Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: بحث اشتغال یکی از مباحث ضروری افراد در کل جامعه است و این معضل در بین معلولان حادتر است، متاسفانه معلولان زیادی هستند که با مدارک دانشگاهی بالا ادارات و سازمان‌ها از پذیرش آنها امتناع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ولی‌الله نصر اصفهانی پیش از ظهر امروز یکشنبه (هفتم آذرماه) به مناسبت فرا رسیدن روز و هفته جهانی معلولان در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از هشتم تا ۱۴ آذرماه هفته جهانی معلولان است و شعار روز جهانی معلولان «پیش به سوی دنیایی فراگیر دسترس‌پذیر و پایدار بعد بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» است، امیدواریم بتوانیم همه موارد این شعار را اجرایی کرده و تنها در حد شعار به این موارد اکتفا نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز امیدواری از تلاش برای احقاق حقوق معلولان در راستای اجرای جامع حمایت از معلولان افزود: بحث اشتغال یکی از مباحث ضروری افراد در کل جامعه و در بین معلولین یک معضل بزرگ‌تری است، متأسفانه معلولان زیادی را داریم که با سختی و محدودیتی که دارند و از گروه نابینا، ناشنوا و معلولان جسمی و حرکتی با تحصیلات بالایی هستند و بعد از دریافت مدارک دانشگاهی به اشتیاق ایجاد اشتغال به این درجه می‌رسند.

امتناع از پذیرش معلولان برای اشتغال در ادارات

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: متأسفانه بسیاری از دستگاه‌ها تنها به بهانه معلولیت و محدودیت یک فرد او را از کنار گذاشته و همه انگیزه، انرژی و تلاش فرد دارای معلولیت را ناکام می‌گذارند و این اتفاق باعث رنجش مسئولان سازمان بهزیستی هم می‌شود.

نصر اصفهانی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در مورد معلولان داشتیم موضوع اشتغال آنها بوده است که معلولان با توجه به محدودیت‌های زیادی که دارند با علاقه درس خوانده و تحصیلات را در حد کارشناسی تا دکترا ادامه داده‌اند و هرچه به سازمان‌ها مراجعه می‌کنند متأسفانه ادارات و سازمان از پذیرش آنها امتناع می‌کنند.

قانون حمایت از معلولان و ایجاد صندوق فرصت‌های شغلی

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: در ماده ۱۰ قانون حمایت از معلولان ایجاد صندوق فرصت‌های شغلی برای آنها آورده شده است و قانونگذار این موارد را مشخص کرده و برای هیئت امنا، مؤسس، مدیر عامل، اهداف و قطعنامه‌های صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان در این ماده قانونی به خوبی توصیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در اجرا می‌بینیم که این بند قانونی اجرایی نشده است و در دی ماه سال گذشته بود که با دستور ریاست سازمان بهزیستی کشور، هیئت امنا و مؤسسان، صندوق فرصت‌های شغلی برای معلولان با وجود هیئت مدیره تشکیل شده است اما هنوز از نمود این قانون برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای معلولان به نحوی که بتوانیم به طور قاطع اعلام کنیم این قشر از جامعه از صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی استفاده می‌کنند محروم هستیم.

نصر اصفهانی، اضافه کرد: مشکلات حوزه مسکن و معیشت در حوزه معلولان مشهودتر است و حداقل حقوق مستمری که به مددجویان پرداخت می‌شود نیز جوابگوی نیازها و احتیاج‌های آنها نیست و همه این موارد دغدغه مسئولان سازمان بهزیستی بوده است.

یک میلیون معلول در کشور نیازمند اشتغال

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: دولت در شرایط اقتصادی نابسامانی به سر می‌برد و متأسفانه نتوانسته اعتبارهای لازم در این بخش را تأمین کند و امیدواریم در دولت جدید این اعتبارات تأمین شود و با ابلاغ به سازمان بهزیستی استان بتوانیم پشت نوبتی‌ها را سامان دهیم.

نصراصفهانی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در بحث اشتغال قریب به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معلول را تحت پوشش دارد که بیش از یک میلیون نفر نیازمند اشتغال هستند و با اوضاع اقتصادی خانواده‌ها در شرایط فعلی، راه‌اندازی و تسهیل ایجاد صندوق فرصت‌های شغلی در استان‌ها از واجبات است و بهزیستی استان اصفهان نیز پیگیر این مسئله برای قشر معلولان است.

به معلولان جامعه بدهکار هستیم

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: مدیریت شهری و استانداری بر روی مسئله مناسب‌سازی و دسترس‌پذیر بودن مکان‌های عمومی و حمل‌ونقل درون شهری تلاش می‌کنند و از سال گذشته تاکنون اقدامات بسیار خوبی را با توجه به توان سازمان بهزیستی اصفهان و مطالبه‌گری‌ها انجام داده‌ایم.

وی تاکید کرد: راه رفته سازمان بهزیستی در مقابل راه نرفته بسیار زیاد است و هنوز به معلولان جامعه بدهکار هستیم و با مطالباتی که آنها دارند باید فرصت برابر برای آنها فراهم شود و معلولان جامعه نیازمند فرصت برابر برای نشان دادن توانمندی‌های خود هستند.

نصراصفهانی تصریح کرد: برای اجرای درخواست معلولان جامعه نیازمند تأمین اعتبارات هستیم و موانعی هم وجود دارد، باید صدا و سیما فرهنگسازی لازم را انجام دهد و آگاه باشیم که ترحم کرامت معلولان را زیر سوال می‌برد و با سازمان‌های متفاوت در این زمینه مذاکره داشتیم که همراه بهزیستی هستند.

تنها شهرداری و بهزیستی مسئول ساماندهی بحران سالمندی نیستند

وی اظهار کرد: اصفهان یکی از شهرهای دوستدار سالمند است و بسیاری از اقدامات و مطالعات در این بخش در فازهای اول و دوم اجرایی شده است و در مدل نهایی دولت‌ها باید برای اقدام مؤثر برای بحران سالمندی از جمعیت سالمندان و یاری‌گران محلی استفاده کنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان افزود: به همین منظور سازمان بهزیستی کشور طرحی با عنوان "استفاده و مشارکت سالمندان و افراد در محلات برای توانمندسازی سالمندان" در نظر گرفته است و در سه محله در شهر اصفهان این طرح اجرا و دوره‌های آموزشی آن از هفته آینده شروع می‌شود.

نصر اصفهانی تاکید کرد: بحران سالمندی بحرانی نیست که سازمان بهزیستی و شهرداری آن را ساماندهی کنند، اگر به بحران سالمندی با مشارکت همه دستگاه‌ها توجه نشود به طور یقین در ۳۰ سال آینده با بحران سالمندی مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها این است که با توجه به تک فرزند بودن خانواده، در آینده با آمار طلاق و تجرد قطعی و تنهایی سالمندان مواجه می‌شویم. توسعه مراکز روزانه و بازدیدهای دوره‌ای از سالمندان در منازل از اقداماتی است که بتوانیم سالمندان را به ساماندهی در درون خانواده تشویق کنیم.

حمایت از کودکان تحت پوشش بهزیستی بعد از ۱۸ سالگی

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان، گفت: قوانین برای کودکان تا سن ۱۸ سال تحت پوشش سازمان بهزیستی تعریف شده است و هیچ فرزند سازمان بهزیستی بعد از ۱۸ سالگی هم به حال خود رها نمی‌شود و مساعدت‌های لازم برای حمایت از او ادامه دارد.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی با کمک خیران برای اشتغال، ازدواج و مشکلات معیشتی یاری‌گر و پشتیبان این گروه از کودکان تحت پوشش بعد ازسن ۱۸ سالگی آنها هم هست و این فرزندان در جامعه به حال خودشان رها نمی‌شوند.

کد خبر 538374

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی معلولين روز جهانی معلولین مشکلات معلولین حقوق معلولین هفته معلولین توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی حمل و نقل معلولین مناسب سازی فضای شهری برای معلولین خانه معلولین کمک معیشتی معلولین 1400 اشتغال مسکن معلولین 1400 توانمندسازی وضعیت معلولان اشتغال معلولان وام اشتغال معلولان بحران سالمندی در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان صندوق فرصت های شغلی بحران سالمندی معلولان جامعه نصر اصفهانی تحت پوشش ۱۸ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علی جعفری‌آذر» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم اکثر افرادی که با دولت فعلی همراه بوده و اصولگرا هستند، به مجلس آینده راه می‌یابند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

امروزه بیشترین دغدغه و مطالبات مردم و اقشار فرهنگی از جمله دانشجو و دانش آموز مشکلات اقتصادی و معیشتی است که در این راستا باید گام‌های لازم برداشته شده و مردم نتایج آن را به طور ملموس آن را ببینند.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون امنیت ملی و اقتصادی برای من بسیار مهم است و با توجه به وقایع دنیا نیز اهمیت بالایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

یکی از مهمترین مطالبات مردم در خصوص دریاچه ارومیه بوده که با تدابیر انجام شده تاحدودی احیا شده است، چالش‌های اجتماعی شامل خودکشی جوانان و ترک تحصیل نیز مهم است و باید برای امیدوار کردن قشر جوان به آینده نظام قدم‌های بزرگی برداشت از طرفی باید از پتانسیل‌های استانی به نحو احسن استفاده کنیم، چراکه ظرفیت فکری و اقتصادی خوبی داریم و از ظرفیت مرز مشترکی که با سه کشور داریم، باید استفاده کرد.

کد خبر 6080483

دیگر خبرها

  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی