Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که شنبه شب به ترکمنستان سفر کرده بود، در جریان این سفر ضمن حضور و سخنرانی در اجلاس سران سازمان اکو، در دیدار با روسای جمهور ترکمنستان، تاجیکستان ازبکستان، پاکستان، ترکیه و آذربایجان راه های توسعه روابط دوجانبه و همکاری های منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با یادآوری سابقه حمایت‌های ایران از استقلال و تمامیت ارضی آذربایجان گفت: ما اجازه ایجاد ناامنی و دخالت بیگانگان در امور کشورهای منطقه را نمی دهیم و تجربه نشان داده که هر کجا کشورهای منطقه از راه تفاهم و مذاکره مسائل خود را حل و فصل کردند راه فتنه انگیزی و دخالت بیگانگان بسته شده است.

رئیس جمهور با ابراز نگرانی از ناامنی و حضور بیگانگان در منطقه تصریح کرد: تروریسم داعشی و صهیونیستی دو عامل تهدید در منطقه است و باید با آن مقابله کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اخلال در روابط ایران و جمهوری آذربایجان، تاکید کرد: دخالت بیگانگان به زیان کشورهای منطقه است و باید در مقابل توطئه آنان هوشیار بود.

وی از درخواست رییس جمهور آذربایجان مبنی برتقویت مناسبات اقتصادی دو کشور و توسعه مسیرهای ترانزیتی با حضور شرکتهای ایرانی، استقبال کرد.


**علی اف: به تامین منافع منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، پایبندیم

الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان با حضور در محل اقامت آیت الله رئیسی با رئیس جمهور کشورمان دیدار و پیرامون موضوعات مهم منطقه ای و مناسبات دوجانبه گفت و گو کرد.

رئیس جمهور آذربایجان گفت: کارگروه ویژه ای باحضور مقامات عالی دولت برای پیگیری و اجرایی شدن توافقات مطرح شده تشکیل خواهد داد.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در این دیدار با تجلیل از حمایت بی‌سابقه ایران از استقلال جمهوری آذربایجان گفت: باکو برای روابط برادرانه خود با تهران اهمیت ویژه‌ای قائل است و اجازه نخواهیم داد هیچ خدشه ای به آن وارد شود.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به گفتگو و تماس مقامات دو کشور برای رفع برخی سوء تفاهم های موجود بین دو کشور تصریح کرد: به امنیت مناطق مرزی متعهدیم و اجازه اخلال در روابط دوجانبه از سوی هیچ کشوری را نمی دهیم.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به اهمیت ترانزیت و حمل و نقل جاده ای، اظهارداشت: مصمم هستیم مشکل ترانزیت را حل کرده و زمینه حضور و فعالیت شرکت های ایرانی را در آذربایجان فراهم کنیم.

علی اف همچنین گفت: این دیدار نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود و ما خود را نسبت به تامین منافع منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، پایبند میدانیم.

در پایان این دیدار، قرارداد سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان از طریق ایران، به امضا رسید.
 

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران پاکستان ایرنا آذربایجان جمهوری آذربایجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پاکستان ایرنا جمهوری اسلامی ایران پاکستان ایرنا آذربایجان جمهوری آذربایجان رئیس جمهور آذربایجان دخالت بیگانگان منطقه ای دو کشور علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد

ایسنا/کرمان یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان با حضور معاون رئیس جمهور در شهرستان انار برگزار شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ظهر امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در این مراسم نقش روحانیت در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را بسیار موثر دانست و گفت: در کشور ۱۵۶ روحانی از شهدای ترور و ۱۹۳ روحانی جاوید الاثر داریم.

دکتر سیدمحمد حسینی افزود: ۳۰۰۰ روحانی جانباز و ۳۰۰ روحانی آزاده داریم که هم کار تبلیغی و هم کار رزمی انجام می‌دادند، شهید سعید بیاضی‌زاده اولین شهید روحانی مدافع حرم از استان کرمان است.

وی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی در سرزمین اشغالی فلسطین، عنوان کرد: طوفان‌الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی که از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود را فرو ریخت و از جنبه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی شکست خورد.

حسینی همچنین گفت: عملیات وعده صادق ثمره خون شهداست و خون شهدا جوششی دارد که اثر خود را خواهد گذاشت، خون مردمان غزه باعث بیداری ملت‌ها و ده‌ها دانشگاه در آمریکا و دیگر کشورها شده است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دولت انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی در عرصه‌های مختلف کار می‌کند تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند از جمله کارهای زیربنایی آب‌رسانی از خلیج فارس به سمت فلات‌ مرکزی و استان‌هایی است که تشنه آب هستند.

امام جمعه شهرستان انار نیز در این مراسم گفت: مردم شهرستان انار حضور پررنگی در صحنه‌های انقلاب داشتند و ۱۲۳ شهید تقدیم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی حضور طلاب و روحانیون در جبهه‌های دفاع مقدس را حضوری تاثیرگذار و اساسی دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور