Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آلمان از اعضای کنگره خواسته تا برای جلوگیری از کاهش اعتبار آمریکا از تحریم خط لوله گازی نورد استریم ۲ اجتناب کنند.

به گزارش برنا از تارنمای آمریکایی آکسیوس امروز و بر اساس مکاتبات دولت آلمان و کنگره نوشت که برلین از قانونگذاران آمریکایی خواسته که خط لوله نورد استریم ۲ را تحریم نکنند، چرا که چنین اقدامی اعتبار واشنگتن را «کاهش» داده و «در نهایت به وحدت کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس» آسیب می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری خواهان سنا فشار آورده اند که تحریم های جدید علیه این خط لوله جنجالی در قالب الحاقیه ای به لایحه دفاعی سالانه که در هفته جاری تصویب خواهد شد، افزوده شود.

دولت آلمان به کنگره اعلام کرد که نورد استریم ۲ «مادامی که ترانزیت منطقی گاز تضمین شده باشد هیچ تهدیدی علیه اوکراین ایجاد نمی کند». همچنین از تحریم های احتمالی بر روی این خط لوله به عنوان «پیروزی پوتین» یاد شده چرا که میان متحدان غربی تفرقه می اندازد.

یکی از مشاوران ولودومیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین به آکسیوس گفت که کی یف از تلاش‌های برلین برای نجات «خطرناک‌ترین پروژه ژئوپلیتیک» روسیه «شوکه، غمگین و سردرگم» است. شخص زلنسکی نیز این ماه در توییتی از سناتورها خواسته بود تا از تحریم‌ها حمایت کنند.

همچنین دیگر مقام های ارشد دولت بایدن با دموکرات‌های کنگره لابی می‌کنند تا از تحریم‌ها حمایت نکرده و از تیرگی روابط با آلمان جلوگیری کنند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به آکسیوس گفت: رویکرد ما چیزی فراتر از حفظ اتحاد بوده و انجام موثرترین اقدام برای حفظ و حفاظت از امنیت انرژی اوکراین است. حفظ روابط با برلین و دفاع از منافع اوکراین بحث «یا این یا آن» نیست. ما هر دو را به موثرترین شکل ممکن انجام می دهیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا آلمان واشنگتن اقیانوس سنا گاز روسیه دولت وزارت امور خارجه انرژی تحریم آلمان و آمریکا خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین در برلین

به گزارش قدس آنلاین، هزاران نفر در مرکز و غرب برلین تجمع کردند تا حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تحویل تسلیحات به این رژیم از سوی دولت آلمان را محکوم کنند.

به نقل از آناتولی، تظاهرکنندگان با شعار «آلمان تامین مالی می‌کند، اسرائیل می‌کشد»، «آتش بس حالا» و «فلسطین را آزاد کنید» راهپیمایی کردند و خواستار پایان دادن به نسل کشی در غزه شدند.

تظاهرکنندگان برای نشان دادن انزجار خود از سیاست‌های دولت آلمان، شعار «شرم بر شما!» سر دادند.

معترضان همچنین دولت آلمان را «همدست اسرائیل در جنایاتش در غزه» به دلیل ارسال تسلیحات به تل آویو خواندند.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی همه جانبه را در نوار غزه به راه انداخته است که باعث کشته و زخمی شدن ۱۱۲۰۰۰ غیرنظامی شده است که اکثر آنها کودک و زن هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو