Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه به دلیل نقش و جایگاهی که وکلا در ارائه مشاوره حقوقی در زمینه های گوناگون دارد، می‌بایست در انتخاب این وکلا دقت نمایید؛ کلیه افراد حقیقی و حقوقی برای تنظیم قراردادها و سایر مشکلات حقوقی خود بهتر است در ابتدای کار از وکلای خبره حقوقی کمک بگیرند. در این صورت این وکلا می‌توانند با بررسی و سنجش تمام نکات قرارداد، از بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان در امور قانونی شما جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وبسایت فرشاد قاسمی، در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل و جامع نکاتی که برای انتخاب یک وکیل حقوقی خبره به آن نیاز دارید بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مشاور حقوقی کیست؟

مشاور حقوقی شخصی است که بر اساس دانشی که نسبت به اصول، قوانین و خدمات حقوقی دارد، می‌تواند به افراد مختلف و شرکت‌ها در زمینه‌های حقوقی مشاوره دهد. از جمله این زمینه‌های حقوقی می‌توان به امور قراردادها، حل اختلافات و دعاوی اشاره نمود. یکی از ضروری‌ترین امور در زمینه مسائل حقوقی مشورت با یک وکیل می‌باشد. چرا که این امر موجب جلوگیری از ضررهای احتمالی می‌شود. 

توصیه ما به شما این است که برای مشاوره حقوقی خود حتما به وکلای پایه یک دادگستری مراجعه نمایید زیرا وکلای دادگستری  به دلیل تجربه بالا و تسلطی که به قوانین دارند و شناختی که از رویه قضایی دارند، می‌توانند بهتر به افراد کمک کنند تا بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند. بدین ترتیب از ورود خسارت به افراد جلوگیری می‌شود. در ادامه به معرفی چند نکته اساسی در انتخاب یک وکیل حقوقی برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان می‌پردازیم.

نکته اول: وظایف وکیلی که مشاوره حقوقی می‌دهد را به درستی بشناسید.

جمع‌آوری اطلاعات لازم و استفاده از آن‌ها برای دفاع از شخص یا شرکت مربوطه در محاکم قضایی

تهیه متن قراردادهای شرکت یا سازمان و نظارت بر روند عقد آن‌ها

ارائه مشاوره‌های حقوقی به مدیران و کارکنان و اشخاص

جمع‌آوری، بررسی و تنظیم اطلاعات لازم برای تهیه قوانین، اساسنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و غیره

انجام کلیه کارهای مربوط به ثبت شرکت و تغییرات در ساختار آن، انحلال شرکت‌ها

نکته دوم: تفاوت وکیل و مشاور حقوقی را بدانید.

به شخصی که روند رسیدگی به پرونده حقوقی افراد را در محاکم پیگیری کرده و در مراجع قضایی مدافع حقوق افراد است  و دارای پروانه وکالت می‌باشد وکیل می‌گویند. اما مشاور حقوقی شخصی است که پس از بررسی شرایط پرونده، با در نظر گرفتن قوانین اقدام به ارائه توصیه‌های حقوقی به افراد می‌کند که این شخص می‌بایست تحصیلات حقوقی داشته باشد هر چند امروزه با افزایش پرونده‌ها در دادگاه‌ها بعضا افراد غیرحقوقی و غیر وکیل نیز از عدم آگاهی مردم سو استفاده می‌کنند و به ارایه مشاوره حقوقی در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های مجازی می‌پردازند.

نکته سوم: انواع  غالب موضوعات مشاوره حقوقی را بشناسید.

1.مشاوره حقوقی خانواده 

2.مشاوره حقوقی در زمینه حقوقی

3.مشاوره حقوقی در زمینه ملکی ,ثبتی

4.مشاوره حقوقی  کیفری  

5.مشاوره  حقوقی شرکتها  

نکته چهارم:

توجه داشته باشید که جنسیت و سن وکیلی که به شما مشاوره حقوقی می‌دهد هیچ‌گونه تاثیری در کیفیت مشاوره حقوقی نخواهد داشت. بلکه تنها چیزی که به هنگام انتخاب یک وکیل برای دریافت مشاوره حقوقی باید به آن توجه کنید، الزام داشتن مدرک پایه یک دادگستری، تسلط فرد به قوانین و تجربه او می‌باشد.

نکته پنجم:

بهتر است تبلیغات را مبنای انتخاب خود قرار ندهید، چرا که تنها تبلیغات برای اعتماد کافی نمی‌باشد. بنابراین قبل از دریافت خدمات مشاوره، حتما در خصوص شخص مشاور که مد نظر دارید تحقیق کنید. برخی نکاتی که قبل از انتخاب یک مشاور باید در خصوص آن تحقیق کنید عبارتند از: وکیل بودن شخص مشاور، میزان رضایت مراجعان قبلی و غیره. پس از اتمام تحقیقات می‌توانید برای دریافت مشاوره حقوقی، مطمئن‌ترین و آگاه‌ترین مشاور حقوقی را انتخاب کنید.

نکته ششم:

بهتر است برای دریافت مشاوره حقوقی، مشاور مورد نظر خود را بر اساس حوزه کاری و تخصصی که دارد انتخاب کنید. برای مثال اگر در زمینه مالیات سوالی دارید، برای مشاوره به سراغ بهترین مشاور متخصص در زمینه امور مالیاتی بروید.

نکته هفتم:

سعی کنید حتما با مشاور خود صادق باشید. یعنی تمام مدارک و جزییات پرونده را به طور کامل در اختیار او بگذارید. در این صورت فرد مشاور می‌تواند با بررسی تمام جوانب، بهترین راه ‌حل‌ و مشاوره را به شما ارائه کند.

سخن پایانی

مشاوره حقوقی امری است که می‌تواند کارایی بسیاری در تمامی امور حقوقی و موارد قانونی زندگی اجتماعی داشته باشد. مشاوره حقوقی امری تخصصی بوده و به دلیل تخصصی بودن امور، متناسب با تفاوت مسائل حقوقی، حتما به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه نمایید و از وکیل بودن شخص اطمینان حاصل کنید. و ما در این مقاله به معرفی چند نکته اساسی برای انتخاب مشاور حقوقی خبره و کاربلد پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

دریافت مشاوره حقوقی

فرشاد قاسمی یکی از با تجربه‌ترین وکلا حقوقی در ایران بوده که بهترین مشاوره‌های تخصصی را در  زمینه‌های حقوقی را ارائه می‌دهد. در صورتی که برای پرونده‌های حقوقی خود نیاز به یک مشاور حقوقی مجرب و متخصص دارید، فرشاد قاسمی یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارائه مشاوره حقوقی به شما عزیزان می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره حقوقی کاملا رایگان با کلیک بر لینک درج شده با ما ارتباط حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشاوره حقوقی با وکیل وکیل حقوقی مشاور حقوقی مشاوره حقوقی مشاور حقوقی انتخاب یک یک وکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید

به گزارش خبرآنلاین، وقتی تا دیروقت بیدار می‌مانید، به مغز، قلب، روده‌ها، کلیه‌ها و کبدتان آسیب می‌رسانید. طبق توصیه بنیاد ملی خواب امریکا، مدت زمان خواب ایده آل برای بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت است. کم‌خوابی می‌تواند به عملکردهای داخلی و حتی اندام‌های بدن آسیب برساند و منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها شود:

۱. مشکلات مغزی

براساس مطالعات، بیدار ماندن طولانی، سلول‌های مغز را از بین می‌برد. خواب کافی برای بهبود عملکرد یادآوری و حافظه بسیار مهم است. کم‌خوابی و بی‌خوابی در طول شب، ریسک ابتلا به زوال حافظه و آلزایمر را افزایش می‌دهد.

۲. افزایش فشار خون

افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند یا کمتر از ۵ تا ۶ ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. کمبود خواب، اثرات استرس را بر بدن تشدید می‌کند که این شرایط با افزایش فشار خون، ضربان قلب بالا و التهاب همراه است.

۳. چاقی

کم‌خوابی باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی در بدن و در نهایت باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود.

۴. دیابت

کمبود خواب، عملکرد بدن برای پردازش گلوکز و میزان انسولین تولیدشده توسط بدن را مختل می‌کند. از همین رو، کم‌خوابی و بی‌خوابی یک ریسک‌فاکتور مهم در ایجاد دیابت نوع ۲ به شمار می‌آید.

۵. سرطان

بر اساس مطالعات، نداشتن خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین خواب ناکافی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

چرا صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار می‌شویم؟/ ۸ دلیل مهم

منابع: medium ، health

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900550

دیگر خبرها

  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • نایب رئیسان فدراسیون کونگ‌فو مشخص نشدند
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی