Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: برای تابستان سال آینده برنامه داریم که درمجموع ۶ هزار مگاوات به تقویت تولید برق کشور افزوده شود و این ظرفیت یک عدد بی‌سابقه‌ای در صنعت برق کشور محسوب می‌شود. خبرگزاری میزان - به نقل از پاون، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز در حاشیه بازدید از شرکت مپنا و توانمندی متخصصان داخلی درزمینه ساخت قطعات نیروگاهی، بابیان این‌که این ۶ هزار مگاوات با استفاده از ظرفیت‌های صنعت برق در داخل کشور تأمین می‌شود، اظهار کرد: تا سال آینده ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی وارد شبکه تولیدشده و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۰۰۰ مگاوات هم افزایش توان تولید یا  آپگرید کردن ایستگاه موجود را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: ما در تابستانی که پشت سر گذاشتیم، ۱۵ هزار مگاوات کسری تراز تولید داشتیم یعنی به همین اندازه خاموشی در شبکه و یا محدودیت تولید داشتیم. بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، وزارت نیرو برنامه‌ای را در چارچوب ابلاغ دولت پیش گرفت که طی چهار سال آینده شرایط تولید برق را به‌سرعت بهبود دهیم.   محرابیان ادامه داد: طی سه ماه گذشته، چهار واحد تولید برق با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات وارد مدار شده و طی ماه‌های آینده با برنامه‌های پیش‌بینی‌شده شاهد به بهره‌برداری رسیدن نیروگاه‌های فراوانی خواهیم بود.   وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این‌که در حال حاضر، آب پشت سدهای کشور محصول سال آبی گذشته است، افزود: در سالی که پشت سر گذاشتیم، ۵۰ درصد کاهش نزولات جوی داشتیم که یک عدد بی‌سابقه بوده و طی ۵۲ سال گذشته، کشور چنین خشکسالی را تجربه نکرده بود. این در حالی است که با توسعه فراوانی در حوزه خانگی، شرب و کشاورزی طی سال‌های اخیر، مصارف آبی کشور به‌شدت افزایش پیداکرده است.   وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مهم‌ترین اولویت ما تأمین آب پایدار برای بخش شرب کشور است که مردم دچار مشکلاتی نشوند، البته خواهشمان هم این است که مردم حتماً در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.   وزیر نیرو گفت: در حوزه کشاورزی لازم است تا اقدامات جدی در جهت افزایش راندمان تولید کشاورزی داشته باشیم. متأسفانه امروز شاهد هستیم که بسیاری از مزارع کشور به روش غرقابی کشت می‌شود. مصارف ما در حوزه کشاورزی با حفظ تولید و افزایش راندمان باید کاهش یابد و با این میزان آب شاهد رونق بیشتری باشیم.   وی در ادامه گفت: مپنا یک مجموعه عظیم صنعتی است که جزو سرمایه‌های ملی ما بوده و محصول تدبیر، تلاش، تفکر و دانش هزاران هزار ایرانی نخبه کشور است که در طول سال‌های گذشته تمام توان، اراده و علم خود را به‌کار گرفتند و این مجموعه عظیم را بنا نهادند.   وزیر نیرو ادامه داد: در این مجموعه امروز شاهد تولید بسیاری از محصولات صنعتی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در صنعت انرژی کشور هستیم. خوشبختانه مپنا در طول سال‌های گذشته باوجود فراز و نشیب‌های فراوان در حوزه‌های اقتصادی به رشد خود ادامه داده و امروز محصولاتی را تولید می‌کند که بر مرز دانش است.   وی افزود: خوشبختانه برخی از محصولات این مجموعه گوی رقابت را از بسیاری تولیدکنندگان خارجی ربوده و محصولات باکیفیت و پرتوانی را تولید می‌کند.   بیشتر بخوانید: مشکلی در سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها نداریم/ کارخانه‌های سیمان درخواست دریافت سوخت مایع را در سامانه سدف ثبت کنند

 

انتهای پیام/

برچسب ها: علی اکبر محرابیان وزیر نیرو مپنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی اکبر محرابیان وزیر نیرو مپنا وزیر نیرو تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمبود منابع انرژی و احتمال تغییر ساعات کاری در فصل تابستان گفت: نیاز کشورمان به انرژی بیش از هشتاد هزار مگاوات است در حالی که امروز ظرفیت نیروگاه‌های ما کمتر از پنجاه هزار مگاوات است.

وی اظهار کرد: پیک مصرف در فصل تابستان به‌دلیل گرما بالا می‌رود بنابراین تا منابع انرژی تامین نشود مشکلاتی در این زمینه خواهیم داشت و ممکن است تغییراتی در ساعات کاری صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: با توجه به قانونی که محلس شورای اسلامی در حمایت از صنعت برق تصویب کرد باید اجرای این قانون با جدیت دنبال شود و بخش خصوصی هم در اجرای آن شریک شود تا با سیاست‌های تشویقی و تسهیلاتی که در نظر می‌گیریم بتوانیم کمبود منابع انرژی را جبران کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس ادامه داد: تغییر ساعات کاری یک راهکار موقت برای تامین انرژی است و باید منابع انرژی را افزایش دهیم لذا تا این اتفاق نیفتد شاهد راهکار‌های موقت مثل تغییر ساعات کاری هستیم.

آصفری گفت: لازمه جلوگیری از تغییر ساعات کاری در تابستان افزایش منابع انرژی است، چون تغییر ساعات کاری برای دولت هزینه‌بر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است