Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس،‌ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت سالگرد شهادت دکتر فخری زاده در پیامی تأکید کرد: ترور فخری زاده نتیجه سیاست لبخند به دشمن بود.

در پیام سردار غلامرضا جلالی آمده است: یکسال از به شهادت رسیدن یکی از فرزندان شایسته انقلاب، که دست جنایتکار استکبار جهانی برای ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور وی را مورد هدف قرار داد می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر محسن فخری زاده را تا قبل از شهادت، کمتر کسی می‌شناخت و چه بسا بسیاری از جنبه‌های شخصیتی، علمی و خدمات و اقدامات وی در راه اعتلای ایران زمین همچون رازی سر به مهر باقی بماند. وی از جمله مجاهدان مخلص انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد.

اما در اهمیت و بزرگی و تاثیرگذاری این مرد بزرگ همین بس که برای مهار اندیشه‌اش، یکی از پیچیده‌ترین ترور قرن طراحی و اجرا شد. 
 
ترور شهید فخری زاده نماد ناکارآمدی برجام و سیاست لبخند به دشمن بود
 
حرکت علمی وی در راستای اقتدار آفرینی، تمدن سازی و نوآوری در خدمت مردم، همچون خاری در چشم استکبار و به شهادت رساندنش مهر تأییدی بر خباثت و ددمنشی دشمنان جمهوری اسلامی ایران بود که بار دیگر نیت شوم آنان را برملا کرد. ترور شهید فخری زاده نماد ناکارآمدی برجام و سیاست لبخند به دشمن است.
شهید فخری زاده یک دانشمند تمام عیار هسته‌ای و پدافندی است
 
بیست سال زندگی در سایه ترور برای امنیت و رفاه مردم بدون شک چراغ راهی است برای جوانان نخبه‎ای که وی در سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع تربیت کرد تا پشتوانه‌‌ای عظیم برای ارتقای توان دفاعی کشور در برابر تهدیدات نوین پرتوی، زیستی و شیمیایی باشند. به راستی که وی یک دانشمند تمام عیار هسته‌ای و پدافندی است.
 
فخری زاده به حق سردار شهید پدافند غیرعامل است و ما در سازمان پدافند غیرعامل کشور هیچگاه تلاش‌های وی را در عرصه دفاع بیولوژیک به ویژه در زمینه ساخت تجهیزات پیشرفته مانند آزمایشگاه سیار سطح ۳ ایمنی زیستی، تولید کیت‌های تشخیصی و واکسن کرونا و همچین در عرصه پدافند نوین به عنوان مبدع صنعت پدافند غیرعامل در حوزه‌های CBRNE هرگز از یاد نخواهیم برد. 

در سالگرد شهادت این دانشمند انقلابی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره وی و همه شهدای انقلاب اسلامی، اعلام می‌داریم که بی‌شک دانشمندان، استادان و دانش‌پژوهان کشور، علی‌رغم وجود دشمنی دشمنان،‌ راه فخری زاده‌ها را ادامه خواهند داد و خون این شهدای انقلاب اسلامی عامل اتحاد و انسجام ملت در ایستادگی در برابر دشمنان به‌ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد و مسببان این ترور شوم، تاوان سختی پرداخت خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل سیاست لبخند به دشمن پدافند غیرعامل فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به اقدامات مرتبط با مواضل اضطراری بیان کرد: حداقل ۳۰ درصد خبازی های سطح استان طی مدت زمان تعیین شده در راستای اجرای مطلوب مراقبت های پدافند غیرعامل باید نسبت به دوگانه ساز شدن اقدام کنند

وی با بیان اینکه تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در سطح استان سمنان در دستور کار قرار داشته باشد، افزود: ارتقا و تقویت پایش تصویری دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: این استان دارای واحد های تولیدی مواد غذایی و همچنین واحد های صنعتی بسیاری است که مرتبط با سلامت مردم بوده و باید مراقبت ها در این خصوص در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود.

وی افزود: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق که اخیراً با حضور رئیس جمهور نیز فاز سه و چهار نیروگاه سیکل ترکیبی نیز بهره برداری شد، از دیگر مواردی است که اجرای مطلوب ساز و کارهای اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات را حائز اهمیت می سازد.

استاندار سمنان بیان کرد: پراکندگی روستاها، راه های مواصلاتی مهم، شبکه های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می سازد.

کد خبر 6092879

دیگر خبرها

  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند