Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماتیوا گفت که جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله علائم متوسط ​​تا شدید داشته و برخی نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند. حدود ۶۵ درصد از مبتلایان واکسینه نشده بودند و سایر افراد فقط با اولین دوز واکسینه شده اند.

به گفته وی در صورت تداوم افزایش موارد ابتلا، امکانات پزشکی تحت فشار قرار می‌گیرد و در بدترین حالت ممکن است با ظهور متغیر دلتا، با پیک موارد ابتلا مواجه شویم؛ بنابراین باید بستر‌های مراقبت‌های ویژه بیشتر آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چند روز پیش، دانشمندان آفریقای جنوبی از ظهور گونه جهش یافته جدید کروناویروس با نام علمی"B.۱.۱.۵۲۹" در بوتسوانا و آفریقای جنوبی خبر دادند.

سازمان جهانی بهداشت نسبت به کشف گونه جدید کووید-۱۹ برای اولین بار در آفریقای جنوبی ابراز نگرانی کرده و آن را "Omicron" نامیده است.   منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ ایجاد کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از 150 کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین 60 تا 80 درصد مؤثر است.

کانادا 13.6 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را دور می‌ریزد!

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا 100 میلیون پوند برای حدود 50 قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • اولین عکس از مهمان ویژه امروز رهبر انقلاب
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است