Web Analytics Made Easy - Statcounter

برپایه مطلب دریافتی ایرنا، ناصر انصاری دوشنبه اظهارداشت: به ازای هر هکتار از مزارع زعفران در شهرستان فسا زمینه اشتغال برای ۱۴۵ نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به سطح  ۱۰ هکتاری زعفران در شهرستان فسا گفت: برداشت زعفران از  مزارع این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ کیلوگرم زعفران تر برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری اضافه کرد: با توجه به عملکرد خوب گیاه زعفران در مزارع شهرستان فسا پیش بینی می شود در پایان ۵۰ کیلوگرم زعفران خشک حاصل و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی فسا بیان کرد: کشت زعفران به عنوان یک گیاه دارویی به دلیل داشتن مزایای بسیار زیاد ازجمله کاهش هزینه کاشت، کم آب بر بودن وصرفه اقتصادی زیاد از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس است.

به گفته وی توسعه کاشت زعفران در مزارع علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی امکان صادرات و ارزآوری برای کشور را فراهم می آورد که در صورت وجود صنایع فرآوری و بسته بندی این محصول سود ناشی از آن دو چندان خواهد بود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها کشاورزی بازار محصولات فسا زعفران فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی بازار محصولات فسا کشاورزی بازار محصولات فسا زعفران فارس شهرستان فسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در پی بارش‌های اخیر علی رغم خسارت‌های وارد شده به کشاورزان،  میزان قابل توجهی آب در سازه‌های ذخیره آب شهرستان شهرستان ذخیره شد.
حسن مرادی افزود: این حجم آب ذخیره شده علاوه بر کنترل سیلاب، نقش مهمی در بهبود وضعیت سفره‌های آب زیر زمینی شهرستان دارد.
مرادی گفت: در بارش‌های اخیر، سد‌ها نقش به سزایی در کنترل سیلاب‌ها داشتند، بنابراین لازم است سالانه اعتبارات کافی برای ترمیم و نگهداری این سازه‌ها درنظر گرفته شود.
کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی گراش  را در سیل و طوفان اخیر ، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان برآورد کرده اند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی