Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:11:50 GMT

قاتل خاموش در همدان جان زوج میانسال را گرفت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۹۵۸۴

قاتل خاموش در همدان جان زوج میانسال را گرفت

«ارتین کمالی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رعایت نکردن اصول ایمنی در نصب دودکش سبب جریان یافتن گاز مونوکسید کربن در داخل منزل مسکونی و مسمومیت این زن و شوهر شده است.

به گفته وی، با وجود تاکید فراوان کارشناسان به دقت نظر لازم در نصب و راه اندازی لوازم گرمایشی و رعایت استانداردهای لازم در استفاده از این لوازم، اما همچنان بی توجهی به این توصیه ها قربانی می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اضافه کرد: یک زن و سه مرد طی ۶ ماه نخست امسال به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند این درحالی است که آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز در مدت مشابه سال قبل یک نفر بوده است.

کمالی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۳ نفر شامل هشت زن و ۱۵ مرد سال گذشته بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: مسمومیت با مونواکسیدکربن به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال روی می دهد و از این گاز به عنوان قاتل خاموش و از این مرگ نیز با عنوان «مرگ خاموش» یاد می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان، علائم گازگرفتگی را شامل سردرد، سرگیجه و سوزش چشم دانست و گفت: استنشاق گاز مونواکسیدکربن در مقادیر کمتر از ۵۰ppm خطری ندارد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ ppm می‌تواند منجر به عوارض نورولوژیک شود و در مقادیر بیشتر از ۱۰۰ppm مرگ فرد را به دنبال دارد.

کمالی افزود: کوچک بودن اندازه مجاری خروجی و لوله‌ مشترک شومینه برای چند واحد مسکونی می تواند منجر به نشت و نشر گاز و مسمومیت و حتی مرگ افراد شود.

برچسب‌ها بیماری > مسمومیت شهر همدان گازگرفتگی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری مسمومیت شهر همدان گازگرفتگی بیماری مسمومیت شهر همدان گازگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مادر با ضربه‌های هولناک وزنه بدنسازی

رییس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت عامل قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل، خبر داد.

به گزارش مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: چندی قبل مأموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میان‌سالی در خانه‌اش خبر دادند.

وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می‌کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با توجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

وی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی‌کشد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای سیر مراحل قانونی به زندان اعزام شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قتل مادر و خواهرزن برای تصاحب ارثیه میلیاردی / دستمزد 4.5 میلیاردی برای اجیر قاتل قتل مادر به دست پسر ورزشکار دستگیری عامل قتل خانوادگی در کرج

دیگر خبرها

  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • مرگ خاموش مرد ۵۲ ساله در مشهد
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • قتل هولناک مادر با ضربه‌های دمبل
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک وزنه بدنسازی
  • خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه