Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:43:38 GMT

درآمد حاصل از تخفیف عوارض صرف مناطق محروم شود

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۳۰۲۴

درآمد حاصل از تخفیف عوارض صرف مناطق محروم شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه « اصلاحیه بودجه مصوب سال 1400 شهرداری تهران» اظهارداشت: 48 هزار میلیارد تومان بودجه سال 1400 شهرداری تهران است که حالا یک لایحه یک فوریتی آورده و می‌خواهد 12 هزار و 970 میلیارد تومان آن را کم کند یعنی به سقف 35 هزار میلیارد تومان برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: نکته سوم این است که در بودجه سال 1400 تبصره‌ها و ردیف‌ها با هم ادغام شده و 48 هزار میلیارد تومان شده است یعنی افزایش قابل توجه و فوق العاده‌ای نداشته است. در گذشته ردیف بودجه داشته و تبصره‌ها هیچگاه جمع نمی‌شد که به ردیف بودجه‌ها اضافه شود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: این بار شورای پنجم در سال 1400 ردیف های بودجه و ردیف های تبصره را با هم جمع کرده و بودجه را 48 هزار میلیارد تومان کرده است. سوالم این است تکلیف تبصره ها چه خواهد شد؟ خواهش من  این است بحث‌های فنی و تخصصی را به طور کامل توضیح دهید تا ما در هاله‌ای از ابهام رأی ندهیم.

وی همچنین در جریان بررسی لایحه «اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران»  گفت: موضوع اول پیوست عدالت این لایحه است. ما در حال حاضر حقی از شهر را می بخشیم، یعنی 25 درصد از عوارضی که باید به شهر تهران پرداخت شود تا توسعه پیدا کند و ابزار مالی داشته باشد. باید مشخص شود این حق به چه کسانی بخشیده می‌شود؟

امانی اضافه کرد: ما اعلام کردیم که شهرداری گزارشی ارائه دهد که در این دو ماهی که از اعمال تخفیف گذشته چه مناطقی از این تخفیف بیشتر برخوردار شدند و چه مناطقی کم‌تر. آیا دوباره به سمت بی‌عدالتی و افزایش فاصله جنوب و شمال میرویم یا به سمت عدالت؟ من پیش‌بینی ام این است که 25 درصد از حق مردم محروم جنوب تهران را به شمال تهران می‌دهیم؛ به آن‌هایی که پول بیشتری دارند و باید عوارض بیشتری پرداخت کند. 

این عضو شورا ادامه داد: دوم اینکه؛ اگر قرار است هر سال این روند تکرار شود، در بودجه عوارض را افزایش ندهیم، بودجه را افزایش داده و  مردم مراجعه نمی‌کنند، باز 25 درصد کاهش می‌دهیم که مراجعه کنند
پیشنهادم این است که تبصره‌ای اضافه شود،  شهرداری حساب باز کند و آورده‌ محل لایحه به آن حساب رفته و فقط صرف مناطق محروم و جنوب تهران شود. در زمان مدیریت شهری اسبق که ما تخفیف می‌دادیم ساخت و ساز در تهران رونق داشت. وقتی ما 25 درصد تخفیف می دادیم همه مردم از آن استفاده می‌کردند. در حال حاضر قیمت ساخت مسکن به قدری بالا رفته که فقط کسانی که میلیاردر هستند می‌توانند خانه بسازند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو شورای شهر تهران ناصر امانی هزار میلیارد تومان 25 درصد سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟

 به گزارش تابناک، تسنیم نوشت:  اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 حدود56 هزار میلیارد تومان بوده است در حالیکه دولت از بودجه سال گذشته حدود 159هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است.

این رقم نشان میدهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150درصد رشد داشته است.

علاوه بر آن اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه حدود 75هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته حدود 9درصد رشد را تجربه کرده است.

مرکز پژوهشهای مجلس در این خصوص تاکید دارد، چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

دیگر خبرها

  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان