Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر دارایی در حاشیه سفر به سمنان دررجمع خبرنگاران اظهار کرد: هر دارو و یا پروتکلی که به بیماران کرونایی و کوتاه کردن دوران بستری ها کمک کند، بعد از بحث و تبادل نظر در کمیته علمی، با تصمیم کمیته علمی ستاد کرونا مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی در ارتباط با قرص های جدید درمان کووید۱۹ افزود: درباره دو قرص جدید ضد کرونا در روزهای آینده تصمیم گیری و اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هر مورد و شانسی که به درمان بهتر بیماران و کوتاه کردن فرآیند بستری ها کمک کند از سوی مسوولان ذی ربط مدنظر قرار خواهد گرفت. همچنان که در گذشته نیز اینگونه بوده و هر دارویی که نیاز بوده به سرعت در داخل تولید و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

دکتر دارایی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص تهیه دارو از مراکز غیرمجاز و بازار سیاه گفت: سیستم درمان سال ها با این پدیده در " ناصر خسرو" و در کف خیابان مقابله کرده و بی تردید این مسیر را برای سلامت مردم مضر ارزیابی می کند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت تلاش می کند تا با تکمیل فرآیندهای توزیع دارو و چرخه مکانیزه و کاملا هوشمند تامین دارو تا حد ممکن منافذ موجود را کنترل و با توزیع غیرقانونی دارو مقابله کند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: مسوولان با هر مسیری اعم از مجازی و یا غیرمجازی که در روند چرخه کنترل شده دارو اختلال ایجاد کند به شدت برخورد می کند. البته در همین ارتباط مجلس نیز در حال تدوین قوانینی است.همچنین استفساریه ای نیز در این ارتباط تهیه شده که متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا قرص کرونا داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رئیس مرکز آمار ایران

به گزارش تسنیم،‌ در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان که عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «داود منظور» با بیان اینکه امور «نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران» سازمان برنامه و بودجه کشور دارای گستره وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها بود، افزود: برای جلوگیری از تراکم کارها در یک امور و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مشاوران و پیمانکاران و تسهیل تعاملات در این امور، دو امور «نظام فنی اجرایی» و «مشاوران و پیمانکاران» ایجاد شده است.

معاون رئیس‌جمهور سپس گفت: هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران،  «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد تمام رشته مدیریت و دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس است.

منظور همچنین ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های  «رضا عوض‌پور» در دوران ریاست امور سلامت و رفاه اجتماعی،  «محمد پیکان‌پور» را به عنوان سرپرست این امور منصوب کرد. پیکان‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این به عنوان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل در سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کرده است. وی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

 

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس