Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان از این جشنواره به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی و هنری استان یاد کرد و بیان کرد: ۳۵ گروه نمایشی برای شرکت در سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان اعلام آمادگی کردند که از این تعداد، آثار ۲۱ گروه نمایشی از رامهرمز، بندرماهشهر، اهواز، شوشتر، مسجدسلیمان ،اندیمشک، دزفول، شهر چمران و سوسنگرد به دبیرخانه جشنواره رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر چنانی با اشاره به کار ارزشمند هیات بازبینی در این دوره ازجشنواره بیان کرد : هیات انتخاب متشکل از چهره‌های باتجربه تئاتر استان سعید آلبوعبادی، افشین القاسی و سیدمنصور ناصری علاوه بر بازبینی آثار، کارگاه آموزشی برای گروه های نمایشی برگزار کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه کار بازبینی آثار نمایشی از ۲۵ تا ۳۰ آبان امسال پایان پذیرفت ادامه داد: در این دوره از جشنواره مقرر شد گروه‌های راه یافته به جشنواره تئاتر به صورت غیر متمرکز در شهرستان مربوطه به اجرای نمایش بپردازند.

وی افزود: هفت اثر پس از بازبینی آثار به مرحله نهایی سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند که ۲ اثر از آنها پس از اجرا به انتخاب هیات داوران به جشنواره بین المللی فجر راه پیدا می‌کنند.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان بیان کرد: نمایش " باد سرخ وزیدن گرفته" به کارگردانی نرگس نوری ممبینی از گروه تئاتر آرماندیس رامهرمز، " فوبیا" به کارگردانی محمدرضا خردمند و حسین مشکی زاده از گروه تئاتر تافا دزفول،  "قرنطینه شیشه ای " به کارگردانی سمیه مقدمی نیا از گروه تئاتر هفت دز شهرستان دزفول از جمله آثار راه یافته به این دوره از جشنواره هستند.

وی نمایش "مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ"  به کارگردانی مجتبی رستمی فر و نمایش " دیگر" به کارگردانی ایوب بختیاری از گروه تئاتر خروس جنگی از اهواز، "طبقه پایین خانه پدری"  به کارگردانی مصطفی اتابک از گروه تئاتر کابوک شوشتر و " باطلاق " به کارگردانی بهروز وفایی از گروه تئاتر پارادایم اندیمشک را جز آثار راه یافته به مرحله نهایی سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان برشمرد.

چنانی، با بیان اینکه این هفت نمایش از ۹ تا ۱۲ آذر و با نمایش در رامهرمز اجرا می شوند بیان کرد: این اجراها در روزهای بعد در اندیمشک، درفول و شوشتر ادامه خواهند داشت و داوری نیز در همین شهرها انجام می شود.

وی گفت: نمایش های اهواز پایان بخش کار داوری برای این دوره از جشنواره خواهد بود و اجرای نمایش ها تنها برای داوران صورت می گیرد و اجراهای عمومی نیز طبق برنامه‌ریزی جداگانه پس از ارزیابی آثار برای علاقمندان و مردم انجام می‌شود.

وی با اشاره به شیوع کرونا و اعمال محدودیت از تمام کسانی که در این عرصه تلاش کردند تقدیر کرد و افزود: محتوای این نمایش‌ها شامل دفاع مقدس، موضوع کرونا و فداکاری شهدای سلامت و آداب و سنن در این نمایش ها پیش بینی شده است و امید است مورد پسند علاقمندان قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این آیین با اشاره به برگزاری و آغاز این رویداد فرهنگی در کنار مزار شهدا و در مزار و یادمان سردار شهید علی هاشمی گفت: رونمایی از پوستر این جشنواره  در مزار و یادمان شهدا فرصتی را برای ما ایجاد کرد که با شهدا عهد و پیمان دوباره ببندیم و این توفیق بزرگ و مغتنمی است تا از سرمایه و فرهنگ غنی شهادت در حوزه هنر و فرهنگ بهره ببریم.

به گزارش ایرنا سی و سومین  جشنواره تئاتر خوزستان از ۹ تا ۱۲ آذر امسال در خوزستان برگزار می‌شود. هر ساله در پایان این جشنواره ۲ اثر بر اساس رای هیات داوران به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر خوزستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر خوزستان اهواز گروه تئاتر نمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش با کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه روند.

در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.

همکاری ۲ طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفت‌وگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهد شد.

همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق ۲ طرف، گفت‌وگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.

همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.

درپایان این جلسه، گفت‌وگوهای اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

کد خبر 6089762 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی