Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان از رشد ۷۰ درصدی آثار رسیده به جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف بهره‌مندی از فرصت و ظرفیت رسانه‌های محلی و مشارکت آنان به انتشار مطالب و اخبار دستگاه قضایی و نیز تولید محتوا و ایجاد رقابت در تولید مطالب با کیفیت توسط رسانه‌ها برگزار شد. خبرگزاری میزان - آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان (رسانه و عدالت) با تجدید میثاق مقامات قضایی و اجرایی از جمله رئیس کل دادگستری، معاونین دادگستری کل استان کرمان، استاندار و جمعی از خبرنگاران کرمانی با آرمان‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این آیین ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای مقاومت، انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، مزار مطهر شهیدان غلامرضا آتشی گوهری و غلامرضا نامدار محمدی، از شهدای خبرنگار استان کرمان در دوران دفاع مقدس عطرافشانی و گلباران شد.

رونمایی از کتاب «بیسیم‌چی آزاده، قاضی مقتدر»، خاطرات مرحوم حسین شکوهی‌نسب، بیسیم‌چی لشکر حاج قاسم سلیمانی، از دیگر بخش‌های آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان بود. این کتاب به قلم خانم سکینه گروهی، همسر مرحوم حسین شکوهی نسب تدوین و چاپ شده است.

در این جشنواره از ابوالفضل کارآمد، به عنوان چهره ماندگار رسانه در کرمان و رزمنده دوران دفاع مقدس تجلیل شد. در این جشنواره همچنین روایت‌گری شهدای رسانه نیز برای نخستین بار در استان کرمان اجرا شد.

رشد ۷۰ درصدی آثار رسیده به جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن قرائت پیام ریاست قوه قضاییه به سومین جشنواره رسانه و عدالت از رشد ۷۰ درصدی مشارکت رسانه‌ها در این جشنواره خبر داد و گفت: در سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت ۷۰ رسانه استان کرمان شش هزار و ۲۹ اثر خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند و این آثار مورد داوری قرار گرفته است.   بیشتر بخوانید: پیام رئیس قوه قضاییه به سومین جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان رئیس کل دادگستری کرمان اظهار کرد: طرح جشنواره مطبوعات برتر استان کرمان با عنوان «رسانه و عدالت» از مصوبات شورای قضایی و ستاد گرامیداشت هفته قوه قضاییه استان کرمان است و در سال ۱۳۹۵ فراخوان آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

وی بیان کرد: این جشنواره با هدف بهره‌مندی از فرصت و ظرفیت رسانه‌های محلی (مکتوب، الکترونیکی، برخط، دیداری، شنیداری استان کرمان) و مشارکت آنان به انتشار مطالب و اخبار دستگاه قضایی و نیز تولید محتوا در قالب‌های (خبر، گزارش، مصاحبه و...) و ایجاد رقابت در تولید مطالب با کیفیت توسط رسانه‌ها برگزار شد.

موحد تصریح کرد: جشنواره رسانه و عدالت با هدف ایجاد یک رقابت سالم و اصولی در بین اصحاب مطبوعات در حوزه قضایی و حقوقی، توسعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از رویداد‌های حوزه قضایی استان کرمان برای جلب اعتماد عمومی، ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم، ایجاد انگیزه و رغبت در بین اصحاب رسانه در حوزه قضا و تلاش برای ارتقاء سطح علمی و حرفه‌ای اصحاب رسانه در حوزه قضایی و حقوقی برگزار شده‌است.

رئیس کل دادگستری کرمان خاطرنشان کرد: کشف و شناسایی استعداد‌ها و پتانسیل‌های خبری و رسانه‌ای استان کرمان، حمایت از خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان حوزه قضایی و حقوقی، فعال‌سازی رسانه‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های رسانه‌ای در کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم، انتخاب و معرفی رسانه، خبرنگار، روزنامه نگار و نویسنده برتر در حوزه قضایی و ارج نهادن به تلاش‌ها و خدمات صاحبان رسانه در استان کرمان از دیگر اهداف سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در نخستین جشنواره رسانه و عدالت، آثار مطبوعات محلی، نمایندگی روزنامه‌های سراسری، دفاتر خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان کرمان از ۳۰ خردادماه ۱۳۹۵ الی ۱۵ تیرماه ۱۳۹۶ مورد سنجش و داوری قرار گرفت. در این دوره تعداد ۵۷ رسانه در این جشنواره شرکت کردند و یک هزار و ۹۲۹ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد.

