Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، وجود ۶ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده ناایمن با کمترین زیرساخت های توسعه شهری و هشدار مداوم مسوولان بر احتمال وقوع فاجعه انسانی در صورت یک زلزله عزم شهروندان و مسوولان را برای اجرای طرح بافت فرسوده در این شهرستان جزم کرد به طوری که تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی محله های مسکونی مختلف نوسازی یا در حال نوسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان با قدردانی از خدمات خوب انجام شده مانند اجرای طرح های ساماندهی خیابان شهید بلادیان، بازگشایی رینگ در این محله ها و بهره برداری از طرح بازآفرینی محله سادات شهر دوگنبدان از مسوولان می خواهند این روند با جدیت ادامه یابد.

اگرچه براساس آمار موجود بیش از ۷۰درصد خانه های قدیمی پیش بینی شده در طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان مرکز گچساران نوسازی شده اما ۲ برابر این تعداد واحد مسکونی ناایمن با معابر تنگ و پلکانی همچنان نیازمند بازسازی است .

بافت فرسوده دوگنبدان  در زمینی به میزان ۱۶۴ هکتار در محله های مسکونی سادات، رادک، کیامرثی، لبنان، باغ فردوس و آبگرمو واقع شده و در  این محلات بیش از ۲۵هزار خانوار سکونت دارند.

انتظارات شهروندان

یکی از ساکنان منطقه مسکونی بافت فرسوده خیابان کیامرثی شهر دوگنبدان می گوید: به دلیل تنگ بودن معابر امکان ورود خودرو برای انتقال مصالح ساختمانی به درون برخی خانه های این خیابان وجود ندارد و نیاز است تا مسوولان برای کمک به ساکنان این خیابان به منظور نوسازی واحدهای مسکونی که دارای پله ها زیاد و شیب تند است چاره اندیشی کنند.

هاشم فولادی بیان کرد: در صورت وقوع یک حادثه طبیعی مانند زلزله یا آتش سوزی امکان ورود خودروهای خدمات رسان به این محله ها وجود ندارد و تهدیدهای جانی ساکنان  این مناطق مسکونی را تهدید می کند .

وی با بیان اینکه وجود پله های پرشمار و سقف کوتاه خانه سکونت در این واحدهای مسکونی را سخت کرده است گفت: احیای  بافت های مسکونی این مناطق ضرورتی برای نجات جان ساکنان است.

یکی دیگر از  ساکنان بافت فرسوده شهر دوگنبدان با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای نوسازی واحدهای مسکونی بسیار کم است و ضرورت دارد تا مسوولان نسبت به افزایش میزان تسهیلات بانکی احیای بافت های فرسوده این شهر اقدام کنند.

مرتضی داودی اضافه کرد: پرداخت این میزان تسهیلات در کنار وام های بلاعوض و دیگر حمایت های دستگاه های دولتی اقدامی ارزنده اما ناکافی است.

فرماندار گچساران نیز اعتقاد دارد که ساماندهی بافت های فرسوده مسکونی و تجاری نزدیک خیابان بلادیان برای تکمیل طرح پیشین نیاز  است که ضرورت دارد در دستور کار قرار گیرد.

علیرضا اتابک با اشاره به مبلمان شهری زیبای ایجاد شده در خیابان مرکزی شهر دوگنبدان که بازار مرکزی این شهر محسوب می شود تاکید کرد: نوسازی واحدهای تجاری و مسکونی مناطق اطراف خیابان بلادیان برای ایمنی و زیباسازی این مناطق مطالبه شهروندان است.

وی تاکید کرد: هم اکنون اعتبار مورد نیاز برای نوسازی ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر شهر دوگنبدان وجود دارد اما احداث طرح های بازآفرینی شهری شامل سنگ فرش، جدول گذاری، فضای سبز، روشنایی و سکوی های نشیمن مانند آنچه در محله سادات ساخته شده از درخواست های ساکنان بافت فرسوده در مناطق دیگر است.

برنامه های پیشنهادی

مسوول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: ۲۱۸ واحد مسکونی ضلع جنوبی رینگ تازه تاسیس (سعدی) در بافت فرسوده شهر دوگنبدان براساس طرح تفضیلی شهرداری برای ایجاد فضای سبز پیش بینی شده است.

محمدمراد راغ پور اضافه کرد: براساس پیشنهاد بنیادمسکن انقلاب اسلامی قرار است اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد زمین معوض این واحدهای مسکونی را تامین و در اختیار مالکان این واحدهای مسکونی قرار دهد تا نسبت به ساخت اقدام کنند.

وی بیان کرد: اتصال رینگ سعدی به محله لبنان پیشنهاد دیگری برای دسترسی آسان ساکنان محله لبنان به مرکز شهر است که نیازمند تامین اعتبار است.

راغ پور عنوان کرد: افزایش تسهیلات بانکی نوسازی واحدهای مسکونی شهر دوگنبدان در شورای مسکن تصویب شده و قرار است در سال جاری محقق شود.

وی تاکید کرد: براساس این مصوبه میزان تسهیلات بانکی نوسازی واحدهای بافت فرسوده شهر دوگنبدان از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش می یابد.

اقدام های انجام شده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای شروع احیای بافت فرسوده شهرستان گچساران در سال  ۱۳۹۷ تاکنون یکهزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای نوسازی واحدهای مسکونی این مناطق پرداخت شده است.

اسماعیل باقری  اظهار داشت: میزان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای نوسازی هر واحد مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ۴۰۰ میلیون ریال تا ۵۰۰ میلیون ریال است که تسهیلات بانکی مذکور با کارمزد پنج درصد با دوره بازپرداخت  ۱۵ ساله ، پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۲۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بلاعوض به متقاضیان واحد مسکونی بافت فرسوده پرداخت شده تصریح کرد: به غیر از وام بانکی هم اکنون برای نوسازی هر واحد مسکونی ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض نیز پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه ۶ هزار واحد مسکونی بافت های فرسوده شهر دوگنبدان شناسایی شده که سه هزار واحد آن قرار است براساس طرح احیای یافت فرسوده نوسازی شود اضافه کرد: تاکنون  یکهزار و ۸۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان نوسازی و۴۰۰ واحد دیگر در دست ساخت است.

باقری گفت: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما با پیگیری های انجام شده عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۴ اجرایی شد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد بنياد مسكن انقلاب اسلامی گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد بنياد مسكن انقلاب اسلامی گچساران کهگیلویه و بویراحمد بنياد مسكن انقلاب اسلامی گچساران بافت فرسوده شهر دوگنبدان واحد مسکونی بافت فرسوده نوسازی واحدهای مسکونی احیای بافت فرسوده شهر کهگیلویه و بویراحمد میزان تسهیلات تسهیلات بانکی انقلاب اسلامی برای نوسازی نوسازی واحد میلیون ریال محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود

ایسنا/بوشهر معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ملی بازآفرینی با همت شرکت باز آفرینی شهری ایران درکشور اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، سید مسلم سیدالحسینی روز پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سندتوانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی درصورت تصویب در هیات وزیران  بزودی درکشور اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه  مبنا و محور این برنامه برپایه مشارکت مردمی است، اضافه کرد: بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه درکشور ایجاد می‌شود که کار در راس آن در کشور رئیس جمهور، در استان ها استانداران و در شهرستانها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می شود.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهرهای ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می کنند.

وی ادامه داد: در این برنامه شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند و توسعه شهری بجای کارشناسی و تخصصی برمبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر بعنوان نماد معماری کشور شناخته می شود،اظهارکرد: این نماد معماری نشان می دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور