای دریافت پول عمومی استفاده کرده است. مقالاتی از رسانه های آنلاین اسپانیایی و راستگراتر به عنوان مدرک ذکر شده است. از جمله صحبت از توصیه نامه‌ای است که گومز برای یک شرکت صادر کرده است. اکنون دادگاه تحقیقاتی مادرید تحقیقات اولیه را آغاز کرده و تا کنون نویسندگان مقالات را به عنوان شاهد احضار کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا پرونده کیفری باز خواهد شد یا خیر.

در ادامه این مطلب آمده است: هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در روز دوشنبه، پنج روز پس از اعلام این خبر، چه اتفاقی خواهد افتاد. روزنامه نگار ماچر تخمین می زند که پنج روز در سیاست زمان زیادی برای اعلام بازگشت به کار است. در صورت کناره گیری سانچز، پادشاه باید نامزدی جدیدی را به پارلمان پیشنهاد کند یا معاون سانچز می تواند تا زمان برگزاری انتخابات جدید مسئولیت را بر عهده بگیرد. این امر تا یک سال پس از آخرین انتخابات ممکن نخواهد بود. این هم بعید نیست که سانچز روز دوشنبه از پارلمان درخواست رای اعتماد کند، که با این حال این یک مانور بسیار تاکتیکی خواهد بود.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، با توجه به اتهامات فساد علیه بگونیا گومز، همسرش، در حال بررسی استعفای خود است.

نخست وزیر سوسیال دموکرات اسپانیا شامگاه چهارشنبه در پلت‌فرم ایکس نوشت: من باید کمی درنگ کنم و فکر کنم.

دادگاه مادرید پیشتر اعلام کرده بود که بگونیا گومز، همسر نخست وزیر اسپانیا به "اعمال نفوذ و فساد در تجارت" در ارتباط با کمک‌های مالی کرونا متهم شده است.

سانچز و گومز از سال 2006 ازدواج کرده‌اند و دو دختر دارند. همسر نخست وزیر اسپانیا کارشناس بازاریابی است که از جمله در بانک‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کار کرده است.

در نامه سانچز آمده است که جناح راست و راست افراطی او را با هر وسیله ممکن مورد آزار و اذیت قرار دادند. وی افزود: من باید فوراً به این سؤال پاسخ دهم؛ آیا با وجود باتلاقی که جناح راست و راست افراطی در تلاش برای سیاست‌گذاری ایجاد کرده‌اند آیا ادامه کار ارزشش را دارد؟

کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی