Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:26:57 GMT

منابع آزمون دکتری 1401 اعلام شد!

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۰۹۳۲

منابع آزمون دکتری 1401 اعلام شد!

تمام داوطلبین آزمون دکتری به‌دنبال منابعی هستند که هم کامل باشد و هم بتواند تمام نیازهای آن‌ها را برای قبولی در آزمون دکتری پوشش بدهد. از آنجایی‌ که آزمون دکتری سراسری و آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با یکدیگر ادغام‌ شده‌اند، بنابراین سرفصل‌ های دروس امتحانی و درواقع منابع آزمون دکتری برای داوطلبان پذیرش دانشگاه سراسری و آزاد یکسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پایگاه خبری آزمون دکتری، در این مطلب تصمیم داریم منابع آزمون دکتری 1401 را برای مهمترین رشته مجموعه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر معرفی کنیم؛ بنابراین اگر به‌دنبال منابع معتبر آزمون دکترا هستید در ادامه با ما همراه باشید.

سرفصل‌های آزمون دکتری 1401 گروه علوم انسانی

داوطلبان زیادی هر سال در آزمون دکتری گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت می‌کنند، در این گروه حدود 57 رشته تعریف شده است. دروس عمومی مانند استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی با ضریب یک و دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب چهار تعریف شده‌اند. در ادامه منابع رشته‌ محبوب علوم انسانی یعنی ادبیات فارسی را بررسی می‌کنیم.

شما داوطلبان محترم آزمون دکتری 1401 می‌توانید سرفصل‌ های سایر رشته‌های گروه علوم انسانی را در پایگاه خبری آزمون دکتری مشاهده کنید.

سرفصل ‌های آزمون دکتری 1401 گروه علوم پایه

در گروه علوم پایه نیز تعداد 44 رشته تعریف شده است. دروس عمومی مانند زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی با ضریب 1 و دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب 4 عناوین منابع این رشته‌ها را تشکیل می‌دهند.

دروس عمومی

زبان انگلیسی (کتاب‌های تخصصی انتشارات سمت، ۱۱۰۰ لغت ضروری)

استعداد تحصیلی (استعداد تحصیلی، نوشته هادی مسیح خواه و محمد وکیلی انتشارات فرهنگ)

دروس اختصاصی

زمین‌شناسی ایران (کتاب زمین‌شناسی ایران، تألیف علی درویش زاده، انتشارات امیرکبیر)

زمین‌شناسی نفت (کتاب زمین‌شناسی نفت، تألیف فریدون سحابی، انتشارات دانشگاه تهران)

زمین‌شناسی نفت پیشرفته (کتاب زمین‌شناسی نفت زاگرس، تألیف دکتر مطیعی، انتشارات شرکت ملی نفت ایران)

سنگ رسوبی پیشرفته (کتاب سنگ‌شناسی رسوبی، تألیف سید رضا موسوی حرمی، انتشارات آستان قدس رضوی)

باقی داوطلبان محترم آزمون دکتری 1401 می‌توانند سرفصل‌ های سایر رشته‌های گروه علوم پایه را از پایگاه خبری آزمون دکتری به‌صورت رایگان دریافت کنند.

سرفصل ‌های آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

در این گروه نیز تعداد ۵۳ رشته تعریف شده است. دروس عمومی با ضریب یک و دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب چهار عناوین منابع این 53 رشته را تشکیل می‌دهند.

سرفصل ‌های کنکور دکتری برق الکترونیک

رشته برق الکترونیک از رشته‌های پرطرفدار مجموعه فنی و مهندسی است. بسیاری از داوطلبین فکر می‌کنند قبولی آن‌هم با رتبه خوب در این رشته سخت است، اما باید بگوییم اطلاع از منابع درست و موثق و همچنین دریافت مشاوره در این زمینه راه را برای شما هموارتر می‌کند.

دروس عمومی

زبان انگلیسی (کتاب‌های تخصصی انتشارات سمت، ۱۱۰۰ لغت ضروری)

استعداد تحصیلی (استعداد تحصیلی، نوشته هادی مسیح خواه و محمد وکیلی انتشارات فرهنگ)

دروس تخصصی

ریاضیات مهندسی (ریاضیات مهندسی پیشرفته، اروین کرویت سیک، ترجمه عالم زاده)

مدارهای الکتریکی ۱ و ۲ (کتاب مدارهای الکتریکی دکتر هدتنی)

الکترونیک ۱ و ۲ (تحلیل و طراحی مدارهای الکترونیک مهندس تقی شفیعی (ج ۱ و ۲))

برای مشاهده منابع سایر رشته‌های مجموعه فنی و مهندسی به پایگاه خبری آزمون دکتری مراجعه کنید.

سرفصل ‌های آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

مجموعاً تعداد 23 رشته در گروه کشاورزی و منابع طبیعی تعریف شده‌اند. دروس عمومی با ضریب 1 و دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب 4 عناوین سرفصل ‌های این گروه امتحانی را تشکیل می‌دهند.

سرفصل ‌های آزمون دکتری معماری

با توجه به دفترچه ثبت‌نام آزمون دکتری، تمامی فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های معماری، تکنولوژی معماری و انرژی معماری می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. در ادامه لیست دروس تخصصی و عمومی این رشته امتحانی برای داوطلبین محترم آورده شده است.

دروس عمومی

زبان انگلیسی (کتاب‌های تخصصی انتشارات سمت، ۱۱۰۰ لغت ضروری)

استعداد تحصیلی (استعداد تحصیلی، نوشته هادی مسیح خواه و محمد وکیلی انتشارات فرهنگ)

دروس تخصصی

مبانی نظری معماری پیشرفته (کتاب از زمان و معماری، تألیف منوچهر مزینی، انتشارات شهیدی)

تکنولوژی معماری پیشرفته (کتاب درک رفتار سازه‌ها، تألیف محمود گلابچی، انتشارات دانشگاه تهران)

برای مشاهده منابع آزمون دکتری سایر رشته‌های هنر به پایگاه خبری آزمون دکترا مراجعه کنید.

چگونه در آزمون دکتری 1401 رتبه برتر کسب کنیم؟

کسب رتبه برتر در آزمون دکترا آرزوی هر داوطلبی است. البته همه ما می دانیم که با خواندن، تمرین و پشتکار می‌توان به این هدف دست پیدا کرد؛ اما یک‌سری چالش‌ها وجود دارد که ممکن است در ادامه مسیر ما را از حرکت بازدارد، از جمله نحوه افزایش کیفت مطالعه، چگونگی استفاده از روش‌های صحیح مطالعه و ... .

برای اینکه راحت‌تر بتوانیم این چالش‌ها را پشت سر بگذرانیم به راهنمایی مشاوران حرفه‌ای و قابل‌اعتماد نیاز داریم.

یکی از خدماتی که پایگاه خبری آزمون دکتری به داوطلبین ارائه می‌دهد خدمات مشاوره رایگان دکتری است که شما می‌توانید برای پیشرفت تحصیلی و شرکت در آزمون دکترا از آن بهره ببرید. از جمله خدمات دیگر این پایگاه می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

معرفی منابع دکتری 1401 به‌صورت رایگان در تمام مجموعه‌های امتحانی

خدمات آمادگی مصاحبه دکتری (چاپ مقالات دانشگاهی و کتاب)

دفترچه تجربیات دوران تحصیل دکتری

جدیدترین اخبار علمی- پژوهشی کشور

آشنایی با روش‌های برنامه‌ریزی و توصیه‌های رتبه‌های برتر دکترا برای مطالعه درست و اصولی منابع آزمون دکتری

 شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد منابع آزمون دکتری 1401 و خدمات مشاوره تحصیلی به سایت پایگاه خبری آزمون دکتری به نشانی www.phdphd.org مراجعه کنید یا از طریق شماره 09306406058 با کارشناسان و مشاوران این پایگاه در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منابع آزمون دکتری کنکور دکتری کنکور ۱۴۰۱ منابع آزمون دکتری آزمون دکتری استعداد تحصیلی زمین شناسی نفت آزمون دکتری آزمون دکتری 1401 سایر رشته زبان انگلیسی فنی و مهندسی آزمون دکترا علوم انسانی دروس عمومی گروه علوم علوم پایه تعریف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳

طلاعیه اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ با اطلاعیه‌ای اعلام شد.

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های تاریخ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۱۰) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

لذا داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به بروزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

برای مشاهده سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۳ اینجا را کلیک کنید

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد