Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در مراسم آغاز اجرای طرح نظارت بر کالاهای اساسی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: توزیع بر عهده صمت است در حالی که تولید بر عهده وزارت جهاد بوده است و این موجب اختلال در بازار و سردرگمی می شود. 

وی گفت: وزارت صمت، تولید را به اندازه کفایت نمی‌دانست ولی جهاد کشاورزی توزیع را به اندازه کفایت میدانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا زنجیره همیشه به طور کامل بر عهده یک وزارت خانه نبوده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در سال ۹۲ مجلس قانون تصویب کرد که کل زنجیره در اختیار وزارت جهاد قرار بگیرد که در سال ۹۳ در اجرا این قانون عملیاتی نشد و در سال های آخر دولت قبل این قانون کامل لغو شد.

ساداتی نژاد ادامه داد: در روزهای آخر دولت قبل مجدد به این قانون توجه کردند ولی در عمل اتفاقی نیفتاد.

وی تصریح کرد: در این دولت با دستور آیت الله رئیسی کل زنجیره غذایی کشور از تولید تا نظارت و بازرسی در بازار بر عهده وزارت جهاد قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این فرماندهی واحد، خودش آرامش بخش است و باعث می‌شود از مزرعه تا سفره مردم، کار دست وزارت جهاد باشد.

ساداتی نژاد بیان کرد: ما ۴ و نیم میلیون بهره بردار کشاورزی داریم که الان جزء خانواده جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند.

وی گفت: در این راستا ۶۲۸ نفر وزارت صمت نیروهای بازرس را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داد و به وزارت جهاد منتقل شدند  و الان نیروهای ما هستند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما بازرسی هوشمند را ایجاد کردیم، افزود: بالای ۳۵۰ تن کالای مثل مرغ و تخم مرغ از طرق اینترنتی در تهران به فروش میرسد.

ساداتی نژاد گفت: از نخبگان و استارتاپ ها دعوت می‌کنیم با مراجعه به سازمان تعاون روستایی به توزیع کالا بین مردم کمک کنند.

وی ادامه داد: طرح بازار رسانی از مزرعه تا مغازه را روزهای آینده شروع می کنیم و تولید را بدون واسطه به دست مردم می رسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در تامین نهاده های دامی هیچ مشکلی نداریم و وزارت راه و شهرسازی یک جاده ترانزیتی برای انتقال نهاده‌ها در نظر گرفته است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه کمبودی در جوجه ریزی نداریم افزود: هر روز قرارگاه امنیت غذایی برگزار می‌شود و در سازمان جهادهای استانها از ۶ تا ۸ صبح جلسه داریم که در کل کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از الان برای بازار شب عید تمهیدات لازم دیده شده است خاطرنشان کرد: ارز در اختیار وزارت جهاد وجود دارد و در تامین نهاده های دامی و امنیت غذایی مردم مشکلی نداریم و تلاش می‌کنیم محصولات ارزان و سریع به درب منازل برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی بازار شب عید نظارت بر کالاهای اساسی وزیر جهاد کشاورزی ساداتی نژاد وزارت جهاد بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

سید کمال سادات با اشاره به اینکه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی و با حضور مقامات مختلف از ۴۰ کشور دنیا آغاز می‌شود و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، گفت: میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور هند است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ تا ۲۰ است و در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود.

سید کمال سادات افزود: تاریخ این رویداد فرهنگی با دهه کرامت و برگزاری دور دوم انتخابات همزمان و بر این اساس تمهیدات لازم درخصوص برنامه‌های جشن کتاب و آئین‌های مذهبی و فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات ترافیکی، انتظامی و استقرار خودرو‌ها همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: مقرر شده طرح ترافیکی اطراف محل برگزاری نمایشگاه را مجموعه «فاتب» اجرا کند.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد