Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از جمله مراکز مهم پشتیبانی و آموزشی نیروی دریایی ارتش مستقر در استان کرمان مرکز آموزش شهدای نیروی دریایی ارتش و نیز مرکز آماد و پشتیبانی این نیرو به شمار می روند که در شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان واقع شده اند.

نامگذاری روز نیروی دریایی ارتش بهانه ای شد تا خبرنگار ایرنا در مصاحبه با فرماندهان این ۲ مرکز ارتش ضمن تحلیل ابعاد مختلف عملیات مروارید در دفاع مقدس که بهانه نامگذاری روز دریایی ارتش شده از ابعاد مختلف به اهمیت فعالیت های این مراکز از جمله در حوزه خلیج فارس و نیز مسائل آموزشی سربازان بویژه در زمانه شیوع کرونا بپردازد؛ موضوعی که این فرماندهان تاکید دارند با وجود برقراری آموزش های حضوری سربازاران و دیگر فعالیت های جاری ارتش، شاهد هیچگونه مشکل و آسیبی در نتیجه کرونا نبوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار دوم حسن مردان فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان در این زمینه گفت: این مرکز به عنوان مهمترین پادگان آموزشی نیروی دریایی کشور است و به خود می‌بالیم که در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی مشغول آموزش جوانان این سرزمین برای خدمت مقدس سربازی و دفاع از این مرز و بوم و همچنین حفاظت و حراست از مرزهای آبی این مملکت هستیم و با استعانت از خدای منان نقش خود را بخوبی ایفا خواهیم کرد.

وی در خصوص فرآیند آموزش و نگهداری سربازان وظیفه باوجود کرونا تشریح کرد: ارائه آموزش های حضوری و پایان مراحل آموزشی در شرایط سخت و حساس کرونایی در بازه زمانی مشخص و تعیین شده خود بخوبی در این مرکز به مرحله انجام می رسد و با برنامه ریزی صحیح و به کارگیری سامانه های پایش و نظارتی مستمر طی دوران کرونا هیچ آسیب و خللی در وضعیت آموزش حضوری سربازان وظیفه نیروی دریایی وارد نشده است.

به گفته وی ناویان در محیطی سالم و امن دوره های آموزشی را گذرانده اند و می گذرانند.

فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان که به مناسبت روز نیروی دریایی با خبرنگار ایرنا مصاحبه می کرد توضیح داد: عملیات مروارید از بزرگترین، حساس ترین و تاثیرگذارترین عملیات دوران دفاع مقدس در تاریخ خواهد ماند.

به گفته وی از جمله آثار و نتایج این عملیات در بامداد روز هفتم آذر سال ۱۳۵۹ در پهنه آب های خلیج فارس نمایش شکوه و اقتدار ایران در دفاع از مرزهای آبی خود و شکست سنگین بر پیکره رژیم بعث عراق بود.

امیر دریادار مردان گفت: در عملیات مروارید سکوهای البکر و الامیه عراق که از بزرگترین پایانه های نفتی رژیم بعث برای صدور نفت بود منهدم شد و به این ترتیب عراق از امکان صدور نفت از این سکوها که تنها راه ارتباط دریایی اش بود، محروم شد و از نظر اقتصادی هم در تنگنا قرار گرفت.

وی افزود: در این عملیات البته ناوچه همیشه جاویدان پیکان از بین رفت و فرمانده شجاع آن محمد ابراهیم همتی همراه با همرزمانش در دل آبی خلیج فارس آرام گرفتند.

فرمانده مرکز آموزش شهدای نداجای سیرجان بیان کرد: البته این عملیات به همت قهرمانان ناوچه پیکان و نیروی هوایی ارتش، نقطه پایان نیروی دریایی ارتش بعث صدام تلقی می شود.

وی با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در تامین امنیت خلیج فارس گفت: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش با اسکورت(همراهی) بیش از ۱۰ هزار کشتی تجاری و تفتکش، سبب پویایی چرخ اقتصاد کشور شد.

فرمانده مرکز آموزش شهدای نداجای سیرجان گفت: حضور ارتش در دفاع مقدس به عنوان نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که با حضور در عملیات مختلف و در کنار سایر نیروها توانست ضربات مهلکی به رژیم بعث عراق وارد کند.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم ۴۸ هزار شهید و ۹۰ هزار جانباز سبب اقتدار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد اظهارداشت: به این شهدا و جانبازان افتخار می کنیم و همیشه باید قدردان آنان باشیم.

ناخدا یکم ستاد سید جلال مدنی فرمانده آماد و پشتیبانی ارتش در سیرجان نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مراکز مهم نیروی دریایی کشور در شهرستان سیرجان مستقر است که پشتیبانی تدارکاتی و اقتصادی نیروی دریایی کشور را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه امروز هیچ تهدیدی ما را از مسیر و ماموریتی باز نداشته و با اقتدار در دریا حضور داریم به نقش نیروی دریایی پس از جنگ و نیز دوران دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: پس از دفاع مقدس در ۲ جبهه «بازدارندگی» و «خودباوری، خوداتکایی و رسیدن به نقطه ثبات در حوزه تجهیزاتی و آموزشی» به استقلال رسیدیم.

ناخدا مدنی افزود: نیروی دریایی در حوزه زیرسطحی، سطحی و همچنین ساخت شناورها و ناوشکن ها، در حوزه موشکی و ساخت قطعات یگان ها و نیز شناورها به خودکفایی و استقلال رسیده درحالی که قبل از انقلاب تماما وابسته به مستشاران بیگانه بودیم واین مهم امروز به همت جوانان و فرماندهان این مرز وبوم میسر شده است.

وی عنوان کرد: امروز حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب های خلیج فارس سبب ثبات منطقه شده است.

فرمانده  آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش در سیرجان افزود: حفظ اقتدار ایران با حضور ناوگان‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین المللی ثابت شد و اتکای به این سرمایه‌های عظیم موجب شده ناوگان های مختلف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فعالانه و موثر خود در آب های بین المللی و دریاهای دور امنیت را برای جمهوری اسلامی و حتی کشورهای منطقه نیز به ارمغان بیاورند.

برچسب‌ها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کرمان روز نیروی دریایی سیرجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کرمان روز نیروی دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کرمان روز نیروی دریایی سیرجان فرمانده مرکز آموزش شهدای ارتش جمهوری اسلامی نیروی دریایی ارتش اسلامی ایران خلیج فارس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد

طی مراسمی با حضور امام جمعه سیرجان، فرماندار، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولان، اعضای کانون مداحان، هیئت‌های مذهبی، شخصیت‌های فرهنگی، هنری و سیاسی، حجت الاسلام ایمان ارجمند به عنوان سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیرجان منصوب شد و از زحمات حجت الاسلام سعید شهابی قدردانی شد.

در این مراسم حجت الاسلام  عباس مسلمی زاده، امام جمعه سیرجان، از زحمات و خدمات حجت‌الاسلام سعید شهابی، رییس پیشین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیرجان قدردانی کرد و گفت: تبلیغ فرهنگ دینی، وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است.

علی یعقوبی پور، فرماندار سیرجان نیز در این مراسم با اشاره به توسعه ارتباطات و دستیابی به امکانات نوین تبلیغی و ارتباطی ایجاد شده بر لزوم استفاده از این ابزار‌ها برای تبلیغ و اطلاع رسانی دینی تأکید کرد.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام سعید شهابی قدردانی و  حجت الاسلام شیخ ایمان ارجمند به عنوان سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیرجان منصوب شد.

حجت الاسلام سعید شهابی به عنوان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان منصوب شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است