Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@18:18:48 GMT

ثبت نام ۱میلیون و ۷۱۳هزار نفر در نهضت ملی مسکن

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۶۳۸۶

ثبت نام ۱میلیون و ۷۱۳هزار نفر در نهضت ملی مسکن

تا کنون بیش از یک میلیون و ۷۱۳ هزار نفر در سامانه نهضت ملی‌ مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و نام‌نویسی تا روز ۱۵ آذرماه ادامه دارد.
تازه‌ترین آمار ارایه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان نشان می‌دهد که یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mrud.ir آغاز شد و تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی خواهد بود.

قبلا برای مردان شرط تأهل وجود داشت که اخیرا به مردان بالای ۱۸ سال به شرط تاهل در زمان تحویل واحد، اجازه ثبت نام داده شده است. خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال نیز می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین درباره نداشتن مالکیت، برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است.

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یک سال کاهش پیدا کرده است. بدین‌معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یک سال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد. همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست. این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مسکن مسکن مهر مسکن ملی نهضت ملی مسکن نهضت ملی مسکن ثبت نام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند

به گزارش  صدای ایران از ایرنا، آرش صیادی با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، اظهار داشت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

وی افزود: بر اساس شیوه نامه اجرایی نهضت ملی مسکن، واحد متقاضیان در مراحل پایانی اجرای پروژه به آنها اختصاص می‌یابد و باتوجه به عدم انعقاد قرارداد، بدیهی است خرید و فروش و انجام معاملات ثانویه واحد‌های نهضت ملی مسکن غیر قانونی است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند تاکید کرد: طبق ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند به حبس از ۴۵ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی به میزان ۲ تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی
  • پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد
  • استاندار لرستان از طرح نهضت ملی مسکن بروجرد بازدید کرد
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد