Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@08:10:27 GMT

حفظ تازگی کیک‌های خانگی با ۵ شگرد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۴۱۴۲

حفظ تازگی کیک‌های خانگی با ۵ شگرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  خیلی‌ها دوست دارند بدانند چطور می‌شود کیک‌ها را برای مدت طولانی‌تری در یخچال نگهداری کرد. در ادامه به شما روش تازه نگه داشتن  کیک خانگی را آموزش می دهیم.

کیک‌هایی که حاوی فیلینگ و فرآورده‌های لبنی نظیر خامه یا انواع پنیر یا میوه‌های تازه هستند، حتما باید در یخچال نگهداری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای کیک‌های دارای فوندات یا خامه‌کشی‌شده ابتدا ۱۵ دقیقه آن‌ها را بدون سرپوش یا پوشش در سردترین بخش یخچال قرار دهید تا بخش‌های خامه‌ای آن سفت شود؛ سپس روی آن را با روش مناسبی بپوشانید.

بیشتربخوانید

طرز تهیه ته شیری؛ غذای جذاب جنوبی

در مورد سایر کیک‌ها نگهداری در یخچال الزامی نیست و چه بسا کیک، کیفیت و تازگی خود را از دست بدهد و سریع‌تر بیات یا خشک شود. نگهداری کیک بدون روکش در یخچال نیز به جذب بو‌های نامطبوع منجر شده و همچنین کیک رطوبت خود را از دست می‌دهد. بهتر است کیک را در مکان خشک و خنک قرار دهید. بهتر است کیک‌های بدون فوندات یا خامه‌کشی را در دمای محیط نگهداری و حتما برای جلوگیری از خشک شدن، سطح آن را با روش مناسبی بپوشانید. کیک‌های دارای روغن گیاهی نسبت به کیک‌ها دارای کره دیرتر خشک می‌شوند.

برای نگهداری کیک حتما از ظروف دربسته استفاده کنید. اگر ظرف یا درپوش مناسبی برای کیک در اختیار ندارید می‌توانید از یک کاسه بزرگ وارونه یا حتی سلفون یا فویل برای پوشاندن کیک استفاده کنید. اگر سطح کیک شما دارای مواد خامه‌ای یا فوندات است می‌توانید با قرار دادن چند خلال دندان فضای کافی را تا فویل یا پوشش پلاستیکی ایجاد کنید.

برای نگهداری طولانی‌مدت کیک (بدون فوندات یا خامه‌کشی) می‌توانید آن را در فریزر قرار دهید. برای این کار آن را در فویل آلومینیومی محکم بپیچید. در مورد کیک‌هایی که بافت اسفنجی‌تری دارند بهتر است آن را در ظرف قرار دهید و سپس سطح آن‌ها را با فویل بپوشانید. این کیک‌ها تا شش ماه قابل‌نگهداری در فریزر هستند.

کیک‌های دارای روکش یا فوندات هم قابل نگهداری در فریزر هستند، اما باید توجه کنید ابتدا از منجمدشدن روکش آن‌ها مطمئن شوید و سپس سطح آن‌ها را با فویل به آرامی بپوشانید. این قبیل کیک‌ها تا سه ماه قابل نگهداری هستند. قبل از استفاده این قبیل کیک‌ها را دو تا سه ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا از فریزر خارج شوند. البته بهتر است کیک‌های خامه‌ای یا حاوی پنیر (مثل چیز‌کیک‌ها) در دمای بالای محیط قرار نگیرند.

منبع: روزنامه جام جم 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی شیرینی پزی قرار دهید کیک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز

سیر و پیاز از محبوب‌ترین و پر خاصیت‌ترین سبزیجات هستند که در انواع غذا‌ها استفاده می‌شوند. سیر و پیاز طعم و مزه بی نظیری به غذا می‌بخشند و در هر چه خوشمزه‌تر کردن غذا‌ها نقش به سزایی دارند.

بسیاری از خانم‌ها سیر و پیاز را به مقدار فراوان تهیه کرده تا همیشه در دسترس باشند، اما گاهی پیش می‌آید که پیاز و سیر جوانه می‌زنند. جوانه زدن باعث تغییر رنگ و مزه سیر و پیاز می‌شود. در این مطلب روش‌های جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز را آورده ایم. نگهداری نادرست از سیر و پیاز موجب خراب شدن آنها و جوانه زدنشان می‌شود. اگر می‌خواهید سیر و پیاز شما جوانه نزنند، نکات زیر را رعایت کنید.

سیر و پیاز را در دما مناسب نگهداری کنید:
بهترین دما برای نگهداری سیر و پیاز بین ۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس یعنی بیشتر از دمای یخچال و اندکی کمتر از دمای یک اتاق است. سیر و پیاز را در انبار و جای خنک نگهداری کنید و در جای گرم قرار ندهید، زیرا گرما موجب جوانه زدن، نرم شدن و تغییر مزه پیاز و سیر می‌شود.

پیاز‌ها را در جای خشک نگه دارید:
رطوبت سبب خراب شدن و جوانه زدن سیر و پیاز می‌شود. پیاز‌ها را پس از خریداری سه هفته روی پارچه‌ای پهن کنید و در محیط گرم و خشک نگه دارید.

سیر و پیاز را در جای تاریک قرار دهید:
بهتر است محیط نگهداری سیر و پیاز همواره تاریک باشد و پیاز و سیر را در مقابل نورخورشید نگهداری نکنید. تغییرات در مقدار روشنایی می‌تواند موجب نوسانات دمایی نیز شود.

سیر و پیاز را در جای دارای تهویه قرار دهید:
هرگز سیر و پیاز را داخل پلاستیک نگه ندارید، زیرا عدم گردش مناسب هوا باعث ایجاد رطوبت و در نتیجه جوانه زدن پیاز یا پوسیدگی آن می‌شود. بهتر است آنها را برای جلوگیری از جوانه زدن در جایی مثل کیسه توری یا سبد سیمی نگه دارید که هوا در آن جریان دارد.

سیر و پیاز را جداگانه نگه دارید:
بهتر است فضایی کاملا جدا برای نگهداری سیر و پیاز اختصاص دهید و سیر و پیاز را دور از سایر میوه‌ها و سبزیجات نگهداری کنید. میوه‌های رسیده گاز اتیلن تولید می‌کنند که احتمال جوانه زدن را بالا می‌برد.

با پیازی که جوانه زده باید چه کرد؟
اگر پیاز جوانه و کپک زده است، آن را دور بریزید، اما اگر سالم است و تنها جوانه زده پیاز را دو نیم کنید و بقایای جوانه و ریشه را جدا کنید.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد