Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ابهامات اجرای «طرح پویش» همچون عدم استقبال صنعت از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی و خدمات دانشگاه و صنعت برای فعالان در این طرح گفت: مدیریت فعالیت دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی در طرح پویش دشوار است، اما برای اخذ امریه سربازی برای دانشجویان فعال در این طرح تلاش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اغلب دانشجویان فعال در طرح پویش در اولویت جذب در صنایع هستند و کسب مهارت‌های ناشی از آن انگیزه را برای فعالیت دانشجویان در صنعت فراهم می‌کند. بسیاری از صاحبان صنایع از فعالیت دانشجویان به عنوان نیروی ماهر در صنعت استقبال می‌کنند.

دانشجویان رشته علوم انسانی هم در طرح پویش فعالیت می‌کنند

نجفی درباره نحوه فعالیت محصلان در رشته علوم انسانی در طرح پویش ادامه داد: طرح پویش شامل پوشش‌دهی رشته‌های علوم انسانی همچون روانشناسی، علوم تربیتی و ... می‌شود. هم‌اکنون نه تنها در طرح پویش بلکه در مدارس سما دانشجویان دیگر رشته‌ها با عناوین مختلف همچون مشاوره حقوقی، روانشناس صنعتی و سازمانی، حسابداری و ...  به فعالیت می‌پردازند. در شرایط کنونی ظرفیت مدارس سما برای محصلان در رشته‌های متخلف دانشگاهی مناسب است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هم در طرح پویش فعال هستند، افزود: برای مثال برخی از دانشجویان دکتری به واسطه فعالیت در طرح پویش در سازمان‌ها استخدام  می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در واکنش به نگرانی از شکست طرح پویش همچون طرح‌های مشابه در دانشگاه علمی کاربردی و تدابیر برای مهار نارسایی‌های این طرح و اعمال سیاست‌های حمایتی تاکید کرد: در طرح پویش صنعت برای دانشجو هزینه کرده و فعالیت‌ها فقط در حد کارآموز نیست.

به گفته نجفی فرآیند آموزش رسمی دانشجو در طرح پویش به شکل کامل انجام می‌شود. برای مثال در این طرح مهندس معدن یا مهندس مکانیک تحت فضای مهارتی قرار گرفته و فقط برای یک مهارت خاص تحت تعلیم قرار نمی‌گیرند. در این طرح دانشجویان تحصیل کرده به فضای کار به شکل کامل آشنا و در نهایت دانشجو وارد بازار کار شده و تاکنون این طرح موفق با بازخوردهای مناسب همراه بوده است.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1119983 برچسب‌ها طرح پویش پیام نجفی ارتباط دانشگاه و صنعت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طرح پویش پیام نجفی ارتباط دانشگاه و صنعت طرح پویش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • پویش پخت و برگرداندن «مقلوبه» در دانشگاه هاروارد
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود