Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در توئیتی با بیان اینکه دیدار روسای جمهور ایران و ترکیه در عشق آباد در فضایی بسیار دوستانه و صمیمی انجام شد، نوشت: در مورد توسعه همه جانبه مناسبات و رفع برخی موانع گفتگو و توافق شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در عشق آباد پایتخت ترکمنستان وی را همراهی می‌کرد، در توئیتی درباره دیدار روسای جمهور ایران و ترکیه در حاشیه این نشست نوشت: دیدار روسای جمهور ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد، در فضایی بسیار دوستانه و صمیمی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در مورد توسعه همه جانبه مناسبات و رفع برخی موانع گفتگو و توافق شد، افزود: رابطه دو‌کشور تاریخی است و سران بر سر تشکیل نشست کمیسیون عالی در سفر آقای اردوغان به تهران توافق کردند.

پانزهمین نشست سران اکو روز یکشنبه در عشق آباد برگزار شد و آیت الله رئیسی ضمن شرکت در این نشست در حاشیه آن با برخی مقامات حاضر دیدار و گفتگو کرد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه ظرفیت‌های توسعه روابط و تبادلات تجاری و اقتصادی تهران آنکارا فراتر از سطح کنونی است، اظهار داشت: ایران و ترکیه می‌توانند با ارتقای سطح تجارت و مبادلات کنونی، روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور را به سطح راهبردی نزدیک کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای را با جمهوری اسلامی ایران ضروری می‌داند، گفت: می‌توانیم در سطح روابط و مناسبات دو کشور به ویژه در بخش‌های اقتصادی جهش ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیرعبداللهیان رییسی ترکمنستان عشق آباد آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز دوشنبه در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اظهار داشت: تحریم‌ها عاملی شد تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی گفت: البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» پرداخت، بیان داشت: پس از این عملیات نگاه کشور‌ها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند، حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

حسینی بوشهری افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آنها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امید‌های آینده حوزه هستند؛ اما به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند، باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

در ابتدای این جلسه، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، با تشریح جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا ابراز داشت: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده از آن را داشت.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت، بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود و غرب از این محصول برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد؛ اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

وی با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد (فیلم)