Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به اینکه ظرفیت تزریق دز سوم واکسن تحت دز یادآور برای همه گروه‌های سنی آماده است، گفت: افرادی که دو دز واکسن سینوفارم و برکت دریافت کردند می‌توانند نوع واکسن دز سوم را از میان واکسن‌های موجود انتخاب کنند.

به گزارش ایمنا، مهرداد بابایی در خصوص تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان، گفت: همه گروه‌های سنی شرایط تزریق واکسن یادآور یا همان دز سوم واکسن را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار البرزی واجد شرایط، حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: تزریق دز سوم مستلزم گذشت زمان معین از دز دوم است؛ افرادی که واکسن سینوفارم و برکت دریافت کردند می‌توانند با گذشت یک الی سه ماه دز سوم واکسن را دریافت کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بهترین زمان برای تزریق دز سوم واکسن، بین چهار تا شش ماه بعد از دز دوم است ولی متقاضیان اگر بخواهند می‌توانند یک ماه بعد از تزریق دز دوم نسبت به دریافت دز سوم اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده، ادامه داد: بعد از دز اول و دوم، تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند و در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.

بابایی با اشاره به اینکه تمام مراکز تجمیعی استان باید نسبت به تزریق دز سوم به متقاضیان اقدام کنند، تصریح کرد: طبق دستورالعمل ستاد کرونا، کارمندان ادارات و فعالان واحدهای صنفی که تا کنون واکسن نزده‌اند، اجازه فعالیت ندارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا شده در آینده نزدیک محدودیت‌ها برای کسانی که دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند برداشته شود.

وی با اشاره به نگرانی مردم از مشاهده سویه جدید کرونا در برخی کشورها گفت: برای مقابله با این سویه نیز بهترین راه واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ تجربه نشان داده در کشورهایی که واکسیناسیون عمومی انجام شده ولی مردم پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند، شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم.

بابایی اضافه کرد: هرچند واکسیناسیون تأثیر به سزایی در پیشگیری از ابتلاء به کرونا دارد ولی نباید فراموش کنیم رعایت پروتکل‌ها هم به اندازه واکسیناسیون مهم است به همین دلیل از مردم تقاضا می‌شود استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را فراموش نکنند.

منبع: فارس

کد خبر 538384

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن سینوفارم دوز سوم واکسن کرونا ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا ضرورت دوز سوم واکسن جزئیات تزریق دوز سوم واکسن کرونا لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا نوع دوز سوم واکسن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تزریق دز سوم واکسن دز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد