Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری پاکستان برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی (اکو) وارد ترکمنستان شده و در گفت‌وگو با همتای تاجیک خود، بر سر تقویت بیشتر روابط دوجانبه تاجیکستان و پاکستان توافق کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دنیا نیوز، عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان، با امامعلی رحمان، همتای تاجیکستانی‌اش دیدار کرده و به بازبینی پروژه انتقال برق کاسا ۱۰۰۰ پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس اکو به ترکمنستان سفر کرده است، بر ضرورت افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری بین تاجیکستان و پاکستان و همگرایی منطقه‌ای دو کشور از طریق بنادر پاکستان تاکید کرد.

سران این دو کشور در دیدار خود، همچنین به رایزنی پیرامون وضعیت انسانی در افغانستان پرداختند. علوی گزارش مختصری از اقدامات کشورش برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان را به همتای تاجیک خود ارائه کرده و گفت، بی‌ثباتی در افغانستان، بیش از همه، دامن‌گیر کشورهای همسایه آن خواهد بود.

علاوه بر این، علوی بر لزوم رفع انسداد از دارایی‌های افغانستان اشاره کرده و آن را لازمه نجات اقتصاد این کشور دانست.

رئیس جمهوری پاکستان همچنین ضرورت رعایت حقوق افغان‌ها و همکاری برای ایجاد صلح، آشتی و ثبات در افغانستان را یادآور شد و افزود، خاک افغانستان نباید علیه هیچ کشوری مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاجيكستان پاكستان اجلاس اکو 2021 تركمنستان جمهوری پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور در مراسم شهادت امام صادق (ع) در جمع مهاجران گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و حاکمیت افغانستان باید زمینه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، معیشتی و امنیت مردم را تأمین کند تا مهاجرین افغانستانی به کشور خود بازگردند.

اصغر بلوکیان افزود: مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها و حوزه های اقتصادی، علمی، پزشکی توانایی لازم را دارند تا بتوانند آبادی را در افغانستان به ارمغان آورند و حاکمیت فعلی افغانستان باید با ایجاد شرایط برگشت آبرومندانه از ظرفیت و توانمندی های مهاجرین برای سربلندی افغانستان استفاده کند.

بلوکیان بیان کرد: تعدادی از افراد سودجو به دنبال ایجاد تنش در بین مهاجرین و مردم ایران هستند که مهاجرین باید هوشیار باشند.

آقای بلوکیان درپایان این مراسم از مهاجرین خواست قوانین جمهوری اسلامی ایران رعایت کنند واز تردد غیر قانونی به شهر های مختلف ایران خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم