Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلام الواری روز یکشنبه در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان اظهارداشت: مجازات اشخاصی که نسبت به آمران به معروف و ناهیان از منکر مبادرت به اعمال مجرمانه نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرافت امر به معروف و نهی از منکر، کنش‌ها و واکنش‌های احتمالی افراد باید مد نظر قرار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که اهمیت ترویج امر به معروف و نهی از منکر به جهت تاکید آن در شرع مقدس اسلام از جنبه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در نیروهای مسلح حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: جایگاه نظارتی سازمان قضایی به تحقق هرچه بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح منجر خواهد شد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: به منظور ترویج این سنت نبوی به جز فرماندهان نظامی از نمایندگی ولی‌فقیه و عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح کمک خواهیم گرفت.

الواری با یادآوری این که قانون ما برگرفته از شرع است، افزود: یکی از ابعاد مهم امر به معروف و نهی از منکر با رعایت مراحل و مراتب شرعی آن پیشگیری از وقوع جرائم است.

وی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر در ترک فعل مجرمانه با تعیین حدود شرعی جنبه پیشگیرانه دارد.

وی با بیان این که اجرای این فریضه الهی محدود به مسئول یا فرد خاصی نیست و هر فرد مسلمان براساس تکلیف شرعی می تواند طبق قانون به آن عمل کند، تصریح کرد: البته در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ملاک قانون است و این فریضه الهی در قانون ناظر به رفتاری است که علنی بوده و بدون تجسس مشخص شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان تاکید کرد که در روش‌های اجرا، به جز موارد قانونی هیچ فردی نمی‌تواند متعرض به حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل، حریم خصوصی و حقوق اشخاص شود.

الواری ادامه داد: هیچ شخص یا گروهی نمی‌تواند تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر با گفتار و رفتار خود مرتکب فعل مجرمانه شود و انجام دهنده این کار براساس قانون مجازات اسلامی، مجازات خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: سازمان قضایی یک پشتوانه قوی برای حمایت از قانون اجرای امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح است.

یاسر قزوهی در این دیدار تصریح کرد: وظیفه ذاتی سازمان قضایی در رسیدگی به جرائم نظامی یکی از عوامل مهم در احیای این دستور الهی در اماکن نظامی است.

وی بیان داشت: هویت انقلابی و جایگاه مقدس سرباز در نظام اسلامی می‌طلبد، این فریضه الهی در آحاد نیروهای مسلح به صورت‌ خودجوش انجام شود.

وی تاکید کرد که بدون شک برنامه‌ریزی صحیح و آگاه‌سازی از قانون تک تک افراد را به سمت اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر سوق خواهد داد.

"غلام الواری" رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان که با حکم نماینده ولی فقیه در گلستان رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، به عنوان مسئول دفتر هماهنگی نیروهای نظامی و انتظامی امر به معروف و نهی از منکر در گلستان منصوب شده بود، در این دیدار حکم خود را از دبیر ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر دریافت کرد.

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر گرگان سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر گرگان سازمان قضایی نیروهای مسلح امر به معروف و نهی از منکر گرگان سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عباسعلی مؤمن امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب که با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای متولی در صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب علاوه بر شریعت باید به قانونی بودن موضوع نیز توجه ویژه داشت.

وی افزود: قانون‌گرا بودن مردم در بسیاری از کشورها لازم الاجرا است و عفاف و حجاب نیز مختص بانوان نبوده و در این بین باید به آقایان نیز در جهت رعایت برخی موارد تذکر داده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: کشف حجاب در جامعه کنونی معلول یک سری علت‌ها است و یکی از این علت‌ها شرایط اقتصادی‌است که کاشفان حجاب از آن به عنوان یک ابزار در جهت اعتراض مدنی به شرایط اقتصادی استفاده می‌کنند.

مؤمن تصریح کرد: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

وی ادامه داد: یکی از مؤثرترین نهادهای مجری در این حوزه آموزش و پرورش است که وظیفه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان اثرگذار در سطح جامعه را برعهده دارد و آموزش و پرورش در عمل به این معروف خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 748522

دیگر خبرها

  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم