Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مدیر پروژه واکسن فخرا با توجه به سابقه و تجربه‌ای که در حال حاضر وجود دارد به سرعت می‌توان به واکسن سوش اومیکرون دست یافت و این امکان وجود دارد که طی این مدت واکسن این سویه جدید را تولید کنیم.

احمد کریمی در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که واکسن فخرا چه میزان بر روی جهش جدید اومیکرون که در آفریقا شناسایی شده است، اثربخشی دارد؟، گفت: باید این سوش در اختیار ما قرار گیرد تا میزان اثربخشی واکسن فخرا را در برابر آن مورد بررسی قرار دهیم و تا قبل از بررسی نمی‌توانیم در این رابطه اظهار نظر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه البته تقریبا محال است که واکسن ما در مقابل این جهش جدید اصلا اثربخشی نداشته باشد و حتما تا حدودی در برابر آن موثر است و اینکه چه میزان اثربخشی دارد مهم است و باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: با توجه به شواهد مطالعاتی اطمینان دارم که واکسن فخرا در مقابل این سوش اثربخشی دارد اما باید بررسی‌های آزمایشگاهی هم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: رویت چند پشه آئدس در بندرعباس/ تجارت بامبو دلیل ورود این بیماری به کشور

مدیر پروژه واکسن فخرا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر این واکسن در مقابل سوش او میکرون بی اثر باشد و یا اثربخشی کمی داشته باشد، این امکان وجود دارد که طی ۱۰۰ روز و یا کمتر واکسن مناسب این سویه جدید را تولید کنید؟، توضیح داد: با توجه به سابقه و تجربه‌ای که در حال حاضر وجود دارد به سرعت می‌توان به واکسن سوش اومیکرون دست یافت و این امکان وجود دارد که طی این مدت واکسن این سویه جدید را تولید کنیم.

کریمی در واکنش به ادعای شرکت واکسن سازی فایزر که مدعی شده طی ۱۰۰ روز می‌تواند واکسن این سویه جدید را تولید کند، عنوان کرد: درخصوص سایر واکسن‌ها نمی‌توانم اظهار نظری داشته باشم، اما به طور کلی تولید واکسن برای این سویه طی این مدت امکان پذیر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا سویه جدید را تولید واکسن فخرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 

کشاورز مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در این مراسم گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده است.

به گفته کشاورز، نرخ بیکاری استان در فصل زمستان چهار و هفت دهم درصد بود و هم اکنون شاخص‌های کار و تولید متناسب با میزان جمعیت است.

وی اضافه کرد: در حوزه کار و تولید رکن اصلی کارگران هستند و بر ما واجب است تا برای تقدیر از این قشر حداکثر توان خود را بگذاریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بر تقویت فرهنگ کار تاکید کرد و گفت: باید بتوان فضای مناسب تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کرد.

کشاورز گفت: مسکن کارگری یکی از اولویت‌های استان است که استان رتبه خوبی در این زمینه دارد.

وی افزود: استان رتبه برتر اشتغال و امنیت را در فضای کسب و کار را دارد و در تلاشیم تا بهتر شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان قزوین رتبه اول را در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ دارد.

کشاورز در ادامه بر تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بستر‌های مبتنی بر تعاونی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران