Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:50:47 GMT

۲۹ درصد دانش‌آموزان دچار مشکل اضافه وزن هستند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۳۵۵۵

۲۹ درصد دانش‌آموزان دچار مشکل اضافه وزن هستند

به گزارش خبرنگار مهر حسنعلی اصغری در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان قزوین که پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در سال ۹۹ به عنوان شورای آموزش و پرورش برتر در سطح کشور انتخاب شدیم که علت این امر برگزاری جلسات به صورت منظم و کیفیت جلسات برگزار شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های ما تشکیل کمیته اقتصادی ذیل شورا با محوریت معاونت عمرانی در ارتباط با مشکلات آموزشی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به تغییر کاربردی ۲ هزار و ۸۰۰ اراضی آموزشی بیان کرد: فعال شدن کارگروه‌های متعدد، ورود به موضوعات مختلف و تعاملات آموزش و پرورش با دستگاه‌های مختلف سبب تصمیمات خوب و جدی در آموزش و پرورش شد و نحوه اجرای موضوعات در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول ابراز کرد: تشکیل هنرستان هنرهای زیبا و توسعه رشته‌های فنی و حرفه و کار و دانش سبب شد تا استان قزوین جز ۴ استان برتر در سطح کشور شود.

وی ادامه داد: اجرای پروژه کوچ با همکاری علوم پزشکی استان در خصوص چاقی دانش آموزان و سنجش وزن آن‌ها برگزار شد که طبق آمار دریافت شده ۲۹ درصد دانش آموزان دچار مشکل اضافه وزن و چاقی هستند که در این راستا نیز اقدامات مداخله کننده‌ای انجام شد.

این مسئول با اشاره به رتبه دهم استان در خصوص آسیب اجتماعی اعتیاد بیان کرد: طرح هدایت نیز در راستا تأمین گوشی و تبلت هوشمند برای دانش آموزان برگزار شد که طبق شناسایی ما ۲۶ هزار و ۶۰۰ دانش آموز فاقد تبلت و گوشی هوشمند شناسایی شدند اما با همراهی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین مداخله خیرین در حال حاضر تعداد دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند به کمتر از ۴ هزار دانش‌آموزان رسیده است.

اصغری با اشاره به اینکه پیامدهای کار مهم‌تر از نتایج آن است عنوان کرد: با توجه به اینکه میزان ابتلای دانش‌آموزان به اعتیاد یک مسئله نگران کننده است ما تاکنون اقدامات خوبی در راستای پیشگیری از این امر انجام داده ایم اما آمار موجود در خصوص آسیب‌های اجتماعی به یقین وظایف ما در خصوص این مسئله را سنگین‌تر می‌کند و نظام مراقبت از دانش‌آموزان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به رشد ۳ رتبه در کنکور و ۲ رتبه در نمرات پایه دوازدهم نسبت به سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: تغییر تصویر آموزشی در استان، اخذ عوارضات، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، انجام نظارت‌های مستمر بر فعالیت آموزشی و تربیتی و همچنین کیفیت بخشی به این دو حوزه از جمله مسائلی است که همواره در دستور کار ما بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان قزوین جز رتبه‌های سوم و چهارم در بیشتر شاخص‌های برتر کشور است تصریح کر د: در اردیبهشت ماه ۹۹ مقرر شد تا چشم‌اندازی ۵ ساله در حوزه‌های تعیین شده ضمن تحلیل وضعیت موجود مطرح شود و طبق تحلیل‌های به دست آمده برنامه‌های لازم در دستور کار قرار بگیرد تا رسیدن به چشم‌انداز تعیین شده محقق شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: تاکنون ۱۱۷ مصوبه در شورای آموزش وپرورش مطرح شده که حدود ۸۲ درصد از این مصوبه‌ها اجرایی شده و ۳۵ مصوبه نیز درحال اجرا است.

کد خبر 5362732

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش قزوین کم تحرکی و چاقی هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان واکسن کرونا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا آلودگی هوا اردبیل آموزش و پرورش دستور کار استان قزوین دانش آموزان برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