موحد عنوان کرد: دومین جشنواره رسانه و عدالت نیز در مجموع ۴۱ رسانه استان کرمان، ۹۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره قلم و عدالت ارسال کردند که در نهایت با نظر هیات داوران از ۵۹ رسانه و خبرنگار تقدیر شد.

جشنواره تقدیر از نقد‌های برتر نسبت به قوه قضاییه برگزار می‌شود

سعید یوسفی‌پور، معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه قوه قضاییه نیز در این آیین با اشاره به اینکه جشنواره رسانه و عدالت می‌تواند الگویی کشوری باشد، گفت: اقدامات دادگستری کل استان کرمان در برگزاری این جشنواره می‌تواند به‌عنوان الگویی کشوری در استان‌های مختلف اجرایی شود.

معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه قوه قضاییه افزود: اکنون که حدود پنج ماه از مسئولیت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به‌عنوان ریاست قوه قضاییه می‌گذرد، مشخص است که در ادامه دوره تحولی آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه، دو ویژگی به صورت جدی در سطح قوه قضاییه دنبال می‌شود.

وی رویکرد تخصصی و فنی به مسائل قوه قضاییه را یکی از ویژگی‌های قوه قضاییه در دوره کنونی دانست و ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به عنوان فردی که سال‌ها در قوه قضاییه مسئولیت داشته است و از پایین‌ترین و میانی‌ترین رده‌ها به این مقام رسیده‌است، شناخت دقیقی از ابعاد کاری این قوه قضاییه دارد و از این رو، رویکرد‌های فنی و کارشناسی در قوه قضاییه تقویت شده است.

معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه قوه قضاییه تصریح کرد: مستمع بودن ریاست قوه قضاییه ویژگی دوم این قوه در دوره مدیریتی کنونی است که نمادی برای تمامی مسئولان قضایی کشور به شمار می‌رود؛ زیرا در گذشته برخی از مسئولان در جمهوری اسلامی گوش‌هایشان سنگین بوده‌است که این رویه در دوره کنونی قوه قضاییه جایی ندارد و امیدواریم روز به روز این رویه در سطح کشور تقویت شود.

یوسفی‌پور عنوان کرد: یکی از مسئولیت‌ها و ماموریت‌های مرکز رسانه قوه قضاییه در این دوره مدیریتی این است که جلسات هم‌اندیشی با نخبگان را برگزار کند و ریاست قوه قضاییه نیز وقت گذاشته و صحبت‌ها و مطالب مطرح شده را گوش می‌دهند و این موضوع در استان‌ها نیز باید تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در رساندن نقطه نظرات نخبگان و مردم به مسئولان قضایی نقش مهمی دارند، تاکید کرد: از رسانه‌ها لزوما انتظار نمی‌رود که عملکرد قوه قضاییه را انعکاس دهند و اگر چه اقدامات این حوزه قابل تقدیر است؛ اما این اقدام، یکی از بخش‌های کوچک تعامل بین قوه قضاییه و رسانه‌ها است و مهم‌ترین انتظار، انتقال درخواست‌های توده‌های مردم و نخبگان به قوه قضاییه است.

معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه قوه قضاییه ادامه داد: در شرایطی هستیم که پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نباید سقوط کند و رسانه‌هایی که دغدغه کشور، انقلاب و مردم را دارند؛ نباید اجازه دهند این پل سقوط کند بلکه باید لحظه به لحظه وسعت و عمق آن افزایش یابد و قوه قضاییه در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

یوسفی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان و ارسال بیش از شش هزار اثر به دبیرخانه آن اشاره و بیان کرد: این جشنواره می‌تواند به الگویی برای دادگستری سایر استان‌ها تبدیل شود.

وی یادآور شد: طبق سند تحول قضایی، قوه قضاییه کار بدیعی را آغاز کرده‌است و امیدواریم تا پایان سال جاری و یا نیمه سال جاری جشنواره تقدیر از نقد‌های برتر نسبت به قوه قضاییه برگزار شود.

معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه قوه قضاییه تاکید کرد: قوه قضاییه به بلوغ اجتماعی رسیده و متوجه اهمیت رسانه‌ها به ترتیب اولا شده‌است.

دستگاه قضایی در حوزه عدالت خوش درخشیده‌است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه گفتمان عدالت از رسالت‌های جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دستگاه قضایی در حوزه اجرای عدالت درخشش لازم را داشته است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه رسانه باید گفتمان‌سازی عدالت را انجام دهد، افزود: دستگاه قضایی مجری عدالت است و قاضی در زمان قضاوت همه تلاش خود را به کار می‌گیرد که عدالت را اجرایی کند.

وی ضمن تشکر از دستگاه قضایی در برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت گفت: اصحاب رسانه با حرکت جهادی و دقیق خود در جای جای استان موجب خیرات و برکات هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان به موضوع عدالت در تکوین و تشریع اشاره و بیان کرد: قوام و دوام نظام هستی به دلیل عدالت است و اگر نظام هستی حتی خیلی کم از سیستم عدالت خارج شود، با فروپاشی روبرو خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی تصریح کرد: یکی از مواردی که در موضوع تشریع و تکوین درباره انسان مورد بحث قرار می‌گیرد، این است که عدالت‌خواهی در فطرت همه انسان‌ها نهادینه شده‌است و خوشایند هر انسانی عدالت خواهی است.

وی بر تحقق گفتمان عدالت در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: رسانه‌ها در تحقق گقتمان عدالت نقش بسیار مهمی بر عهده دارند و از حاکمیت تا اعماق جامعه در سطوح مختلف باید توجه داشت که گفتمان عدالت باید آنقدر قوی منطقی و پرحجم باشد که همه خود را در این گفتمان تعریف کرده و هر فرد به اندازه توان خود به توسعه این گفتمان کمک کند.

توجه دستگاه قضایی به رسانه‌ها و نقش رسانه‌ها در تقویت بنیان‌های عدالت

علی زینی وند، استاندار کرمان نیز ضمن تقدیر از توجه ویژه دستگاه قضایی استان کرمان به جایگاه و ارزش رسانه‌ها گفت: امروز با وجود رسانه‌ها، خبرنگاران و شهروندخبرنگاران، تاثیرگذاری رسانه‌ها در سلامت‌سازی جامعه، جلوگیری از فساد، تقویت بنیان‌های عدالت، تقویت آرمان‌های انقلاب و تقویت ارزش‌های واقعی نظام بیشتر از دستگاه‌های رسمی است.

استاندار کرمان عنوان کرد: رسالت خبرنگاری در کنار صداقت و شجاعت خبرنگاری باعث شده به دستگاه‌های نظارتی قوه قضاییه و. کمک شود.

وی ادامه داد: امروز نوع جهت‌گیری و گفتمانی که رسانه‌ها می‌توانند تولید کنند در گسترش ارزش‌های واقعی جامعه و گسترش تفکرات مفید به حال جامعه موثر است.

استاندار کرمان اظهار کرد: یکی از درخشان‌ترین مجموعه‌های رفتاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی از آن به مکتب یاد کرده‌اند، تجمیع مجموعه رفتار و آداب زندگی سردار سلیمانی است و خبرنگاران با برجسته‌سازی مکتب سردار سلیمانی می‌توانند هویت تا اندکی متزلزل نسل جوان را بازسازی نمایند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های رسمی استان کرمان نجابت و شجاعت لازم را دارند و به واقعیات می‌پردازند و امیدواریم موفق باشند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری کرمان جشنواره رسانه و عدالت مطبوعات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری کرمان جشنواره رسانه و عدالت مطبوعات جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان سومین جشنواره رسانه و عدالت الاسلام والمسلمین ریاست قوه قضاییه رئیس کل دادگستری استان کرمان دستگاه قضایی رشد ۷۰ درصدی حوزه قضایی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، رسانه های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می شود امام جماعت این مسجد به همراه ۶ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌ اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص بیانیه ای صادر نکرده اند.

تا کنون اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص رسانه ای نشده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • بابک زنجانی عفو شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم