Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله ابوطالبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر ۱۳ ارگان مرتبط با بحث کارتن‌خواب‌ها، همکاری‌ لازم را با شهرداری و مراکز نگهداری موقت این افراد داشته باشند و شهرداری را تنها نگذارند، در عمل وضعیت شهر نیز بهبود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: فرمانداری، سازمان بهزیستی، دادگستری، اداره کار و امور اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای، نیروی انتظامی،کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان برنامه و بودجه، صدا و سیما، اداره کل اتباع و امور خارجه، ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری ارگان‌های دخیل در امر جمع‌آوری و ساماندهی کارتن‌خواب‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان بیان کرد: همکاری نکردن دستگاه‌های متبوع دارای ماموریت قانونی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند شهر را مملو از دست‌فروشان، مُتکدیان، کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری مصمم است کارتن‌خواب‌ها در هوای سرد زمستان در سطح خیابان نباشند، تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای نگهداری کارتن‌خواب‌ها، ۱۵۰ نفر از آنان تا پایان سال جاری توسط شهرداری اصفهان و با هزینه این ارگان جمع‌آوری و در مراکز ماده ۱۶ و یا کمپ‌های متولی این امر مستقر می‌شوند.

ابوطالبی با اشاره به اینکه اغلب افراد کارتن‌خواب را معتادان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: پس از جمع‌آوری این افراد، از آنها آزمایش  PCR گرفته شده و پس از استحمام و تعویض لباس به مدت یک هفته در مرکز غربالگری قرنطینه و درصورت نداشتن بیماری به کمپ منتقل خواهند شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان یادآور شد: افراد معتاد پس از غربالگری، تفکیک و دسته بندی شده و بر اساس نوع ماده مخدر مصرفی به مراکز مختلف مربوطه مانند بهزیستی، ماده ۱۶ و شورای مواد مخدر ارجاع می‌شوند.

وی این کارتن‌خواب‌ها را آسیب دیده و مایل به زندگی در مکان مناسب و ترک اعتیاد دانست و افزود: معتادان کارتن‌خواب‌ به مدت پنج ماه زیر نظر گروه‌های پزشکی و متخصص، مراحل ترک را آغاز می‌کنند و در صورت ترک، به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

ابوطالبی عنوان کرد: همچنین افرادی که نیازمند مشاوره و درمان‌های روانی هستند به همراکز درمانی تخصصی منتقل شده و تحت درمان قرار می‎‌گیرند.

وی تاکید کرد: طرح جمع‌آوری ۱۵۰ کارتن‌خواب از سطح شهر اصفهان با هدف رفع دغدغه شهروندان و ایجاد آرامش در جامعه و پاکسازی اماکن بی‌دفاع شهری از هفته جاری آغاز خواهد شد.

اماکن بی‌دفاع شهری، از جمله فضاهایی هستند که بدلیل ویژگی‌های کالبدی- اجتماعی، فرصت بزهکاری و خشونت در آنها بالاست.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری گفت: در چند هفته اخیر نیز بدلیل برودت هوا و بارش‌های مختلف در شهر اصفهان ۷۰ کارتن‌خواب جمع‌آوری شدند که از این تعداد ۶۸ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

وی افزود: کارتن‌خواب‌های جمع‌آوری شده به مراکز غربالگری میدان استقلال(ویژه مردان) و بزرگمهر (ویژه بانوان) تحویل داده می‌شوند و درصورت تراکم جمعیت به صورت موقت به کمپ‌های خصوصی قانونی زیر نظر بهزیستی منتقل خواهند شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار داشت: به استناد مصوبه شورای عالی اداری کشور در سال ۱۳۷۸ و طبق قانون مبارزه با مواد مخدر، کارتن‌خواب‌ها به ۲ دسته معتادان مُتجاهر و افراد فاقد سرپناه و بی‌سرپرست گروه‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلفند در راستای وظایف ذاتی و قانونی خود اقدام‌های حمایتی و تامینی را در راستای تعیین تکلیف و ساماندهی کارتن‌خواب‌ها انجام دهند، بیان کرد: شناسایی، جمع‌آوری، نگهداری موقت، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر برعهده نیروی انتظامی و بهزیستی است.

ابوطالبی، باردیگر بر لزوم همکاری ارگان‌های دخیل در ساماندهی کارتن‌خواب‌ها تاکید کرد و داشتن شهری عاری از بزه و نازیبایی را در گرو مشارکت همه بخش‌های مُرتبط دانست.

برچسب‌ها کارتن خوابی شهرداری اصفهان ساماندهی معتادان متجاهر حاشیه نشینی بزهکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارتن خوابی شهرداری اصفهان ساماندهی معتادان متجاهر کارتن خوابی شهرداری اصفهان ساماندهی معتادان متجاهر حاشیه نشینی بزهکاری مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری ساماندهی کارتن خواب ها شهرداری اصفهان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا قلندرشریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل دفتر همکاری مشترک دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد اظهارکرد: یک لحظه غفلت در شهر باعث نارضایتی و بحران می‌شود، مثلا نشست یک خیابان در مشهد به سرعت رسانه‌ای می‌شود و همه پیگیر آن می‌شوند.

شهردار مشهد مقدس افزود: دانشگاه‌ها درگیر موضوعات شهری هستند و بهترین مکان برای اینکه علم به عمل برسد، مدیریت شهری است، چرا که ویترین خدمات دولت است. امروز شهرداری مشهد بیش از ۴۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند و این گستردگی کار مقداری مدیریت شهری را به سمت تصمیم لحظه‌ای می‌برد و اگر از قبل برای بحران فکر شده باشد، تصمیم هم لحظه‌ای و هم علمی خواهد بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه در این زمینه می‌توانند کمک کند و در کنار آن خلاقیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، در این دوره مدیریت شهری دفتر خلاقیت در شهرداری تشکیل شد که کارهای خوبی نیز انجام شده است.

قلندرشریف افزود: ارتباط مناسب بین خلاقیت با بدنه شهرداری، ظرفیت خوبی برای همکاری دانشگاه و شهرداری به وجود آورده است و این همکاری تصمیم‌گیری برای مدیریت شهری را در موقعیت‌های مختلف آسان می‌کند.

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه تا امروز پژوهش‌های زیادی برای شهرداری انجام شده که عملیاتی نبوده است، گفت: اگر پایان‌نامه‌ها هدف‌دار باشند و در قالب موضوعات شناسایی شده تنظیم شوند، کار ما در شهرداری راحت‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: سامانه شمس برای شناسایی موضوعات شهرداری در حال راه‌اندازی است و همه مسایل شناسایی شده در آن ثبت می‌شود و ما هم از ایده‌ها برای حل آنها استقبال می‌کنیم.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: امروز مشهد به عنوان دبیرخانه خلاقیت کلان شهرها تعیین شده است و در حوزه هوشمندسازی و خلاقیت، مشهد پیشرو است و در ارزیابی صورت گرفته رتبه اول کشور و سوم غرب آسیا در هوشمندسازی را داریم.

شهردار مشهد مقدس با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا همه فرآیندهای خدمات شهری آنلاین شود، یادآور شد: در حال حاضر جمع‌آوری پسماند خشک، مجوزهای حمل خاک، آتش‌نشانی و ... هوشمند شده است و در آینده نزدیک هم پیش‌نویس پروانه ساختمانی در لحظه صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر در این حوزه‌ها سریع پیش نرویم عقب می‌مانیم و این مستلزم این است که ارتباط میان شهرداری و دانشگاه شکل بگیرد و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، اگر علم با تجربیات عملیاتی شهرداری ترکیب شود در آموزش دانشگاه هم تاثیرگذار است و آن را تقویت می‌کند.

قلندرشریف گفت: ٢٠ کار ویژه در مدیریت شهری استخراج شده و روی آن کار می‌شود، همکاری میان دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد را می‌توان از اینجا شروع کرد، با برقراری این همکاری دانشجویان می‌توانند تأثیرگذاری کارشان را ببینند و از طرف دیگر در شهرداری، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم کیفیت کار بالا می‌رود.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست