Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بار دیگر تاکید کرد که چهار اسیر نظامی رژیم صهیونیستی نزد کتائب القسام، تا زمانی که اسرای فلسطینی آزاد نشوند، رنگ خورشید را نمی‌بینند.

جنبش حماس، پیشتر نیز، در سایه تعلل رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا با فلسطینی‌ها، تصاویر چهار اسیر صهیونیست را منتشر کرد و هشدار داد که اگر اسرای فلسطینی آزاد نشوند، اسرای صهیونیستی هم رنگ آزادی را نخواهند دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته «فلسطین الآن»، وی طی یک گردهمایی عربی بین‌المللی در حمایت از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از طریق برنامه زوم، تصریح کرد: مسأله اسرا در رأس اولویت‌های جنبش حماس است و این جنبش برای پیشبرد این پرونده در دو مسیر حرکت می‌کند: نخست حمایت از نبرد‌های پایداری اسرا برای رسیدن به یک زندگی شرافتمندانه در داخل زندان‌ها و ماندن در کنار این مبارزه و دوم تلاش برای آزادی کامل آن‌ها از زندان‌های اشغالگران.

وی تصریح کرد: «چهار اسیر نظامی صهیونیستی نزد کتائب القسام، تا زمانی که اسرای فلسطینی  از نور "خورشید آزادی" برخوردار نشوند، نور خورشید را نخواهند دید».

اسماعیل هنیه با اشاره به موفقیت جنبش حماس در گذشته در آزاد کردن بیش از هزار اسیر در سند تبادل اسرای موسوم به «وفاء الاحرار»، تاکید کرد که این دشمن جز از روی اجبار کاری انجام نمی‌دهد و افزود: وضعیت بعد از نبرد «سیف القدس» مانند قبل آن نخواهد بود. نبردی که منطقه را در مسیر پایان اشغالگری قرار داد و مناقشه تاریخی با پروژه صهیونیستی در سرزمین فلسطین را حل کرد.

وی با هشدار در خصوص ادامه روند عادی سازی با هدف ایجاد ائتلاف های امنیتی و نظامی در منطقه‌ای که تحت اشغال است، با ابراز تأسف از سفر «وزیر تروریسم رژیم صهیونیستی» به مغرب و امضای توافقنامه‌های امنیتی با سران این کشور گفت: «این یک امر دردناک و تاسف بار است».

این رهبر حماس درباره تصمیم انگلیس مبنی بر قرار دادن این جنبش مقاومت فلسطینی در فهرست تروریسم گفت که انگیزه این تصمیم حمایت از دشمن صهیونیستی با توجه به شکنندگی آن در سطوح مختلف و همچنین تلاش برای مهار همبستگی فزاینده و رشد حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت مردم فلسطین است.

وی همچنین تصمیم استرالیا برای قرار دادن نام جنبش  حزب‌الله در فهرست تروریسم را محکوم کرد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اسماعیل هنیه فلسطین اسرای صهیونیست رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است

طبق سندی که توسط اسپوتنیک مشاهده شده است، توافقنامه آتش‌بس غزه که توسط جنبش فلسطینی حماس تأیید شده است، توقف کامل جنگ را در دومین ماه از لحظه اجرایی شدن آن فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این سند «اعلام برقراری مجدد آتش بس پایدار (توقف دائم عملیات نظامی و خصمانه) و لازم الاجرا شدن آن تا زمان مبادله گروگان‌ها و اسیران بین دو طرف از بین تمامی مردان اسرائیلی (غیر نظامی و نظامی) زنده مانده و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه." از مفاد توافق آتش‌بس اعلامی است.

روز دوشنبه جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش بس در غزه خبر داد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان، نخست وزیر قطر و عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرد.

هنیه، آل ثانی و کامل را در جریان موافقت جنبش متبوعش با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه قرار داد.

پیش از این هم یک عضو ارشد حماس به الجزیره گفته بود که «به واسطه‌های قطری و مصری اعلام کردیم با طرحشان برای آتش بس در غزه موافق هستیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی هنیه باالعامری/ تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه
  • ببینید | ویدئوی جدید القسام دربارۀ اسرای صهیونیست
  • آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد