Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@11:45:10 GMT

نخستین سالگرد شهید فخری زاده برگزار شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۵۹۳۲

نخستین سالگرد شهید فخری زاده برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته دفاعی و هسته‌ای کشورمان با حضور فرمانده کل ارتش، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان انرژی اتمی و جمع دیگری از مقامات کشوری و لشکری و همچنین خانواده آن شهید و شهدای هسته‌ای کشور در وزارت دفاع برگزار شد.

به گزارش ایران آنلاین، حجت الاسلام سیدضیاء الدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نخستین سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای شهید دکتر محسن فخری‌زاده گفت: امروز یکسال از آن واقعه می گذرد دقیقا ۷ آذرماه سال ۹۹ بود که حدود ساعت دو و نیم بعدازظهر شهید والامقام دکتر فخری زاده به دست جنایتکاران شقاوت‌پیشه به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه شهید فخری‌زاده شخصیتی گمنام میان مردم ایران بود، ادامه داد: ابعاد شخصیتی شهید فخری‌زاده به خوبی شناخته نشد و بعد از شهادت او زمانی که دشمنان از او گفتند؛ ملت ما متوجه شدند که چه گوهر گرانبهایی در میان آنها بود و امروز از ما گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از شخصیت شهید فخری زاده به عنوان یک دانشمند برجسته و ممتاز علمی نام بردند، تاکید کرد: علت مورد هدف قرار گرفتن این شخصیت برجسته مجاهدت های علمی ماندگار وی بود و فخری زاده، فخر ایران زمین شد.

وی با اشاره به علاقه شهید فخری زاده برای گمنام ماندن و مقام والای شهدای گمنام نزد خداوند اظهار داشت: او به دنبال نام و نشان نبود اما خداوند متعال مقام او را بالا برد و مقام معظم رهبری فرمود "پاداش و مزد مجاهدتهای او شهادت بود." و امروز فخری زاده ، فخر امت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع در ادامه با نقل قولی از شهید فخری‌زاده اسلام را به عنوان یک دین و مکتب و بهترین نسخه برای اداره جامعه و حاکمیت خواند و گفت: فخری‌زاه بهترین مدیریت در عرصه علم و فناوری و ایده های نوین در پژوهش را با انس با قرآن به دست می‌آورد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس بعد از شهادت شهید فخری زاده اعلام کرد که ما دانشمند هسته ای را ترور کردیم و امروز اسرائیل می تواند راحت بخوابد، اما رژیم صهیونیستی این خواب راحت را باید با خود به گور ببرد.

وی در پایان اظهار داشت: بعد از ترور شهید فخری زاده دانشجویان زیادی اعلام آمادگی کردند که ما مسیر دکتر فخری‌زاده را خواهیم رفت، این مسیر راه عزت، شرف و استقلال است و عزت و شرف قابل مذاکره و فروختنی نیست و امروز در سالگرد این شهید والا مقام اعلام می کنیم که راه شهدای هسته‌ای و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهید فخری زاده رئیس سازمان وزارت دفاع هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سومین جلسه کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول در دانشگاه اصفهان گفت: این رویداد بین المللی با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز در اصفهان برگزار می‌شود.
در این نشست هدف از این طرح را ساماندهی رشته های تحصیلی بویژه در مقطع کارشناسی عنوان کرد و گفت؛ پیاده سازی استانی آمایش عالی و مدیریت طرح تحول استان اصفهان ضروری است.قاسم عموعابدینی افزود ؛کارگروه استاتی در هر استان تشکیل و موارد مرتبط با تکالیف مقرر در بند آمایش آموزش عالی در سطح استان را بررسی ، تدوین و به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد می دهد. وی گفت ؛ آموزش عالی در سطح استان با هدف رعایت اصل عدالت آموزشی و توجه به نقاط محروم و مرزی الزامی است.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • مراسم تشییع پیکر مقدس معلم شهید امروز برگزار می‌شود