Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد یوسفی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان ماهشهری بنا به توصیه مسوولان اجرایی و آب و برق خوزستان، در فصل تابستان به دلیل کمبود ذخیره آب سدهای استان ، به امید کشت پاییزی، کشت و کار نکردند و اکنون که فصل پاییز کشت گندم را شروع کردند آب برای آبیاری وجود ندارد.
وی گفت: با توجه به نبود بارندگی موثر و فراگیر در جنوب خوزستان ، چنانچه تا یک هفته آینده اقدام به رهاسازی آب سد مارون نشود بذر گندم که در زمین ها پاشیده شده به دلیل سرما و نبود آب از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیراجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ماهشهر با اشاره به اینکه آب سد مارون به مناطق پایین دست رودخانه جراحی همچون شادگان و ماهشهر به دلیل استفاده در مناطق بالا دست نمی‌رسد خواستار رهاسازی دوباره آب سد مارون همزمان با  توقف برداشت آب در مناطق بالادست شد.
یوسفی ادامه داد:اواخر آبان امسال بنا به تصمیم سازمان آب و برق ، آب سد مارون در جنوب شرق خوزستان به مدت یک هفته برای کشت پاییزه رهاسازی شد ولی به دلیل برداشت زیاد آب در مناطق بالادست ماهشهر، آب نصیب کشاورزان پایین دست شادگان و ماهشهر نشد و هم اکنون کشاورزان این مناطق در شرایط سختی قرار دارند و چنانچه آب کافی تامین نشود کشاورزی جنوب خوزستان با چالش رو به رو خواهد شد.
وی بیان کرد: در تابستان گذشته طبق نشست هایی که با مسوولان سازمان آب و برق خوزستان داشتیم مقرر شد کشاورزان در خصوص کشت نکردن محصولات به ویژه شلتوک همکاری کنند تا آب برای کشت پاییزه ذخیره شود ولی هم اکنون که در فصل پاییز هستیم از آب چیزی نصیب کشاورزان نشده است.
در همین حال نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ماهشهر به تازگی در نامه‌ای به فرمانداری ماهشهر، خواستار پیگیری تامین آب کشاورزان منطقه به منظور ازدست نرفتن فرصت کشت پاییزی و پیشگیری از خسارت به بهره برداران محلی و مهاجرت برخی روستاها به مناطق شهری شد.
جمعی از کشاورزان شهرستان باوی در ۲۵کیلومتری شمال اهواز نیز روز یکشنبه با تجمع مقابل شرکت آبیاری اراضی شرق کارون ، ناخرسندی خود را از تامین نشدن حقابه کشت پاییزه این منطقه اعلام کرده و خواستار انجام تعهدات قانونی خود بر اساس مصوبات شورای آب استان شدند.
سازمان آب و برق خوزستان با اعلام وضعیت بحرانی ذخایر آب سدهای خوزستان با چهار درصد حجم مفید اعلام کرده است: بارندگی‌های هفته گذشته تاثیری در آورد آب و افزایش حجم آب پشت سدهای خوزستان نداشته است.
هر سه حوضه دز، کارون و مارون در خوزستان در وضعیت نامساعد آب قرار دارند و به دلیل کمبود آب کشت چغندرقند و کلزا در بسیاری از این مناطق ممنوع و در برخی به شدت محدود شده است.

هم اکنون تامین پایدار آب آشامیدنی شهرهای خوزستان اولویت نخست سازمان آب وبرق خوزستان است.
هواشناسی خوزستان پیش‌بینی کرد بارندگی‌‍‌های پاییزی در خوزستان کمتر از حد نرمال و در فصل زمستان در حد نرمال خواهد بود.

برچسب‌ها شادگان بندر ماهشهر کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شادگان بندر ماهشهر کشاورزی شادگان بندر ماهشهر کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی برق خوزستان آب سد مارون سازمان آب آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیز ظهر شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: اجرای رفع تداخلات طبق پیگیری‌های صورت گرفته رشد بسیار خوبی از سال ۱۴۰۱ تاکنون داشته است.

وی گفت: طبق تعهد هر شهرستان هفته‌ای دو پلاک باید به دبیرخانه کمیسیون ارسال کند تا این کار بسیار مهم اتمام و در راستای صدور سایر اراضی کشاورزی اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: با وجود کمبودهای زیاد از جمله در حوزه تجهیزات به ویژه سخت افزاری همه مدیران پای کار هستند و کار برای مردم است مردمی که انقلابی‌تر و جهادی تر هستند.

وی در خصوص صدور اسناد کشاورزی بیان کرد: تاکنون ۷۶ درصد اسناد کشاورزی دارای سند شدند.

کد خبر 6089937

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • چهارخطه شدن ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی